BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 3, 719 - 730, 01.09.2010

Öz

The aim of this study is to compare with parents and teachers’ views related to parent involvement activities in pre-school education institutions in Burdur . The descriptive method was employed singular and relational surveys were utilized in the study. The sample of the study was comprised of 114 parents and 30 teachers of preschool children at three independent kindergartens and eight primary school kindergartens in central Burdur province. The data of the study were gathered by the “Family Involvement Practices” questionnaire developed by Çağdaş et al. According to findings in this study, a significant differences were found between Parents and teacher’ views regarding to parent involvement activities

Kaynakça

  • 1. Ömeroğlu, E. ve Yaşar, M.C. ( 2005). Okul öncesi eğitim kurumlarında ailenin eğitime katılımı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim. Nisan. Yıl 6. Sayı:62
  • 2. Oktay, A. (2003).Okul öncesi dönemi. Ana-Baba Okulu. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • 3. Kaya, Ö.M. ve Gültekin, M.( 2003) Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlara ailelerin ilgi ve katılımları ile okul öncesi eğitim kurumlarının aile eğitimine katkısı konusunda anne-baba görüşleri. OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı Bildiri Kitabı. 3. Cilt. s.311-333
  • 4. Gutman, L. M.,ve Midgley, C. (2000). The role of protective factors in supporting the academic achievement of poor African American students during the middle school transition. Journal of Youth and Adolescence,29,233–248.
  • 5. Anderson,K.J.,Mınke,K.M. (2007) Parent Involvement in education:Toward an Understanding of Parents’ Decision Making. The Journal of Educational Research p.311-323
  • 6. Çelik, N. ve Daşcan, Ö.(2007) Okul öncesi Eğitim Programı ve Öğretmen Kılavuzu. Anı Yayıncılık. Ankara
  • 7. Marcon.( 1999) Positive relationships between parent school involvement and public school dinner, School Psychology Review, 02796015, 1999, Vol. 28, Issue 3
  • 8. Percival, G. (1995). Differential parental participation in a comprehensive early intervention project: Is more active better? Dissertation Abstracts International, 56(01), 145A.
  • 9. Driessen, G., Smit,F.ve Sleegers,P. ( 2005). Parental involvement and educational achievement British Educational Research Journal. Vol 31, No. 4, August 2005, pp. 509-532
  • 10. Hughes,M. ve Greenhough,P. ( 2006). Boxes, bags and videotape: enhancing home–school communication through knowledge exchange activities. Educational Review Vol. 58, No. 4, November 2006, pp. 471–487
  • 11. Webb, L. Çeviren: Yafet, Dolly. ( 1991).Çocuk ,Aile ve Anaokulu. Ya-Pa Yayınları.İstanbul
  • 12. Akaya,M.(2007).Öğretmenlerin ve ebeveynlerin okul öncesi eğitim Kurumlarında Uygulanan Aile Katılımı Çalışmalarına İlişkin Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • 13. Abbak, B.S.( 2008). Okul öncesi Eğitim Programlarındaki Aile Katılımı Etkinliklerinin Anasınıfı Öğretmenleri ve Ebeveyn Görüşleri Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi. Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • 14. Kaya, Ö. M. (2002). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Programlara Ailelerin İlgi ve Katılımları ile Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Aile Eğitimine Katkısı Konusunda Anne Baba Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • 15. Eğmez Köksal,C.F. (2008). Okul öncesi Eğitim Kurumlarında Ailenin Eğitime Katılımı. Yayımlanmamış Tüksek Lisans Tezi.Sakarya Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sakarya
  • 16. Şahin, F. T ve Turla, A.(2003). Okul öncesi Eğitim Kurumlarında Yapılan Aile katılımı Çalışmalarının İncelenmesi. OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı ve Bildiri Kitabı. . 1. Cilt . 379-392.
  • 17. Çaltık, İ., Kandır, A. (2006). “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görevli Öğretmenlerin 2002 Okul Öncesi Eğitim Programında Aile Katılımının Sağlanmasına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”, I. Uluslar Arası Ev Ekonomisi Kongresi, Ankara
  • 18. Brooks,J,E.( 2004). Family İnvolvement In Early Childhood Education:A deccriptive Study Of Family İnvolvement Approaches And Strategies In Early Childhood Classrooms. Diisertation Abstracts İnternational. 2890 A. UMI no.3142799.
  • 19. Çağdaş, A., Seçer, Z.Ş. (2004). Anne Baba Eğitimi. Editör: Aysel Çağdaş. Eğitim Kitabevi. Konya
  • 20. Karasar, N. (1998).Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara
  • 21. Büyüköztürk,Ş.( 2007). Sosyal Bilimler İçin veri analizi el kitabı. 7. Baskı.Ankara:Pegem yayıncılık

AİLE KATILIMI ÇALIŞMALARINA YÖNELİK EBEVEYN ve ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 3, 719 - 730, 01.09.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı Burdur ili okul öncesi eğitim kurumlarında yürütülen aile katılımı çalışmaları konusunda ebeveyn ve öğretmen görüşlerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Tekil ve ilişkisel taramalara yer verilmiştir. Çalışma grubunu üç bağımsız anaokulu ve sekiz ilköğretim okulunu anasınıfı ebeveynlerinden çalışmaya katılmayı kabul eden 114 ebeveyn ve 30 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Çağdaş ve arkadaşları tarafından geliştirilen “Aile Katılımı Çalışmaları” adlı anketin düzenlenmiş ebeveyn ve öğretmen formları ile elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına öğretmen ve ebeveynlerin aile katılımına yönelik görüşleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.

