Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF DIŞI HİDROBİYOLOJİ ETKİNLİĞİNİN ÖĞRENCİLERİN DUYUŞSAL BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNE ETKİSİ, ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ: ÇANAKKALE, BİLİM KAMPI

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 3, 1177 - 1198, 15.07.2016

Öz

Hidrobiyoloji, ekolojinin alt dallarından biridir. Ekolojide olduğu gibi hidrobiyoloide de bilgi kadar empati gibi duyuşsal alan ile ilgili kavramlar ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin, sınıf dışı eğitim çerçevesinde hidrobiyoloji etkinliğine yönelik duyuşsal bakış açısını belirlemeye çalışmaktır. Araştırma sürecinde etkinlikten sonra öğrencilere, düşüncelerini almak için bir form verilmiş ve bu formu yazılı olarak doldurmaları istenmiştir. Formlar içerik analizi ile incelenmiş ve araştırma sonucunda öğrencilerin dokunarak öğrendikleri, etkinlikleri eğlenceli ve ilginç buldukları, akarsu hakkında bakış açılarının değiştiği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Özçelik, D. A., Eğitim Programları ve Öğretimi, PegemA Yayınevi, Ankara, 2010.
  • Demirel, Ö., Eğitimde Program Geliştirme, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • Gunter, M. A., Estes, T. H., Mintz, S. L., Instruction, A Models Approach (5th Edition). Pear- son Education, USA, 2010.
  • Joyce, B., Weil, M., Calhoun, E., Models of Teaching, (7th Edition). Prentice Hall, Perason Education, New Jersey, 2004.
  • Gagne, R. M., The Conditions of Learning and Theory of Instruction (4th Edition). CBS Col- lege Publishing, New York.,1985.
  • Bichelmeyer, B. A., Marken, J., Haris, T., Misanchuk, M., Hixon, E., Fostering Affective Development Outcomes in Instructional- Design Theories and Models, Volume III, (Edit: Charles M. Reigeluth and Alison A. Carr-Chellman). Routledge Publishing, New York., 2009.
  • McNeil, J. D., Curriculum: A Comprehensive Introduction (5. Edition). HarperCollins Colle- ge Publishers, New York., 1996.
  • Paisley, K., Furman, N., Sibthorp, J. & Gookin, J., Student learning in outdoor education: A case study from the national outdoor leadership school. Journal of Experiential Education, Volume 30, No. 3 pp. 201–222, 2008.
  • Bozdoğan, A. E., Bilim ve Teknoloji Müzelerinin Fen Öğretimindeki Yeri ve Önemi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmen- liği Bilim Dalı, Doktora Tezi., 2007.
  • Byrd, R. K., Haque, M. T., Tai, L., McLellan, G. K. and Knight, E. J., Designing a children’s water garden as an outdoor learning lab for environmental education. Applied Environ- mental Education & Communication, Vol. 6, No. 1, pp. 39 — 47, 2007.
  • Martin, D. J. Elementary Science Methods, A Constructivist Approach. Delmar Publishers, New York, 1997.
  • Mygind, E., A comparison between children’s physical activity levels at school and learning in an outdoor environment’, Journal of Adventure Education & Outdoor Learning, Vol. 7, No. 2, pp. 161 — 176, 2007.
  • Dyment, J. E., Green school grounds as sites for outdoor learning: Barriers and opportunities. International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 14, No. 1, pp. 28-45, 2005.
  • Foran, A., The Experience of pedagogic ıntensity in outdoor education. Journal of Experien- tial Education, Volume 28, No, 2 pp, 147-163, 2005.
  • Meredith, J. E., Fortner, R. W., Mullins, G. W., Model of affective learning for nonformal science education facilities. Journal of Research in Science Teaching, 34 (8), 805- 818,1997. http:// onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/(SICI)1098-2736(199710)34:8%3C805::AID- TEA4%3E3.0.CO;2-Z/pdf, 20.10.2010.
  • Miller, T. J., The Alaska Factor: Outdoor Educatıon Program Desıgn In Alaska. Master of Education Thesis, University of Alaska, USA, 2008.
  • Özeskici, A., Müzede Öğrenmenin Öğrencilerin Görsel, Duyuşsal ve Kinestetik Yönleri Üze- rine Etkileri. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi A.B.D. Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 2009.
  • Ekiz, S. O., Fen Ve Teknoloji Laboratuvarının Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı İle Destek- lenerek Öğretiminin Öğrenci Başarısına, Hatırda Tutma Seviyesine ve Duyuşsal Özel- liklerine Etkisinin Araştırılması. Muğla Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 2008.
  • Sapancı, A., İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Duyuşsal Özelliklerinin Matematik Dersindeki Öğrenme Düzeyi İle İlişkisi (Kayseri Örneği). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens- titüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 2005.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H., Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • Driver, R, Guesne, E.,& Tiberghien, A., Children’s Ideas in Science. Open University Press, Buckhingham, 1985.
