Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Learning Profiles of Undergraduate Students Tak-ing French as A Second Foreign Language: Sample of Pamukkale University Faculty of Education and Faculty Letters and Science

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 1, 1 - 9, 15.01.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.354635

Öz

The purpose of this study is to demonstrate the learning profiles of
students taking French as a second foreign language at the two following
departments: the department of English Language and Literature, a branch of the
Faculty of Letters and Science, and the department of English Language
Teaching, a branch of the Faculty of Education, Pamukkale University. In this
respect, the focus was placed upon the effort to determine whether or not there
exists a meaningful correspondence between the language learning profiles of
the students and variables such as the first foreign language (L1) they learnt,
gender, class and high schools they graduated from. The population of this
research which was carried out as a general survey model consists of 209
students from first, second, third and forth classes. In carrying out this
research, “The Foreign Language Learning Scale” was used. It was first
developed by Özçelik (2013) and tested for its validity and reliability. It has
been observed that the majority of students has been motivated mainly by future
expectations, career goals and academic developments to give due consideration
to the second foreign language learning, and they have adopted effective
attitudes towards language learning
.

Kaynakça

  • Alptekin, C. (2003). “İlköğretim Çağında Yabancı Dil Öğrenimi: Yabancı bir dil olarak İngilizce eğitimi ve öğretiminde yaşanan sorunlar, çözümler ve gelişmeler” [Bildiri]. İ. Erdoğan (Ed.). AB’ye Giriş Sürecinde Türk Eğitim Sisteminde Yabancı Dil Eğitim ve Kalite Arayışları Sem-pozyumu, Antalya, 4-6 Şubat 2003, 45-49. İstanbul: Özyurt Matbaacılık.
  • Altunışık, R. (2008). Anketlerde veri kalitesini iyileştirilmesi içim öntest (Pilot test) yöntemleri, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 1-17.
  • Avrupa Konseyi, (2009). Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni, (Çev. MEB TTKB). Ankara: T.C Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Yayınları. Erişim: 10.03.2016, http://www.dilbilimi.net/ab_diller_icin_ortak_avrupa_basvuru_metni_meb_tarafindan.pdf
  • Bayezit, H. (2013). Yabancı Dil Ders Kitaplarında Dil Öğrenme Stratejileri. Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Çiçek, H. G., Baykul, A., Keleş, M. K., (2014). Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması “Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği”. SDÜ, Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (33), 171-186.
  • Demirel, Ö. (2005). Avrupa Konseyi dil projesi ve Türkiye uygulaması: Milli Eğitim Dergisi, 33(167), Erişim: 10.03.2016, http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/167/index3-demirel.htm
  • Krashen, S. (1981). Second Language Acquisition and Second Language Learning. Oxford: Pergamon Press.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (25. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayın-cılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • Keskin N., Koraltan A., Öztürk Ö. (2010). “Pamukkale Üniversitesi Buldan MYO Öğrenci Profili”, MYO-ÖS 2010 Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu, 21-22 Ekim 2010, 1-2. Düzce.
  • Keskin N. (2007). “Pamukkale Üniversite Buldan Meslek Yüksekokulu Muhasebe Programı
  • Öğrenci Profilleri Üzerine Bir Araştırma.” 4. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, 14-16 Mayıs 2007, 474-477. Bergama, İzmir.
  • Özçelik, N. (2013). Üniversite öğrencilerinin ikinci yabancı dil öğrenme profilleri: Gazi Üniver-sitesi Gazi Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitimi Örneği, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakül-tesi Dergisi, 15(1), 123-147.
  • Sönmez, A. (2003). “Okul öncesinden ortaöğretime Türk eğitim sisteminde yabancı dil eğitimi” [Bildiri]. İ. Erdoğan (Ed.). AB’ye Giriş Sürecinde Türk Eğitim Sisteminde Yabancı Dil Eğitim ve Kalite Arayışları Sempozyumu, Antalya, 4-6 Şubat 2003, 81-87. İstanbul: Özyurt Matbaacı-lık.
  • Özsoy, S. (2004). Üniversite öğrenci profili: Kavramsal bir çözümleme ve Türkiye’ye ilişkin bazı ampirik bulgular, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 301-334.
  • OVE. (Observatoire national de la vie étudiante) Erişim tarihi:10.03.2016. Erişim adresi: [http://www.ove-national.education.fr/enquete/methodologie]
  • TDK, Eğitim Bilimleri Sözlüğü, Erişim tarihi: 10.03.2016. Erişim adresi: [http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bilimsanat&arama=kelime&guid=TDK.GTS.56ed5632918de1.51493684]
  • TDK, Güncel Türkçe Sözlüğü, Erişim tarihi:10.03.2016. Erişim adresi: [http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.56ed56155f1045.07011269]
  • TÜİK, 2015. Erişim tarihi: 10.03.2016. Erişim adresi: [http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18625]

Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğrenme Profilleri: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ve Fen-Edebiyat Fakültesi Örneği

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 1, 1 - 9, 15.01.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.354635