Kaynakça

  • 1. Ömeroğlu, E. ve Yaşar, M.C. ( 2005). Okul öncesi eğitim kurumlarında ailenin eğitime katılımı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim. Nisan. Yıl 6. Sayı:62
  • 2. Oktay, A. (2003).Okul öncesi dönemi. Ana-Baba Okulu. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • 3. Kaya, Ö.M. ve Gültekin, M.( 2003) Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlara ailelerin ilgi ve katılımları ile okul öncesi eğitim kurumlarının aile eğitimine katkısı konusunda anne-baba görüşleri. OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı Bildiri Kitabı. 3. Cilt. s.311-333
  • 4. Gutman, L. M.,ve Midgley, C. (2000). The role of protective factors in supporting the academic achievement of poor African American students during the middle school transition. Journal of Youth and Adolescence,29,233–248.
  • 5. Anderson,K.J.,Mınke,K.M. (2007) Parent Involvement in education:Toward an Understanding of Parents’ Decision Making. The Journal of Educational Research p.311-323
  • 6. Çelik, N. ve Daşcan, Ö.(2007) Okul öncesi Eğitim Programı ve Öğretmen Kılavuzu. Anı Yayıncılık. Ankara
  • 7. Marcon.( 1999) Positive relationships between parent school involvement and public school dinner, School Psychology Review, 02796015, 1999, Vol. 28, Issue 3
  • 8. Percival, G. (1995). Differential parental participation in a comprehensive early intervention project: Is more active better? Dissertation Abstracts International, 56(01), 145A.
  • 9. Driessen, G., Smit,F.ve Sleegers,P. ( 2005). Parental involvement and educational achievement British Educational Research Journal. Vol 31, No. 4, August 2005, pp. 509-532
  • 10. Hughes,M. ve Greenhough,P. ( 2006). Boxes, bags and videotape: enhancing home–school communication through knowledge exchange activities. Educational Review Vol. 58, No. 4, November 2006, pp. 471–487
  • 11. Webb, L. Çeviren: Yafet, Dolly. ( 1991).Çocuk ,Aile ve Anaokulu. Ya-Pa Yayınları.İstanbul
  • 12. Akaya,M.(2007).Öğretmenlerin ve ebeveynlerin okul öncesi eğitim Kurumlarında Uygulanan Aile Katılımı Çalışmalarına İlişkin Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • 13. Abbak, B.S.( 2008). Okul öncesi Eğitim Programlarındaki Aile Katılımı Etkinliklerinin Anasınıfı Öğretmenleri ve Ebeveyn Görüşleri Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi. Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • 14. Kaya, Ö. M. (2002). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Programlara Ailelerin İlgi ve Katılımları ile Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Aile Eğitimine Katkısı Konusunda Anne Baba Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • 15. Eğmez Köksal,C.F. (2008). Okul öncesi Eğitim Kurumlarında Ailenin Eğitime Katılımı. Yayımlanmamış Tüksek Lisans Tezi.Sakarya Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sakarya
  • 16. Şahin, F. T ve Turla, A.(2003). Okul öncesi Eğitim Kurumlarında Yapılan Aile katılımı Çalışmalarının İncelenmesi. OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı ve Bildiri Kitabı. . 1. Cilt . 379-392.
  • 17. Çaltık, İ., Kandır, A. (2006). “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görevli Öğretmenlerin 2002 Okul Öncesi Eğitim Programında Aile Katılımının Sağlanmasına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”, I. Uluslar Arası Ev Ekonomisi Kongresi, Ankara
  • 18. Brooks,J,E.( 2004). Family İnvolvement In Early Childhood Education:A deccriptive Study Of Family İnvolvement Approaches And Strategies In Early Childhood Classrooms. Diisertation Abstracts İnternational. 2890 A. UMI no.3142799.
  • 19. Çağdaş, A., Seçer, Z.Ş. (2004). Anne Baba Eğitimi. Editör: Aysel Çağdaş. Eğitim Kitabevi. Konya
  • 20. Karasar, N. (1998).Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara
  • 21. Büyüköztürk,Ş.( 2007). Sosyal Bilimler İçin veri analizi el kitabı. 7. Baskı.Ankara:Pegem yayıncılık
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Perihan Ünüvar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 18 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ünüvar, P. (2010). AİLE KATILIMI ÇALIŞMALARINA YÖNELİK EBEVEYN ve ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Kastamonu Education Journal, 18(3), 719-730.

10037