Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının BDÖ’ye İlişkin Tutumları: Manisa Celal Bayar Üniversitesi Örneği

Yıl 2018, , 1033 - 1042, 15.07.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.434980

Öz

Kaynakça

  • Akekin Başkaya, A. (2014). İlköğretimde Görev Yapan Branş Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Alaa, S. (2006). Factors influencing teachers’ attitudes toward personal use and school use of computers: New Evidence From a Developing Nation. Evaluation Review, 86-133.
  • Arslan, A. (2006). Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 24-33.
  • Ateş, A. M., Delil, A., Işlak, O. ve Savcı, Ü. Z. (2016). Pedagojik Formasyon Eğitimine Katılan Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretim İle İlgili Tutumlarının Değerlendirilmesi. CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 13(4), 199-214.
  • Başarıcı, R. ve Ural, A. (2009). Bilgisayar Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutumları. International Online Journal of Educational Sciences, 1(1), 165-176.
  • Çakmak, Z. ve Taşkıran, C. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), 529-537.
  • Çobanoğlu, İ. (2007). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretime ve Bilgisayara Yönelik Tutumları. I. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Bildiri Kitapçığı (s. 298-306). Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Matbaası.
  • Demirel, Ö. (2012). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kahraman, E. (2013). Türkçe Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Eğitime ve Teknolojiye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Niğde: Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Kaplan, A., Öztürk, M., Altaylı, D. ve Ertör, E. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 4(2), 89-103.
  • Karadağ, E., Sağlam, H. ve Baloğlu, N. (2008). Bilgisayar Destekli Eğitim [BDE]: İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Tutumlarına İlişkin Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(3), 251-266.
  • Karasar, N., (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Sanem Matbaacılık
  • Karatas, H., Alcı, B. ve Karabıyık Çeri, B. (2015). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 1-9.
  • Kutluca, T. ve Ekici, G. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutum Ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 177-188.
  • Küçük, B., İşleyen, T., Deniz, D. ve Cansız, Ş. (2014). Matematik Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7(2), 212-223.
  • MEB (2016). Eğitimde FATİH Projesi Hakkında. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ (21.06.2016 tarihinde ulaşılmıştır).
  • Özgen, K., Obay, M. ve Bindak, R. (2009). Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Ve Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. T.C. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (DÜSBED), 1(2), 12-24.
  • Sezer, A. (2011). Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 1-19.
  • Şahin, A. ve Akçay, A. (2011). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(2), 909-918.
  • TTKB. (2015). İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı (1-4). Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Karşı Tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 158-168.

Prospective Teachers’ Attitudes Towards CAI: Manisa Celal Bayar University Sample

Yıl 2018, , 1033 - 1042, 15.07.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.434980

Öz



This study
analyses the attitudes of prospective teachers attending Manisa Celal Bayar
University Faculty of Education during 2014-2015 academic year towards computer-aided
instruction (CAI) in terms of some demographical variables. For this purpose,
CAI attitude scale was conducted on 1432 prospective teachers, and it was found
that the attitudes are positive in average. It is also found that the attitudes
towards CAI in terms of geographical region, program attended, and internet
access are not statistically different, whereas the attitudes towards CAI in
terms of gender, grade and personal computer ownership are statistically
different.



Kaynakça

  • Akekin Başkaya, A. (2014). İlköğretimde Görev Yapan Branş Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Alaa, S. (2006). Factors influencing teachers’ attitudes toward personal use and school use of computers: New Evidence From a Developing Nation. Evaluation Review, 86-133.
  • Arslan, A. (2006). Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 24-33.
  • Ateş, A. M., Delil, A., Işlak, O. ve Savcı, Ü. Z. (2016). Pedagojik Formasyon Eğitimine Katılan Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretim İle İlgili Tutumlarının Değerlendirilmesi. CBÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 13(4), 199-214.
  • Başarıcı, R. ve Ural, A. (2009). Bilgisayar Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutumları. International Online Journal of Educational Sciences, 1(1), 165-176.
  • Çakmak, Z. ve Taşkıran, C. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), 529-537.
  • Çobanoğlu, İ. (2007). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretime ve Bilgisayara Yönelik Tutumları. I. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Bildiri Kitapçığı (s. 298-306). Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Matbaası.
  • Demirel, Ö. (2012). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kahraman, E. (2013). Türkçe Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Eğitime ve Teknolojiye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Niğde: Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Kaplan, A., Öztürk, M., Altaylı, D. ve Ertör, E. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 4(2), 89-103.
  • Karadağ, E., Sağlam, H. ve Baloğlu, N. (2008). Bilgisayar Destekli Eğitim [BDE]: İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Tutumlarına İlişkin Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(3), 251-266.
  • Karasar, N., (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Sanem Matbaacılık
  • Karatas, H., Alcı, B. ve Karabıyık Çeri, B. (2015). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 1-9.
  • Kutluca, T. ve Ekici, G. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutum Ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 177-188.
  • Küçük, B., İşleyen, T., Deniz, D. ve Cansız, Ş. (2014). Matematik Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7(2), 212-223.
  • MEB (2016). Eğitimde FATİH Projesi Hakkında. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ (21.06.2016 tarihinde ulaşılmıştır).
  • Özgen, K., Obay, M. ve Bindak, R. (2009). Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Ve Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. T.C. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (DÜSBED), 1(2), 12-24.
  • Sezer, A. (2011). Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 1-19.
  • Şahin, A. ve Akçay, A. (2011). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(2), 909-918.
  • TTKB. (2015). İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı (1-4). Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Karşı Tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 158-168.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Oktay Işlak

Murat Ateş Bu kişi benim

Ahmet Delil

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2018
Kabul Tarihi 24 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Işlak, O., Ateş, M., & Delil, A. (2018). Öğretmen Adaylarının BDÖ’ye İlişkin Tutumları: Manisa Celal Bayar Üniversitesi Örneği. Kastamonu Education Journal, 26(4), 1033-1042. https://doi.org/10.24106/kefdergi.434980

10037