BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇE VE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM ÇALIŞMALARINI DÜZELTME VE DEĞERLENDİRME DURUMLARI

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 3, 49 - 61, 01.08.2008

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının yazılı anlatım çalışmalarını düzeltme ve değerlendirme durumlarını tespit etmektir. Araştırma Türkçe ve Sınıf öğretmeni adayları üzerinde yapılmıştır. Araştırmada veri toplama amacıyla “ Bilgilendirici ve Öyküleyici Metinleri Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi amacıyla yüzde ve frekans analizlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının bilgilendirici ve öyküleyici metinleri düzeltme ve değerlendirme açısından yeterli düzeyde olmadıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ağca, H. (1999). Yazılı Anlatım. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Binyazar, A. ve Özdemir, E. (1980). Yazılı Anlatım Bilgileri. İstanbul: Milliyet Yayınları.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Göğüş, B. (1978). Orta Dereceli Okullarda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Gökşen, E. N. (1980). Kompozisyon İlkeleri ve Antolojisi. Murat Ders Yayınları.
  • Kantemir, E. (1995). Yazılı ve Sözlü Anlatım. İstanbul: Engin Yayınları.
  • Karasar, N. (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Sanem Yayıncılık.
  • Kavcar, C. (1986). Türk Dili. Eskişehir: Anadolu Üniv. Açık Öğretim Fak. Yayınları.
  • Küçükahmet, L. (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Öz, F. (2001). Uygulamalı Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özbay, M. (1995). Ankara Merkez Ortaokullarındaki Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerisi Üzerine Bir
  • Araştırma. Gazi Üniv. Sos. Bil. Ens. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Özdemir, E. (1992). Kompozisyon. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Özön, M. N. (1960). Yazmak Sanatı ve Kompozisyona Giriş. İstanbul: Yükselen Matbaası.
  • Par, Arif Hikmet. (1997). Planlı Yazma Sanatı, Kompozisyon. İstanbul: Serhat Yayınları.
  • Sarıca, S. (2000). Güzel Konuşma ve Yazma, Kompozisyon. İstanbul: Fil Yayınevi.
  • Temizkan, M. (2003). Yazılı Anlatım Etkinliği Çerçevesinde Türkçe Öğretmenlerinin Çalışmalarına İlişkin Bir
  • Değerlendirme. Hatay: Mustafa Kemal Üniv. Sos. Bil. Ens. Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Turgut, M. F. (1986). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Saydam Matbaası.
  • Yılmaz, H. (1998). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Konya: Mikro Yayıncılık.

A Research on the Correction and Evaluation Dispersions Writing Practices of Teacher Candidates

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 3, 49 - 61, 01.08.2008

Öz

The purpose of this research to determine the correction and evaluation dispersions writing practices of teacher candidates. The research are applied on Turkısh and Class teacher candidates. In this research are used “The Evaluation Form Of Expository and Narrative Text”. In research are utilized to analyze from percent and frequencies process. In conclusion the levels of correction and evaluation narrative and expository texts of teacher candidates aren’t sufficient

Kaynakça

  • Ağca, H. (1999). Yazılı Anlatım. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Binyazar, A. ve Özdemir, E. (1980). Yazılı Anlatım Bilgileri. İstanbul: Milliyet Yayınları.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Göğüş, B. (1978). Orta Dereceli Okullarda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Gökşen, E. N. (1980). Kompozisyon İlkeleri ve Antolojisi. Murat Ders Yayınları.
  • Kantemir, E. (1995). Yazılı ve Sözlü Anlatım. İstanbul: Engin Yayınları.
  • Karasar, N. (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Sanem Yayıncılık.
  • Kavcar, C. (1986). Türk Dili. Eskişehir: Anadolu Üniv. Açık Öğretim Fak. Yayınları.
  • Küçükahmet, L. (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Öz, F. (2001). Uygulamalı Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özbay, M. (1995). Ankara Merkez Ortaokullarındaki Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerisi Üzerine Bir
  • Araştırma. Gazi Üniv. Sos. Bil. Ens. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Özdemir, E. (1992). Kompozisyon. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Özön, M. N. (1960). Yazmak Sanatı ve Kompozisyona Giriş. İstanbul: Yükselen Matbaası.
  • Par, Arif Hikmet. (1997). Planlı Yazma Sanatı, Kompozisyon. İstanbul: Serhat Yayınları.
  • Sarıca, S. (2000). Güzel Konuşma ve Yazma, Kompozisyon. İstanbul: Fil Yayınevi.
  • Temizkan, M. (2003). Yazılı Anlatım Etkinliği Çerçevesinde Türkçe Öğretmenlerinin Çalışmalarına İlişkin Bir
  • Değerlendirme. Hatay: Mustafa Kemal Üniv. Sos. Bil. Ens. Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Turgut, M. F. (1986). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Saydam Matbaası.
  • Yılmaz, H. (1998). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Konya: Mikro Yayıncılık.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Temizkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Temizkan, M. (2008). TÜRKÇE VE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM ÇALIŞMALARINI DÜZELTME VE DEĞERLENDİRME DURUMLARI. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 49-61.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124