  • Piaget, J., Çocukta Zihinsel Gelişim (Çev: Hüsen Portakal). Cem Yayınevi, İstanbul, 2000.
  • Auer, M. R., Sensory perception, rationalism and outdoor environmental education. Interna- tional Research in Geographical and Environmental Education, Vol:17, No:1, pp. 6-12, 2008.
  • Stine, S., Landscapes for Laerning. John Wiley&Sons, Inc., USA, 1997.
  • Itin, C. M., Reasserting the philosophy of experiential education as a vehicle for change in the 21st century. The Journal of Experiential Education, Vol. 22, No. 2, pp. 91- 98, 1999.
  • Ford, P., Outdoor education: Definition and philosophy. ERIC Information Analyses Products, RC 015661, pp. 1-15, 1986.
  • Rodriguez, A. J. & Kitchen, R. S., Preparing Mathematics and Science Teachers for Diverse Classroom: Promising Strategies for Transformative Pedagogy. Lawrence Erlbaum Asso- ciates, Inc, Publishers, New Jersey, 2005.
  • Martin, B., Bright, A., Cafaro, P., Mittelstaedt, R. & Bruyere, B., Cultivating environmental virtue among 7th and 8th graders in an expeditionary learning outward bound school. Journal of Experiential Education, Volume 30, No. 3, pp. 294–298, 2007.
  • Bennet, N., Thinking through primary practice (Edited by Jill Bourne). Routledge Publishing, London, 1994.
  • Siraj-Blatchford, J. & MacLeod-Brudenell, I., Supporting science, design and technology (Editors: Vicky Hurst and Jevefer Joseph), Open University Press, Buckhingham, 1999.
  • Keskin, N. ve Bal, Ş., Genetik Mühendisliği Öğretimi İçin Maket-Model Ve Poster Hazırlama Teknikleri: Gen Klonlama Örneği. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi (6-8 Ekim 2000) Bildiriler Kitabı. MEB Basımevi, Ankara, 2000.
  • Ünal, M, Akıncı, Ş., Şahin, F., Biyolojik Kavramların Öğretilmesinde Modellerin Rolü: Mitoz Bölünme. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi (6-8 Ekim 2000) Bildiriler Kitabı. MEB Basımevi, Ankara, 2000.
  • Zanovello, I., Outdoor and Environmental Education Centres: A Case Study of Starthcona Park Lodge and Outdoor Education Centre, British Columbia, Canada. A Master Degree Thesis, Faculty of Envirnmental Design, The University of Calgary, Alberta, 1999.
  • Vidich, A. J., Participant observation and the collection and ınterpretation of data. The Ame- rican Journal of Sociology, Vol. 60, No. 4, pp. 354-360, 1955. http://www.jstor.org/stab- le/2772028, 18.06. 2008.
  • Baş, T.&Akturan, U., Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınları, Ankara, 2008.
  • Tesch, R., Qualitative Research Analysis Type& Software Tools. Routledge, Tylor&Francis Group, Great Britain, 1990.
  • Shanely, S. D., Towards An Understandıng Of An Outdoor Educatıon Program: Lıstenıng To Partıcıpants’ Storıes. PhD Thesis, University of Florida, USA, 2006.
  • Şimşek, Ö. F., Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş. Ekinoks Yayınevi, Ankara, 2007.
  • Kırıkkaya- Buluş, E., İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Fene Karşı Tutumları. VII. Ulu- sal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (2-4 Mayıs), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2008.
  • Osborne, R.& Freyberg, P., Learning in Science. Reed Publishing, Hong Kong, 1985.
  • Euronews http://tr.euronews.net/tag/bp/, 26.10.2010, 2010 a.
  • Euronews http://tr.euronews.net/tag/macaristan-daki-zehirli-camur-seli/, 26.10.2010. 2010 b.
  • Akyüz, Y., Türk Eğitim Tarihi (14. Baskı). PegemA Yayınevi, Ankara, 2009.
  • Kahn, R., Critical Pedagogy, Ecoliteracy, & Planetary Crisis. Peter Lang Publishing, Inc., New York, 2010.
  • Mesiti, P., Hayalleri Olanlar Asla Uyumaz (Çev: Elmas Canan Karderin). Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1996.
  • Sullivan, L., Satan Reklâm Yaratmak (Çev: Sevtap Yaman). Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., Ankara, 2008.
  • Şekil 5. Öğrencilerin çalışma alanı Şekil 6. Öğrencilerin oluşturduğu ikili grup
  • Şekil 7. Öğrencilerin kullandığı malzemeler
  • Şekil 8. Öğrencilerin çalışmasından bir görüntü
  • Şekil 9. Eğitmenin, etkinliği anlatması
  • Şekil 10. Etkinliğin uygulamalı olarak anlatılması
  • Şekil 11. Eğitmenlerin, öğrencilere etkinlik esnasında rehberlik etmesinden gö- rüntüler
  • Şekil 12. Etkinliğin son aşamasından bir görüntü
  • Şekil 13. Plecoptera larvası
  • Şekil 14. Trichoptera larvası Şekil 15. Gammarus sp.
  • Şekil 16. Gastropoda

