BibTex RIS Kaynak Göster

TRANSMISSION LEVEL OF SKILLS IN THE SOCIAL STUDIES CURRICULUM: THEACHER’S OPINIONS

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 3, 969 - 990, 01.09.2011

Öz

Survey model was used in this study, which was done to determine the opinions of Social Studies teachers to what extent the Social Studies course helps the students acquire the skills in the curriculum. The research was conducted 50 primary school teacher’s who worked at the primary school in Kırsehir. In the research, “A Questionaire About the Influence of Social Studies Course on Skill in the curriculum” which consist of 2 parts and 68 questions, was used as a data collection instrument. In the analysis phase of the data, teachers’ opinions were presented in numbers, percentages and aritmetic means. Data with the statistical transaction was resolved purposes of the investigation. Comments made over the arithmetic average to be express the frequency and percentage of skills, just a lot of points into the range, the entire article as there is no limit in terms frequencies and percentages were expressed of the all datas. As a result, Social studies course, according to views of social studies teachers, win partly level skills of the general in the program as specified to, as for the statements of some the skills level earn too. Critical thinking, creative thinking, communication, entrepreneurship with change and continuity to perceive ability, significant differences were found in service training of teachers in opinion between the p

Kaynakça

  • 1. Özdemir,D.,Sosyal Bilgiler Dersinin Düşünme Becerilerini Kazandırma Düzeyine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir:2006
  • 2. Seferoğlu, S.S. ve Akbıyık, C. Eleştirel Düşünme ve Öğretimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (36)193-200.Ankara: 2006
  • 3. Tay, B ve Öcal,A. Sosyal Bilgiler Öğretimi.Pegem-Net Akademi. Ankara:2008
  • 4. MEB, İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4-5.sınıflar).Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi Ankara:2005.
  • 5. Üstünlüoglu, E. Üst Düzey Düşünme Becerilerini Geliştirmede Bilişsel Soruların Rolü. Çağdaş Eğitim, 31(331)17-24:2006.
  • 6. Hotaman, D.,Yeni İlköğretim Programının Kazandırmayı Öngördüğü Temel Becerilerin Öğretmen, Veli ve Öğrenci Algıları Doğrultusunda Değerlendirilmesi Marmara Üniversitesi,Yayımlanmamış Doktora Tezi,İstanbul: 2008.
  • 7. Türk Dil Kurumu . Türk Dil Kurumu güncel sözlük. Ankara: 2002
  • 8. Tan, M., Temiz, K. Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1,(13), 89-100.Denizli:2003
  • 9. Safran,M (2009).Sosyal Bilgiler Öğretimi.Pegem-Net Akademi. Ankara:2009
  • 10.Yağcı, R., Sosyal Bilgiler Öğretiminde Eleştirel Düşünme: İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretiminde
  • 11.Öğretmenlerin Eleştirel Düşünme Becerilerini Geliştirmek İçin Uyguladıkları Etkinlerin Değerlendirilmesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana:2005
  • 12.Akar,C. İlköğretim Öğrencilerinde Eleştirel Düşünme Becerileri,Gazi Üniversitesi,Yayımlanmamış Doktora Tezi,Ankara:2007
  • 13.Baykara,N. Sosyal Bilgiler Dersinin Düşünme Becerileri Açısından Değerlendirilmesi,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,Afyon Kocatepe Üniversitesi,İlköğretim AnaBilim Dalı, Afyonkarahisar:2006.
  • 14. Hazır A, Türkmen, L,. İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı 26, Sayfa 81 -96,Konya: 2008
  • 15.Kıcır,K., Sosyal Bilgileri Dersinde 7. Sınıf Öğrencilerinin Tarih Öğrenme Beceri Düzeyleri,Marmara Üniversitesi, İstanbul:2006
  • 16.Öcal,A,.İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde 6. Sınıf Öğrencilerinin Mekansal Biliş Becerilerinin İncelenmesi,Gazi Üniversitesi,Yayımlanmamış Doktora Tezi,Ankara:2007
  • 17. Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yay,Ankara: 1999
  • 18. Gömleksiz, M.,N., ve Kan, A, Ü. Yeni Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Araştırma, İletişim ve Türkçeyi Doğru, Etkili ve Güzel Kullanma Becerilerini Kazandırmadaki Etkililik Düzeyine İlişkin Öğrenci Görüşleri (Diyarbakır ili örneği) Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17 (2),135-162, ELAZIĞ:2007

SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN KAZANDIRILMA DÜZEYİ: ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 3, 969 - 990, 01.09.2011

