Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının KPSS Alan Sınavına İlişkin Görüşleri

Yıl 2016, Cilt: 24 Sayı: 5, 2537 - 2548, 15.12.2016

Öz

Bu araştırma, Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören öğretmen
adaylarının yapılan KPSS alan sınavına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırma, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesinin Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim
Dalında öğrenim gören toplam 85 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırmada, nitel
araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Bu araştırmada, veri toplama aracı
olarak Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel
analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda,
öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun (%75) KPSS yerine alan sınavını tercih ettiği ve
öğretmen seçiminde başka faktörlerin de göz önünde bulundurulması gerektiğini düşündükleri
tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Açıl, Ü. (2010). Öğretmen adaylarının akademik başarıları ile KPSS puanları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Atasoy, B. (2004). Eğitim fakültelerinin ÖSS ve KPSS puanları yönünden karşılaştırılması. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Ankara.
  • Atasoy, T.ve Demir, S. B. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının akademik başarıları ile KPSS puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7 (3).
  • Atav E ve Sönmez, S. (2013). Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS)’na ilişkin görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) Özel Sayı (1), 01-13.
  • Bahar, H. H. (2006). KPSS puanlarının akademik başarı ve cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 31(140), 68-74.
  • Bahar, H. H. (2011). ÖSS puanı ve lisans mezuniyet notunun KPSS 10 puanını yordama gücü. Eğitim ve Bilim, 36(162), 168-181.
  • Baki, A. (1997). Çağdaş gelişmeler ışığında matematik öğretmenliği eğitimi programları. Eğitim ve Bilim, 21(103): 46-54.
  • Ball, D.L. (1988). Knowledge and reasoning in mathematical pedagogy: Examining what prospective teachers bring to teacher education. Doctoral dissertation, Michigan StateUniversity, East Lansing.
  • Ball, D.L. (1990). The mathematical understanding sthat prospective teachers bring to teacher education. Elementary School Journal, 90, 449–466.
  • Barber, M.,& Mourshed, M. (2007). How theworld’sbest-performing school systems comeout on top. London: Mc Kinseyand Company.
  • Baştürk, R. (2007). Türkiye’deki kamu eğitim kurumlarında çalışacak öğretmenlerin atanmalarına ilişkin bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 33, 33-40.
  • Cankoy, O. (2010). Mathematics teachers’ topic-specific pedagogical content knowledge in thecon text of teaching a0 , 0! and a ÷ 0. Educational Sciences: Theory&Practice, 10(2): 749-769.
  • Davis, B., Simmt, E. (2006). Mathematics-for-teaching: An ongoingin vestigation of the mathematics that teachers (needto) know. Educational Studies in Mathematics, 61,293–319.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çelikten, M., Şanal, M., Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2): 207-237.
  • Çimen, O. ve Yılmaz, M. (2011). Biyoloji öğretmen adaylarının KPSS ile ilgili görüşleri, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 4, 159- 172.
  • Demir, S. B. ve Bütüner, K. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Alan Sınavına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 113- 128.
  • Dilaver, H. (1996). Türkiye’de öğretmen istihdamının dünü, bugünü ve yarını: Eğitimimize bakışlar. İstanbul: Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Döş, İ., Sağır, M. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine atanma durumuna ilişkin algıları. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 24-26 Mayıs 2012, Malatya.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte kamu personeli seçme sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1 (1),1-31.
  • Ercoşkun, M. H. ve Nalçacı, A. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının ÖSS, akademik ve KPSS başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 479-486.
  • Erdem E ve Soylu, Y. (2013). Öğretmen adaylarının KPSS ve Alan sınavına ilişkin görüşleri Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1): 223-236.
  • Ergün, M (2005). İlköğretim okulları öğretmen adaylarının KPSS’deki başarı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi (Kastamonu İli Örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 311-326.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N. ve Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, (2), 35-43.
  • Hollins, E.R. (2011). Teacher preparation for quality teaching. Journal of Teacher Education, 62(4): 395-407.
  • Kablan, Z. (2010). Akademik mezuniyet ortalama puanı ile KPSS başarı puanı arasındaki ilişki. Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 451-470.
  • Karaca, E. (2011). Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) yönelik tutumları. Akademik Bakış Dergisi, 23, 1-18.
  • Karataş, S., ve Güleş, H. (2013). Öğretmen atamalarında esas alınan merkezi sınavın (KPSS) öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 102-119.
  • MEB (2011). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. Öğretmen Yeterlikleri “Öğ- retmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri” ve “Özel Alan Yeterlikleri”. http://otmg.meb.gov.tr/ MEB Millî Eğitim Temel Kanunu. 14.6.1973 tarihli ve 1739 sayılı.
  • MEB Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik. 03.05.2002 tarihli ve 24744 sayılı.
  • Nartgün, Ş. S. (2008). Aday öğretmenlerin gözüyle Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı eğitim kurumlarına öğretmen atama esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2),47-58.
  • Nartgün, Ş. S. (2011). Employment of faculty of education students: Public Personnel Selection Examination (PPSE). International Journal of Business and Social Science, 2(21), 101-111.
  • Özkan, R., & Pektaş, A. G. S. (2011). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin mezuniyet başarı notları ile KPSS puanları arasındaki ilişki üzerine yapılan bir araştırma (eğitim fakültesi örneği). Türklük Bilimi Araştırmaları, 30(30), 269–281.
  • Özoğlu, M. (2010). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Sisteminin Sorunları. Seta Analiz, Sayı:17. ÖSYM (2016). <http://www.osym2016.com/node/122> adresinden 23 Haziran 2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Paliç, G., Keleş, E. (2011). Sınıf yönetimine ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(2): 199-220.
  • Sezgin, F., ve Duran, E. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı‟nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları. TSA, 15(3), 9-22
  • Shulman, L.S. (1987). Knowledge andteaching: Foundation of thenew reform. Harvard Educational Review, 57(1): 1-22.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Toker Gökçe, A. (2012). Atanamayan öğretmenlerin algılarına göre atanamama nedenleri ve işsizlikle başa çıkma yöntemleri. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 24-26 Mayıs 2012, Malatya.
  • Tösten, R., Elçiçek, Z., ve Kılıç, M. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin Kamu Personeli Seç- me Sınavı‟na (KPSS) yönelik görüşlerinin belirlenmesi (Kars ili örneği). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 109-123.
  • Yeşil, R., Korkmaz, Ö. ve Kaya, S. (2009). Eğitim fakültesindeki Akademik Başarının Kamu Personeli Seçme Sınavı’ndaki başarı üzerine etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 149-160.
  • Yılmaz, K., ve Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimler Dergisi, 8(1), 942-973.