AN OUTDOOR HYDROBIOLOGY ACTIVITY’S EFFECT ON STUDENTS’ AFFECTIVE PERSPECTIVE, CASE STUDY: ÇANAKKALE, SCIENCE CAMP

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 3, 1177 - 1198, 15.07.2016

Öz

Hydrobiology is one of the sub-items of ecology. Affective concepts such as empathy are came forward as much information about the ecology and the hydrobiology. The scope of this research is to determine affective perspective of pupils to outdoor hydrobiology activity. A form which is designed in order to state of pupils’ opinion is given to pupils after every activities and it is wanted pupils to fill out the form. The forms are evaluated by discourse analyses. It is found that students are learnt by touching, considered the activities as interesting and enjoyable, and changed their perspective on stream.

Kaynakça

  • Özçelik, D. A., Eğitim Programları ve Öğretimi, PegemA Yayınevi, Ankara, 2010.
  • Demirel, Ö., Eğitimde Program Geliştirme, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • Gunter, M. A., Estes, T. H., Mintz, S. L., Instruction, A Models Approach (5th Edition). Pear- son Education, USA, 2010.
  • Joyce, B., Weil, M., Calhoun, E., Models of Teaching, (7th Edition). Prentice Hall, Perason Education, New Jersey, 2004.
  • Gagne, R. M., The Conditions of Learning and Theory of Instruction (4th Edition). CBS Col- lege Publishing, New York.,1985.
  • Bichelmeyer, B. A., Marken, J., Haris, T., Misanchuk, M., Hixon, E., Fostering Affective Development Outcomes in Instructional- Design Theories and Models, Volume III, (Edit: Charles M. Reigeluth and Alison A. Carr-Chellman). Routledge Publishing, New York., 2009.
  • McNeil, J. D., Curriculum: A Comprehensive Introduction (5. Edition). HarperCollins Colle- ge Publishers, New York., 1996.
  • Paisley, K., Furman, N., Sibthorp, J. & Gookin, J., Student learning in outdoor education: A case study from the national outdoor leadership school. Journal of Experiential Education, Volume 30, No. 3 pp. 201–222, 2008.
  • Bozdoğan, A. E., Bilim ve Teknoloji Müzelerinin Fen Öğretimindeki Yeri ve Önemi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmen- liği Bilim Dalı, Doktora Tezi., 2007.
  • Byrd, R. K., Haque, M. T., Tai, L., McLellan, G. K. and Knight, E. J., Designing a children’s water garden as an outdoor learning lab for environmental education. Applied Environ- mental Education & Communication, Vol. 6, No. 1, pp. 39 — 47, 2007.
  • Martin, D. J. Elementary Science Methods, A Constructivist Approach. Delmar Publishers, New York, 1997.
  • Mygind, E., A comparison between children’s physical activity levels at school and learning in an outdoor environment’, Journal of Adventure Education & Outdoor Learning, Vol. 7, No. 2, pp. 161 — 176, 2007.
  • Dyment, J. E., Green school grounds as sites for outdoor learning: Barriers and opportunities. International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 14, No. 1, pp. 28-45, 2005.
  • Foran, A., The Experience of pedagogic ıntensity in outdoor education. Journal of Experien- tial Education, Volume 28, No, 2 pp, 147-163, 2005.