Öz

Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler dersinin programda belirtilen becerileri kazandırma düzeyine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu model çerçevesinde, ilköğretim okullarında görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin konu ile ilgili görüşleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma, Kırşehir il merkezinde bulunan Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilköğretim okullarında görevli 50 Sosyal Bilgiler öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, 2 bölümden ve 68 sorudan oluşan “Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Becerilerin Kazandırılma Düzeyine İlişkin Öğretmen Görüşleri Anket Formu” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesi aşamasında, öğretmenlerin görüşleri frekans, yüzde ve aritmetik ortalamalar ile ortaya konulmuştur. Verilerin tamamının frekans ve yüzde oranlarını ifade etmek makalenin sınırları açısından mümkün olmadığından sadece çok puan aralığına giren becerilerin frekans ve yüzdeleri ifade edilmiş olup yorumlar aritmetik ortalama üzerinden yapılmıştır. Araştırmayla ortaya konan sonuçlara göre; Sosyal Bilgiler dersi, programda belirtilen becerileri genel olarak kısmen düzeyde kazandırmakta olup, bazı becerilerin ifadelerini ise çok düzeyde kazandırmaktadır. Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim, girişimcilik ile değişim ve sürekliliği algılama becerilerinde hizmet içi eğitim alan öğretmenlerin görüşleri arasında p< .05 düzeyinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Aritmetik ortalamalara bakıldığında bu farklılığın hizmet içi eğitim alan öğretmenlerin lehine olduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • 1. Özdemir,D.,Sosyal Bilgiler Dersinin Düşünme Becerilerini Kazandırma Düzeyine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir:2006
  • 2. Seferoğlu, S.S. ve Akbıyık, C. Eleştirel Düşünme ve Öğretimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (36)193-200.Ankara: 2006
  • 3. Tay, B ve Öcal,A. Sosyal Bilgiler Öğretimi.Pegem-Net Akademi. Ankara:2008
  • 4. MEB, İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4-5.sınıflar).Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi Ankara:2005.
  • 5. Üstünlüoglu, E. Üst Düzey Düşünme Becerilerini Geliştirmede Bilişsel Soruların Rolü. Çağdaş Eğitim, 31(331)17-24:2006.
  • 6. Hotaman, D.,Yeni İlköğretim Programının Kazandırmayı Öngördüğü Temel Becerilerin Öğretmen, Veli ve Öğrenci Algıları Doğrultusunda Değerlendirilmesi Marmara Üniversitesi,Yayımlanmamış Doktora Tezi,İstanbul: 2008.
  • 7. Türk Dil Kurumu . Türk Dil Kurumu güncel sözlük. Ankara: 2002
  • 8. Tan, M., Temiz, K. Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Yeri ve Önemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1,(13), 89-100.Denizli:2003
  • 9. Safran,M (2009).Sosyal Bilgiler Öğretimi.Pegem-Net Akademi. Ankara:2009
  • 10.Yağcı, R., Sosyal Bilgiler Öğretiminde Eleştirel Düşünme: İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretiminde
  • 11.Öğretmenlerin Eleştirel Düşünme Becerilerini Geliştirmek İçin Uyguladıkları Etkinlerin Değerlendirilmesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana:2005
  • 12.Akar,C. İlköğretim Öğrencilerinde Eleştirel Düşünme Becerileri,Gazi Üniversitesi,Yayımlanmamış Doktora Tezi,Ankara:2007
  • 13.Baykara,N. Sosyal Bilgiler Dersinin Düşünme Becerileri Açısından Değerlendirilmesi,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,Afyon Kocatepe Üniversitesi,İlköğretim AnaBilim Dalı, Afyonkarahisar:2006.
  • 14. Hazır A, Türkmen, L,. İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı 26, Sayfa 81 -96,Konya: 2008
  • 15.Kıcır,K., Sosyal Bilgileri Dersinde 7. Sınıf Öğrencilerinin Tarih Öğrenme Beceri Düzeyleri,Marmara Üniversitesi, İstanbul:2006
  • 16.Öcal,A,.İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde 6. Sınıf Öğrencilerinin Mekansal Biliş Becerilerinin İncelenmesi,Gazi Üniversitesi,Yayımlanmamış Doktora Tezi,Ankara:2007
  • 17. Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yay,Ankara: 1999
  • 18. Gömleksiz, M.,N., ve Kan, A, Ü. Yeni Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Araştırma, İletişim ve Türkçeyi Doğru, Etkili ve Güzel Kullanma Becerilerini Kazandırmadaki Etkililik Düzeyine İlişkin Öğrenci Görüşleri (Diyarbakır ili örneği) Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17 (2),135-162, ELAZIĞ:2007
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Tekin Çelikkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 19 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çelikkaya, T. (2011). SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA YER ALAN BECERİLERİN KAZANDIRILMA DÜZEYİ: ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Kastamonu Education Journal, 19(3), 969-990.

10037