Öğretmenler, okullarda öğretim programlarının uygulayıcısı konumundadır. Öğretim programları da öğretmenler için önemli bir rehber niteliğinde olup bunların değişen eğitim anlayışına göre yapılması ve tekrar düzenlenmesi de oldukça önemlidir. Bu anlayışla program tasarısı niteliğinde olan bu çalışmada lise 1. sınıf biyoloji dersi “Yaşamın Temel Bileşenleri” ünitesinin analizi ve aşamalılık ilişkisi hazırlanmıştır. Bu amaçla öncelikle MEB programına göre ünitenin içeriği belirlenmiştir. Daha sonra Bloom’un tam öğrenme modeline göre bilgi basamağından uygulama basamağına kadar ünitenin hedefleri tespit edilmiştir. Son olarak belirlenen bu hedefler arasındaki aşamalılık ilişki tablosu ve değerlendirme aracı olarak kullanılan belirtke tablosu hazırlanmıştır.
Program Tasarısı Yaşamın Temel Bileşenleri Biyoloji Eğitimi Lise Birinci Sınıf Biyoloji Dersi
Teachers in schools are the conductors of the educational programs. As the educational programs are essential guides for teachers, it is important to build and rebuild these programs according to developing educational perspectives. With this point of view, as a curriculum design, a chapter named “Basic Components of Life” for a high school first grade biology course was analyzed and its graduality relationship was prepared. For this purpose, the content of the chapter was determined according to the curriculum of the Ministry of National Education. Then the objectives of the chapter from knowledge level through application level based on Bloom’s Total Learning Model were determined. Finally the table for the graduality relationship between these objectives, and the indicator table used as an evaluation tool were prepared
Curriculum Design Basic Components of Life Biology Education High School First Grade Biology Course
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 2 |