The aim of this study
was to investigate visual art education presented to 5-year-old children in
terms of kind of activities, variety of materials, teacher’s artistical orientation,
and child involvement. 45 classrooms were observed for four hours. Results revealed that teachers mostly used
paper, painting, three-dimensional, and drawing activities. However, children
were most highly involved in integrated activities. As a material, paint and
paper were mostly used, but children were more interested in using recyclable and
molding materials together. Finally, it was observed that teachers mostly displayed
the production orientation, however, children were more engaged in activities
planned by teachers in the little-intervention orientation.
Early childhood education visual art activities teacher orientation child involvement
Bu çalışmanın amacı, 5
yaş grubu çocuklara sunulan görsel sanat eğitimini, etkinlik türü araç gereç
çeşitliliği, öğretmenin sanatsal yönelimi ve çocukların etkinliklere gösterdikleri
ilgi boyutlarında incelemektir. Bu amaçla 45 sınıf dört saat süre ile
gözlemlenmiştir. Bulgular, sınıflarda en fazla kâğıt, boyama, üç boyutlu ve çizim/resim
çalışmalarına yer verildiğini ancak çocukların en fazla bütünleştirilmiş
çalışmalara ilgi duyduklarını göstermektedir. Araç gereç olarak en fazla boya
ve kâğıdın kullanıldığı ancak artık materyal ve yoğurma maddesinin bir arada
kullanıldığı etkinliklere çocukların daha fazla ilgi gösterdikleri bulunmuştur.
Son olarak, öğretmenlerin çoğunlukla ürün odaklı yönelim sergiledikleri ama
çocukların yapılandırılmamış yönelime sahip öğretmenlerin etkinliklerine daha
fazla ilgi gösterdikleri gözlemlenmiştir.
Okulöncesi eğitim görsel sanat etkinlikleri öğretmen yönelimi çocuk katılımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Diğer ID | 1619 |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 29 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 2 |