Öz



Bu araştırmanın amacı, Pamukkale Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi,
İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde ve Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi
Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin ikinci yabancı dil (L2) Fransızca
öğrenme profillerini ortaya koymaktır. Bu çerçevede, ilgili bölümlerde öğrenim
gören öğrencilerin dil öğrenme profillerinin birinci yabancı dil (L1),
cinsiyet, sınıf, mezun olunan ortaöğretim kurumu gibi çeşitli değişkenlerle
aralarında anlamlı bir ilişki olup olmadığı betimlenmeye çalışılmıştır. Genel
tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın örneklemi 209 (1., 2., 3. ve 4.
sınıf) öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın gerçekleştirilmesinde, Özçelik
(2013) tarafından geliştirilen, geçerlik-güvenirlik çalışması yapılan “
Yabancı Dil Öğrenme Ölçeği” kullanılmıştır. Ana hatlarıyla öğrencilerin
çoğunluğu, gelecek beklentileri, kariyer hedefleri, akademik gelişmeleri takip
etme gibi nedenlerle ikinci yabancı dil öğrenimine gereken önemi verdikleri ve
bunun sonucunda dil öğrenmeye yönelik etkin bir öğrenme tutumu içinde oldukları
gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • Alptekin, C. (2003). “İlköğretim Çağında Yabancı Dil Öğrenimi: Yabancı bir dil olarak İngilizce eğitimi ve öğretiminde yaşanan sorunlar, çözümler ve gelişmeler” [Bildiri]. İ. Erdoğan (Ed.). AB’ye Giriş Sürecinde Türk Eğitim Sisteminde Yabancı Dil Eğitim ve Kalite Arayışları Sem-pozyumu, Antalya, 4-6 Şubat 2003, 45-49. İstanbul: Özyurt Matbaacılık.
  • Altunışık, R. (2008). Anketlerde veri kalitesini iyileştirilmesi içim öntest (Pilot test) yöntemleri, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 1-17.
  • Avrupa Konseyi, (2009). Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni, (Çev. MEB TTKB). Ankara: T.C Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Yayınları. Erişim: 10.03.2016, http://www.dilbilimi.net/ab_diller_icin_ortak_avrupa_basvuru_metni_meb_tarafindan.pdf
  • Bayezit, H. (2013). Yabancı Dil Ders Kitaplarında Dil Öğrenme Stratejileri. Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Çiçek, H. G., Baykul, A., Keleş, M. K., (2014). Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması “Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği”. SDÜ, Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (33), 171-186.
  • Demirel, Ö. (2005). Avrupa Konseyi dil projesi ve Türkiye uygulaması: Milli Eğitim Dergisi, 33(167), Erişim: 10.03.2016, http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/167/index3-demirel.htm
  • Krashen, S. (1981). Second Language Acquisition and Second Language Learning. Oxford: Pergamon Press.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (25. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayın-cılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • Keskin N., Koraltan A., Öztürk Ö. (2010). “Pamukkale Üniversitesi Buldan MYO Öğrenci Profili”, MYO-ÖS 2010 Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu, 21-22 Ekim 2010, 1-2. Düzce.
  • Keskin N. (2007). “Pamukkale Üniversite Buldan Meslek Yüksekokulu Muhasebe Programı
  • Öğrenci Profilleri Üzerine Bir Araştırma.” 4. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, 14-16 Mayıs 2007, 474-477. Bergama, İzmir.
  • Özçelik, N. (2013). Üniversite öğrencilerinin ikinci yabancı dil öğrenme profilleri: Gazi Üniver-sitesi Gazi Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitimi Örneği, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakül-tesi Dergisi, 15(1), 123-147.
  • Sönmez, A. (2003). “Okul öncesinden ortaöğretime Türk eğitim sisteminde yabancı dil eğitimi” [Bildiri]. İ. Erdoğan (Ed.). AB’ye Giriş Sürecinde Türk Eğitim Sisteminde Yabancı Dil Eğitim ve Kalite Arayışları Sempozyumu, Antalya, 4-6 Şubat 2003, 81-87. İstanbul: Özyurt Matbaacı-lık.
  • Özsoy, S. (2004). Üniversite öğrenci profili: Kavramsal bir çözümleme ve Türkiye’ye ilişkin bazı ampirik bulgular, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 301-334.
  • OVE. (Observatoire national de la vie étudiante) Erişim tarihi:10.03.2016. Erişim adresi: [http://www.ove-national.education.fr/enquete/methodologie]
  • TDK, Eğitim Bilimleri Sözlüğü, Erişim tarihi: 10.03.2016. Erişim adresi: [http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bilimsanat&arama=kelime&guid=TDK.GTS.56ed5632918de1.51493684]
  • TDK, Güncel Türkçe Sözlüğü, Erişim tarihi:10.03.2016. Erişim adresi: [http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.56ed56155f1045.07011269]
  • TÜİK, 2015. Erişim tarihi: 10.03.2016. Erişim adresi: [http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18625]
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Diğer ID 1256
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Ertan Kuşçu

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2018
Kabul Tarihi 18 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kuşçu, E. (2018). Learning Profiles of Undergraduate Students Tak-ing French as A Second Foreign Language: Sample of Pamukkale University Faculty of Education and Faculty Letters and Science. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 1-9. https://doi.org/10.24106/kefdergi.354635