Opinions Of Prospective Preschool Teachers Regarding The Public Personnel Selection Examination (PPSE) Field Test

Yıl 2016, Cilt: 24 Sayı: 5, 2537 - 2548, 15.12.2016

Öz

This research aims to evaluate opinions of prospective preschool teachers regarding the
public personnel selection examination (PPSE) Field test. Research was carried out with 85
prospective teachers enrolled at Kastamonu University Faculty of Education, Department of
Preschool Teaching Program. The study was carried out pursuant to the design of case study
method that is one of the qualitative research methods. Semi-structured interview form was
used as a data collection tool. The interview data was analyzed by using descriptive analysis
and content analysis. As a result of analysis of the interview data, ıt was detected that most of
the prospective teachers (75 %) prefer field test rather than KPSS exam and when selecting
teachers, other factors must be taken into consideration. 

Kaynakça

  • Açıl, Ü. (2010). Öğretmen adaylarının akademik başarıları ile KPSS puanları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Atasoy, B. (2004). Eğitim fakültelerinin ÖSS ve KPSS puanları yönünden karşılaştırılması. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Ankara.
  • Atasoy, T.ve Demir, S. B. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının akademik başarıları ile KPSS puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7 (3).
  • Atav E ve Sönmez, S. (2013). Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS)’na ilişkin görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) Özel Sayı (1), 01-13.
  • Bahar, H. H. (2006). KPSS puanlarının akademik başarı ve cinsiyet açısından değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 31(140), 68-74.
  • Bahar, H. H. (2011). ÖSS puanı ve lisans mezuniyet notunun KPSS 10 puanını yordama gücü. Eğitim ve Bilim, 36(162), 168-181.
  • Baki, A. (1997). Çağdaş gelişmeler ışığında matematik öğretmenliği eğitimi programları. Eğitim ve Bilim, 21(103): 46-54.
  • Ball, D.L. (1988). Knowledge and reasoning in mathematical pedagogy: Examining what prospective teachers bring to teacher education. Doctoral dissertation, Michigan StateUniversity, East Lansing.
  • Ball, D.L. (1990). The mathematical understanding sthat prospective teachers bring to teacher education. Elementary School Journal, 90, 449–466.
  • Barber, M.,& Mourshed, M. (2007). How theworld’sbest-performing school systems comeout on top. London: Mc Kinseyand Company.
  • Baştürk, R. (2007). Türkiye’deki kamu eğitim kurumlarında çalışacak öğretmenlerin atanmalarına ilişkin bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 33, 33-40.
  • Cankoy, O. (2010). Mathematics teachers’ topic-specific pedagogical content knowledge in thecon text of teaching a0 , 0! and a ÷ 0. Educational Sciences: Theory&Practice, 10(2): 749-769.
  • Davis, B., Simmt, E. (2006). Mathematics-for-teaching: An ongoingin vestigation of the mathematics that teachers (needto) know. Educational Studies in Mathematics, 61,293–319.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çelikten, M., Şanal, M., Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2): 207-237.
  • Çimen, O. ve Yılmaz, M. (2011). Biyoloji öğretmen adaylarının KPSS ile ilgili görüşleri, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 4, 159- 172.
  • Demir, S. B. ve Bütüner, K. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Alan Sınavına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 113- 128.
  • Dilaver, H. (1996). Türkiye’de öğretmen istihdamının dünü, bugünü ve yarını: Eğitimimize bakışlar. İstanbul: Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Döş, İ., Sağır, M. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine atanma durumuna ilişkin algıları. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 24-26 Mayıs 2012, Malatya.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte kamu personeli seçme sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1 (1),1-31.
