The aim of this qualitative study is to determine issues refugee students encounter in learning-teaching process, which live out of the refugee camps and live near to enrolled schools. The study group composed of 20 classroom teachers whose classes have refugee students. Data collected through semi-structure interviews and observations in 10 classrooms. Inductive approach and content analysis are used. The findings show that refugee students have language problems. The messages cannot be understood by refugee students because of the language problems. The refuges students detach themselves from learning process thus adaptation and attitudes problems emerged.
Refugee students, classroom management, trauma, communication
Mülteci olarak Türkiye’de bulunan kamp dışında yaşayan, bulunduğu yerleşim birimindeki okullara devam eden öğrencilerin öğrenme sürecinde karşılaştıkları sorunları ortaya koymaya çalışan bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Uşak ilinde mülteci çocukların devam ettiği okullardaki sınıflarda görevli 20 sınıf öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırmış görüşme formuyla ve on farklı sınıfta yapılan gözlemlerle elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma grubunu oluşturan öğretmen görüşlerine göre; mülteci öğrenciler öğrenme sürecinde iletişim sorunu yaşamaktadırlar. Dil sorunu yaşadıkları için verilen mesajlar mülteci öğrenciler tarafından anlaşılamamaktadır. Öğrencinin kendini sınıftan soyutlamasının uyum ve tutum sorunlarını ortaya çıkardığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Yayınlanma Tarihi | Eylül-2018 |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt 26, Sayı 5 |
Bibtex | @araştırma makalesi { kefdergi427432, journal = {Kastamonu Eğitim Dergisi}, eissn = {2147-9844}, address = {Aktekke Mah. Kastamonu eğitim Fakültesi Kastamonu}, publisher = {Kastamonu Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {26}, number = {5}, pages = {1571 - 1578}, doi = {10.24106/kefdergi.427432}, title = {Mülteci Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Öğrenme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar}, key = {cite}, author = {Başar, Murat and Akan, Durdağı and Çiftçi, Muhammed} } |
APA | Başar, M. , Akan, D. & Çiftçi, M. (2018). Mülteci Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Öğrenme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar . Kastamonu Eğitim Dergisi , 26 (5) , 1571-1578 . DOI: 10.24106/kefdergi.427432 |
MLA | Başar, M. , Akan, D. , Çiftçi, M. "Mülteci Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Öğrenme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar" . Kastamonu Eğitim Dergisi 26 (2018 ): 1571-1578 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/39025/427432> |
Chicago | Başar, M. , Akan, D. , Çiftçi, M. "Mülteci Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Öğrenme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar". Kastamonu Eğitim Dergisi 26 (2018 ): 1571-1578 |
RIS | TY - JOUR T1 - Mülteci Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Öğrenme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar AU - Murat Başar , Durdağı Akan , Muhammed Çiftçi Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.24106/kefdergi.427432 DO - 10.24106/kefdergi.427432 T2 - Kastamonu Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1571 EP - 1578 VL - 26 IS - 5 SN - -2147-9844 M3 - doi: 10.24106/kefdergi.427432 UR - https://doi.org/10.24106/kefdergi.427432 Y2 - 2017 ER - |
EndNote | %0 Kastamonu Eğitim Dergisi Mülteci Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Öğrenme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar %A Murat Başar , Durdağı Akan , Muhammed Çiftçi %T Mülteci Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Öğrenme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar %D 2018 %J Kastamonu Eğitim Dergisi %P -2147-9844 %V 26 %N 5 %R doi: 10.24106/kefdergi.427432 %U 10.24106/kefdergi.427432 |
ISNAD | Başar, Murat , Akan, Durdağı , Çiftçi, Muhammed . "Mülteci Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Öğrenme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar". Kastamonu Eğitim Dergisi 26 / 5 (Eylül 2018): 1571-1578 . https://doi.org/10.24106/kefdergi.427432 |
AMA | Başar M. , Akan D. , Çiftçi M. Mülteci Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Öğrenme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2018; 26(5): 1571-1578. |
Vancouver | Başar M. , Akan D. , Çiftçi M. Mülteci Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Öğrenme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2018; 26(5): 1571-1578. |
IEEE | M. Başar , D. Akan ve M. Çiftçi , "Mülteci Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Öğrenme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar", Kastamonu Eğitim Dergisi, c. 26, sayı. 5, ss. 1571-1578, Eyl. 2018, doi:10.24106/kefdergi.427432 |