BibTex RIS Kaynak Göster

AVRUPA BİRLİĞİNE KATILMA SÜRECİNDE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE ZORUNLU EĞİTİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 2, 101 - 110, 01.05.2009

Öz

Bu çalışma Türk Eğitim Sisteminde zorunlu eğitimin değerlendirilmesi üzerine betimsel bir çalışmasıdır. Zorunlu eğitim, Türk Milli Eğitim sisteminde bütün vatandaşlara sekiz yıl olarak, devlet tarafından parasız verilmektedir. Bununla birlikte, Türkiye’deki birçok özel faktörden dolayı bu uygulama nicel ve nitel olarak etkili bir şekilde gerçekleştirilmemektedir. Birleştirilmiş sınıflarda öğretim ve taşımalı eğitim Türk Milli Eğitim Sisteminde çok önemli yer teşkil etmektedir. Birleştirilmiş sınıflarda öğretim ve taşıma uygulamaları Türkiye’de kırsal alanların bir problemi olarak kabul edilmektedir. Zorunlu eğitim uygulamaları ve politikaları cumhuriyet döneminde birçok yetersizlikler göstermektedir. Kırsal alanlardaki eğitimin bu temel yetersizlikleri madde-insan kaynakları ve programın uygulamasından kaynaklanmaktadır.

Kaynakça

  • Akyuz, Y. (1999). Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan 1993’e), Kültür Koleji Yayınları No:4, İstanbul
  • Alkan, C. (1999). Eğitim Ortamları. A.Ü.E.B.Fakültesi Yayınları, No: 85, A.Ü.Basımevi
  • Aytuna, A.H. (1936). Toplu Tedris ve Kompleks Sistem (Yeni Mektep sistemleri 2), Halkevleri Basımevi, Bilecik
  • Baltacioğlu, İ.H. (1939).Tek Öğretmenli ve Beş Sınıflı Okul, İstanbul.
  • Başaran, İ.E., (1993). Türkiye Eğitim Sistemi, Ankara. Gül Yayınevi.
  • Binbaşioğlu, C.(1983).Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Rehberi, Ankara: Binbaşıoğlu Yayınları
  • Cicioğlu, H.(1981). Türkiye Cumhuriyetinde İlk ve Orta Öğretim(Tarihi Gelişimi),Ankara
  • Fidan, N.(1987). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Ankara: A.Ü.A.Ö.Fak. Yay. No: 204/SSÖ
  • Gelişli, Y. (2005).Türkiye’de İlköğretimin Gelişimi, Programlar-Uygulamalar-Sayılar. Ankara. Sistem Ofset
  • Kaya, Y. K.(1974) İnsan yetiştirme Düzenimiz, Politika, Eğitim, Kalkınma, Ankara.
  • Anonymous.42 Constitution Anonymous. 1739 Numbered Basic Low of Turk National Education
  • Anonymous.2917 Numbered Low of Primary Education and Education.
  • Anonymous.2365 Numbered Notification
  • Anonymous.2513 Numbered Notification
  • Anonymous.2517 Numbered Notification
  • Anonymous.4306 numbered Low.
  • Anonymous. Ministry of National Education (2004-2005). Statistics. Http: //www. meb.gov. tr. index 800.htm
  • Anonymous. Ministry of National Education (2008-2009). Statistics http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2008_2009.pdf (İ.tarihi. 10. 04. 2009)
  • Taşdemir, M. (2005). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, (5.Basım) Ankara: Ocak Yayınları
  • Taşdemir, M., Baloğlu, N., Topcan, C. (1999). Milli Eğitimin Yasal Temelleri, Ankara
  • Variş, F. (1985). Eğitim Bilimine Giriş. A.Ü.E.B.Fakültesi Yayınları, No: 146, A.Ü.Basımevi

AN EVALUATION OF COMPULSORY EDUCATION PRIMARY IN TURKISH NATIONAL EDUCATION IN JOINNING PROCESSES AT THE EUROPE UNION

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 2, 101 - 110, 01.05.2009

Öz

This study is a descriptive study and aims to an evaluation on Compulsory education in Turkish National System. Compulsory education in the Turkish National Education System is the education that is given freely and equally, to all citizens who have reached the school age, for an 8 year period by the state. However, this application has not been realized sufficiently as defined qualitatively and quantitatively because of some special conditions in Turkey. There are numerous factors which are responsible for this consequence. The application of joint classes and transportable education in primary schools is very important in the system of Turkish National Education. Education in joint classes and transportable applications are considered a problem of compulsory education in the rural areas of Turkey. Compulsory education policies and applications in the Republic era have lots of inadequacies with respect to the creation of quality in the compulsory education system. This problem of quality mainly results from the education circumstances in rural schools, the inadequacy of the applied program and the insufficiency of material – human resources

Kaynakça

  • Akyuz, Y. (1999). Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan 1993’e), Kültür Koleji Yayınları No:4, İstanbul
  • Alkan, C. (1999). Eğitim Ortamları. A.Ü.E.B.Fakültesi Yayınları, No: 85, A.Ü.Basımevi
  • Aytuna, A.H. (1936). Toplu Tedris ve Kompleks Sistem (Yeni Mektep sistemleri 2), Halkevleri Basımevi, Bilecik
  • Baltacioğlu, İ.H. (1939).Tek Öğretmenli ve Beş Sınıflı Okul, İstanbul.
  • Başaran, İ.E., (1993). Türkiye Eğitim Sistemi, Ankara. Gül Yayınevi.
  • Binbaşioğlu, C.(1983).Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Rehberi, Ankara: Binbaşıoğlu Yayınları
  • Cicioğlu, H.(1981). Türkiye Cumhuriyetinde İlk ve Orta Öğretim(Tarihi Gelişimi),Ankara
  • Fidan, N.(1987). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Ankara: A.Ü.A.Ö.Fak. Yay. No: 204/SSÖ
  • Gelişli, Y. (2005).Türkiye’de İlköğretimin Gelişimi, Programlar-Uygulamalar-Sayılar. Ankara. Sistem Ofset
  • Kaya, Y. K.(1974) İnsan yetiştirme Düzenimiz, Politika, Eğitim, Kalkınma, Ankara.
  • Anonymous.42 Constitution Anonymous. 1739 Numbered Basic Low of Turk National Education
  • Anonymous.2917 Numbered Low of Primary Education and Education.
  • Anonymous.2365 Numbered Notification
  • Anonymous.2513 Numbered Notification
  • Anonymous.2517 Numbered Notification
  • Anonymous.4306 numbered Low.
  • Anonymous. Ministry of National Education (2004-2005). Statistics. Http: //www. meb.gov. tr. index 800.htm
  • Anonymous. Ministry of National Education (2008-2009). Statistics http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2008_2009.pdf (İ.tarihi. 10. 04. 2009)
  • Taşdemir, M. (2005). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, (5.Basım) Ankara: Ocak Yayınları
  • Taşdemir, M., Baloğlu, N., Topcan, C. (1999). Milli Eğitimin Yasal Temelleri, Ankara
  • Variş, F. (1985). Eğitim Bilimine Giriş. A.Ü.E.B.Fakültesi Yayınları, No: 146, A.Ü.Basımevi
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Taşdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taşdemir, M. (2009). AVRUPA BİRLİĞİNE KATILMA SÜRECİNDE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE ZORUNLU EĞİTİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 101-110.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124