  • Ercoşkun, M. H. ve Nalçacı, A. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının ÖSS, akademik ve KPSS başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 479-486.
  • Erdem E ve Soylu, Y. (2013). Öğretmen adaylarının KPSS ve Alan sınavına ilişkin görüşleri Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1): 223-236.
  • Ergün, M (2005). İlköğretim okulları öğretmen adaylarının KPSS’deki başarı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi (Kastamonu İli Örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 311-326.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N. ve Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, (2), 35-43.
  • Hollins, E.R. (2011). Teacher preparation for quality teaching. Journal of Teacher Education, 62(4): 395-407.
  • Kablan, Z. (2010). Akademik mezuniyet ortalama puanı ile KPSS başarı puanı arasındaki ilişki. Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 451-470.
  • Karaca, E. (2011). Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) yönelik tutumları. Akademik Bakış Dergisi, 23, 1-18.
  • Karataş, S., ve Güleş, H. (2013). Öğretmen atamalarında esas alınan merkezi sınavın (KPSS) öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 102-119.
  • MEB (2011). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. Öğretmen Yeterlikleri “Öğ- retmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri” ve “Özel Alan Yeterlikleri”. http://otmg.meb.gov.tr/ MEB Millî Eğitim Temel Kanunu. 14.6.1973 tarihli ve 1739 sayılı.
  • MEB Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik. 03.05.2002 tarihli ve 24744 sayılı.
  • Nartgün, Ş. S. (2008). Aday öğretmenlerin gözüyle Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı eğitim kurumlarına öğretmen atama esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2),47-58.
  • Nartgün, Ş. S. (2011). Employment of faculty of education students: Public Personnel Selection Examination (PPSE). International Journal of Business and Social Science, 2(21), 101-111.
  • Özkan, R., & Pektaş, A. G. S. (2011). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin mezuniyet başarı notları ile KPSS puanları arasındaki ilişki üzerine yapılan bir araştırma (eğitim fakültesi örneği). Türklük Bilimi Araştırmaları, 30(30), 269–281.
  • Özoğlu, M. (2010). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Sisteminin Sorunları. Seta Analiz, Sayı:17. ÖSYM (2016). <http://www.osym2016.com/node/122> adresinden 23 Haziran 2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Paliç, G., Keleş, E. (2011). Sınıf yönetimine ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(2): 199-220.
  • Sezgin, F., ve Duran, E. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı‟nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları. TSA, 15(3), 9-22
  • Shulman, L.S. (1987). Knowledge andteaching: Foundation of thenew reform. Harvard Educational Review, 57(1): 1-22.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Toker Gökçe, A. (2012). Atanamayan öğretmenlerin algılarına göre atanamama nedenleri ve işsizlikle başa çıkma yöntemleri. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 24-26 Mayıs 2012, Malatya.
  • Tösten, R., Elçiçek, Z., ve Kılıç, M. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin Kamu Personeli Seç- me Sınavı‟na (KPSS) yönelik görüşlerinin belirlenmesi (Kars ili örneği). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 109-123.
  • Yeşil, R., Korkmaz, Ö. ve Kaya, S. (2009). Eğitim fakültesindeki Akademik Başarının Kamu Personeli Seçme Sınavı’ndaki başarı üzerine etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 149-160.
  • Yılmaz, K., ve Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimler Dergisi, 8(1), 942-973.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Ergün Recepoğlu

Kübra Akgün Bu kişi benim

Sevim Aksu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Recepoğlu, E., Akgün, K., & Aksu, S. (2016). Opinions Of Prospective Preschool Teachers Regarding The Public Personnel Selection Examination (PPSE) Field Test. Kastamonu Education Journal, 24(5), 2537-2548.