Bu çalışmada, eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavı’na Civil Cervant Selection Exam ilişkin görüşleri araştırılmıştır. Bu amaçla, Erzurum Atatürk Üniversitesi K.K. Eğitim Fakültesi 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören onbir farklı bölümden 507 öğretmen adayına, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 28 kapalı uçlu durumdan oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçları, sınavın geleceklerini etkileyeceğini ve çok önemli olduğunu, ancak bu sınavın ve sınava hazırlanma sürecinin kendilerini ruhen, ekonomik ve sosyal olarak yıprattığını; sınavın iyi öğretmen seçen bir sistem olmadığını; öğretim elemanlarının derslerinde KPSS’ye yönelik öğretim yapması gerektiğini ve genel olarak KPSS’nin kaygı düzeyleri üzerinde olumsuz bir etki yarattığını göstermektedir.
Öğretmen Yetiştirme Kamu personeli Seçme Sınvı Öğretmen Adayları
In this research, perceptions of prospective teachers in relation to Civil Cervant Selection Exam KPSS were investigated. A researcher-made questionnaire containing 28 closed-ended items were administered to 507 junior and senior prospective teachers. The results showed that the KPSS was so important for the prospective teachers, however, this exam system wear them down economically, socialy, and psychologically. Besides, the exam was not favourite system in selecting quality teachers and it caused anxiety on prospective teachers. Lastly, the pedagocial courses in education faculties should paralelly be designed to KPSS
Pre-Service Teacher Training Civil Cervant Selection Exam Prospective Teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 2 |