  • Meredith, J. E., Fortner, R. W., Mullins, G. W., Model of affective learning for nonformal science education facilities. Journal of Research in Science Teaching, 34 (8), 805- 818,1997. http:// onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/(SICI)1098-2736(199710)34:8%3C805::AID- TEA4%3E3.0.CO;2-Z/pdf, 20.10.2010.
  • Miller, T. J., The Alaska Factor: Outdoor Educatıon Program Desıgn In Alaska. Master of Education Thesis, University of Alaska, USA, 2008.
  • Özeskici, A., Müzede Öğrenmenin Öğrencilerin Görsel, Duyuşsal ve Kinestetik Yönleri Üze- rine Etkileri. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi A.B.D. Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 2009.
  • Ekiz, S. O., Fen Ve Teknoloji Laboratuvarının Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı İle Destek- lenerek Öğretiminin Öğrenci Başarısına, Hatırda Tutma Seviyesine ve Duyuşsal Özel- liklerine Etkisinin Araştırılması. Muğla Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 2008.
  • Sapancı, A., İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Duyuşsal Özelliklerinin Matematik Dersindeki Öğrenme Düzeyi İle İlişkisi (Kayseri Örneği). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens- titüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 2005.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H., Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • Driver, R, Guesne, E.,& Tiberghien, A., Children’s Ideas in Science. Open University Press, Buckhingham, 1985.
  • Piaget, J., Çocukta Zihinsel Gelişim (Çev: Hüsen Portakal). Cem Yayınevi, İstanbul, 2000.
  • Auer, M. R., Sensory perception, rationalism and outdoor environmental education. Interna- tional Research in Geographical and Environmental Education, Vol:17, No:1, pp. 6-12, 2008.
  • Stine, S., Landscapes for Laerning. John Wiley&Sons, Inc., USA, 1997.
  • Itin, C. M., Reasserting the philosophy of experiential education as a vehicle for change in the 21st century. The Journal of Experiential Education, Vol. 22, No. 2, pp. 91- 98, 1999.
  • Ford, P., Outdoor education: Definition and philosophy. ERIC Information Analyses Products, RC 015661, pp. 1-15, 1986.
  • Rodriguez, A. J. & Kitchen, R. S., Preparing Mathematics and Science Teachers for Diverse Classroom: Promising Strategies for Transformative Pedagogy. Lawrence Erlbaum Asso- ciates, Inc, Publishers, New Jersey, 2005.
  • Martin, B., Bright, A., Cafaro, P., Mittelstaedt, R. & Bruyere, B., Cultivating environmental virtue among 7th and 8th graders in an expeditionary learning outward bound school. Journal of Experiential Education, Volume 30, No. 3, pp. 294–298, 2007.
  • Bennet, N., Thinking through primary practice (Edited by Jill Bourne). Routledge Publishing, London, 1994.
  • Siraj-Blatchford, J. & MacLeod-Brudenell, I., Supporting science, design and technology (Editors: Vicky Hurst and Jevefer Joseph), Open University Press, Buckhingham, 1999.
  • Keskin, N. ve Bal, Ş., Genetik Mühendisliği Öğretimi İçin Maket-Model Ve Poster Hazırlama Teknikleri: Gen Klonlama Örneği. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi (6-8 Ekim 2000) Bildiriler Kitabı. MEB Basımevi, Ankara, 2000.
