Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Intonation Problems, Reasons in Turkish Music Cello Education

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 5, 1711 - 1722, 15.09.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.2459

Öz

This research was done in order to find the reasons of the intonation problems on cello education in Turkish music. The research is a descriptive study in which literature review and interview methods are used. As a result of the research, it was emphasized that having problems on intonation in the cello, and opinions were expressed about reasons of this problems.

Kaynakça

  • Angı, Ç.E., & Birer, A.R.H. (2013). Keman Öğretiminde Karşılaşılan Entonasyon Problemleri ve Çözüm Önerileri. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2), 48-69.
  • Aşık, A. (2015). Keman Eğitiminde Dizi Çalışmalarının Öğrencilerin Entonasyon ve Pozisyon Değiştirme Becerileri Üzerindeki Etkisi. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Birer, A. R., (2010). Makamsal Müzikleri Dinlemenin Entonasyona Etkisi, (Basılmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Blanche, L.S. (1996). Selected Etudes for the Development of String Quartet Technique: An Annotated Compilcation. (Unpublished Doctoral dissertation). Coumbia University.
  • Chen, J., Woollacot, M. H., Pologe, S., Moore, G.P. (2008). Pitch and Space Maps of Skilled Cellists: Accuracy, Variability, and Error Correction. National Library of Medicine, 188.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research Methods İn Education (6th ed.). New York, NY: Routledge.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches, (2nd. Ed). Thousands Oaks, CA: Sage Publishers.
  • David, M. & Sutton C. D. (2004). Social Research The Basics. London, Sage
  • Dikici, M. M. (2014). Viyolonsel Eğitiminde Karşılaşılan Entonasyon Probleminin Çözümüne Yönelik Yöntemlere İlişkin Öğrenci Görüşleri, (Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Özgüven, İ.E.(1980). Görüşme İlke ve Teknikleri. Ankara, İleri Matbaası.
  • Sencer, Y., & Yakut Irmak. (1984). Toplumbilimlerinde Yöntem. İstanbul, Say Kitap
  • Pazarlama.
  • Patton, M. (1990). Qualitative evaluation and research method. Beverly Hills, CA: Sage
  • Publications.
  • Sözer, V. (1986). Müzik ve Müzisyenler Ansiklopedisi. C: 1. İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • Tarkum, E. (2006). Entonsyon Açısından Keman Öğretimi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), s.121-126.
  • Tavukçuoğlu,C. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Proje Hazırlama, Değerlendirme Kılavuzu. Ankara, Kara Harp Okulu Basım Evi.
  • Topoğlu, O. (2010). Viyolonsel Çalışma Sürecinde Eşlikli Parmak Açma Çalışmalarının Viyolonsel Öğrencilerinin Entonasyon, Özdüzenleme ve Derse İlişkin Görüşleri Üzerindeki Etkileri, (Basılmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Türnüklü, A.(2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Sayı:24. Ankara, Pegem Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri 2. baskı. Ankara, Seçkin Yayıncılık.

Türk Müziği Viyolonsel Eğitiminde Entonasyon Problemleri ve Sebepleri

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 5, 1711 - 1722, 15.09.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.2459

Öz

Bu araştırma, Türk Müziği viyolonsel öğretiminde karşılaşılan entonasyon problemlerinin nedenlerinin bulunması amacıyla oluşturulmuştur. Araştırma betimsel bir çalışma olup, literatür tarama ve görüşme yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda değerlendirmeye katılan tüm uzman kişilerce viyolonselde entonasyon konularında sıkıntı yaşandığı vurgulanmış, bu konunun yaşanma sebeplerine yönelik görüşler beyan edilmiştir.

Kaynakça

  • Angı, Ç.E., & Birer, A.R.H. (2013). Keman Öğretiminde Karşılaşılan Entonasyon Problemleri ve Çözüm Önerileri. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2), 48-69.
  • Aşık, A. (2015). Keman Eğitiminde Dizi Çalışmalarının Öğrencilerin Entonasyon ve Pozisyon Değiştirme Becerileri Üzerindeki Etkisi. (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Birer, A. R., (2010). Makamsal Müzikleri Dinlemenin Entonasyona Etkisi, (Basılmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Blanche, L.S. (1996). Selected Etudes for the Development of String Quartet Technique: An Annotated Compilcation. (Unpublished Doctoral dissertation). Coumbia University.
  • Chen, J., Woollacot, M. H., Pologe, S., Moore, G.P. (2008). Pitch and Space Maps of Skilled Cellists: Accuracy, Variability, and Error Correction. National Library of Medicine, 188.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research Methods İn Education (6th ed.). New York, NY: Routledge.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches, (2nd. Ed). Thousands Oaks, CA: Sage Publishers.
  • David, M. & Sutton C. D. (2004). Social Research The Basics. London, Sage
  • Dikici, M. M. (2014). Viyolonsel Eğitiminde Karşılaşılan Entonasyon Probleminin Çözümüne Yönelik Yöntemlere İlişkin Öğrenci Görüşleri, (Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Özgüven, İ.E.(1980). Görüşme İlke ve Teknikleri. Ankara, İleri Matbaası.
  • Sencer, Y., & Yakut Irmak. (1984). Toplumbilimlerinde Yöntem. İstanbul, Say Kitap
  • Pazarlama.
  • Patton, M. (1990). Qualitative evaluation and research method. Beverly Hills, CA: Sage
  • Publications.
  • Sözer, V. (1986). Müzik ve Müzisyenler Ansiklopedisi. C: 1. İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • Tarkum, E. (2006). Entonsyon Açısından Keman Öğretimi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), s.121-126.
  • Tavukçuoğlu,C. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Proje Hazırlama, Değerlendirme Kılavuzu. Ankara, Kara Harp Okulu Basım Evi.
  • Topoğlu, O. (2010). Viyolonsel Çalışma Sürecinde Eşlikli Parmak Açma Çalışmalarının Viyolonsel Öğrencilerinin Entonasyon, Özdüzenleme ve Derse İlişkin Görüşleri Üzerindeki Etkileri, (Basılmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Türnüklü, A.(2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Sayı:24. Ankara, Pegem Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri 2. baskı. Ankara, Seçkin Yayıncılık.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Burcu Avcı Akbel

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2018
Kabul Tarihi 12 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Avcı Akbel, B. (2018). Türk Müziği Viyolonsel Eğitiminde Entonasyon Problemleri ve Sebepleri. Kastamonu Education Journal, 26(5), 1711-1722. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2459

10037