  • Ünal, M, Akıncı, Ş., Şahin, F., Biyolojik Kavramların Öğretilmesinde Modellerin Rolü: Mitoz Bölünme. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi (6-8 Ekim 2000) Bildiriler Kitabı. MEB Basımevi, Ankara, 2000.
  • Zanovello, I., Outdoor and Environmental Education Centres: A Case Study of Starthcona Park Lodge and Outdoor Education Centre, British Columbia, Canada. A Master Degree Thesis, Faculty of Envirnmental Design, The University of Calgary, Alberta, 1999.
  • Vidich, A. J., Participant observation and the collection and ınterpretation of data. The Ame- rican Journal of Sociology, Vol. 60, No. 4, pp. 354-360, 1955. http://www.jstor.org/stab- le/2772028, 18.06. 2008.
  • Baş, T.&Akturan, U., Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınları, Ankara, 2008.
  • Tesch, R., Qualitative Research Analysis Type& Software Tools. Routledge, Tylor&Francis Group, Great Britain, 1990.
  • Shanely, S. D., Towards An Understandıng Of An Outdoor Educatıon Program: Lıstenıng To Partıcıpants’ Storıes. PhD Thesis, University of Florida, USA, 2006.
  • Şimşek, Ö. F., Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş. Ekinoks Yayınevi, Ankara, 2007.
  • Kırıkkaya- Buluş, E., İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Fene Karşı Tutumları. VII. Ulu- sal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (2-4 Mayıs), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2008.
  • Osborne, R.& Freyberg, P., Learning in Science. Reed Publishing, Hong Kong, 1985.
  • Euronews http://tr.euronews.net/tag/bp/, 26.10.2010, 2010 a.
  • Euronews http://tr.euronews.net/tag/macaristan-daki-zehirli-camur-seli/, 26.10.2010. 2010 b.
  • Akyüz, Y., Türk Eğitim Tarihi (14. Baskı). PegemA Yayınevi, Ankara, 2009.
  • Kahn, R., Critical Pedagogy, Ecoliteracy, & Planetary Crisis. Peter Lang Publishing, Inc., New York, 2010.
  • Mesiti, P., Hayalleri Olanlar Asla Uyumaz (Çev: Elmas Canan Karderin). Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1996.
  • Sullivan, L., Satan Reklâm Yaratmak (Çev: Sevtap Yaman). Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., Ankara, 2008.
  • Şekil 5. Öğrencilerin çalışma alanı Şekil 6. Öğrencilerin oluşturduğu ikili grup
  • Şekil 7. Öğrencilerin kullandığı malzemeler
  • Şekil 8. Öğrencilerin çalışmasından bir görüntü
  • Şekil 9. Eğitmenin, etkinliği anlatması
  • Şekil 10. Etkinliğin uygulamalı olarak anlatılması
  • Şekil 11. Eğitmenlerin, öğrencilere etkinlik esnasında rehberlik etmesinden gö- rüntüler
  • Şekil 12. Etkinliğin son aşamasından bir görüntü
  • Şekil 13. Plecoptera larvası
  • Şekil 14. Trichoptera larvası Şekil 15. Gammarus sp.
  • Şekil 16. Gastropoda
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Diğer ID JA43SJ72JF
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Emel Okur Berberoğlu Bu kişi benim

Yusuf Güder Bu kişi benim

Burçin Sezer Bu kişi benim

Şükran Yalçın Özdilek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Okur Berberoğlu, E., Güder, Y., Sezer, B., Yalçın Özdilek, Ş. (2016). SINIF DIŞI HİDROBİYOLOJİ ETKİNLİĞİNİN ÖĞRENCİLERİN DUYUŞSAL BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNE ETKİSİ, ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ: ÇANAKKALE, BİLİM KAMPI. Kastamonu Education Journal, 21(3), 1177-1198.