BibTex RIS Kaynak Göster

THE STUDY OF İNSTRUCTİON OF PHOTOSYNTHESIS SUBJECT BY O CONSTRUCTIVIST APPROACH

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 3, 905 - 918, 01.09.2009

Öz

The aim of this research is to compare the effect of science teaching based on constructivist approach and based on traditional approach on achievements of science teacher candidates 3. grade . The subject of research consist of 80, 3. grade students who have studied at Science Education Department of Gazi Education Faculty in Gazi University and also have taken Science Laboratory II subject. Photosynthesis subject have been studied in one of the two classes Control Group according to traditional teaching method and in the other Experimental Group according to constructivist approach in 2002-2003 spring term of educational year during 4 weeks. Experimental design with pre test- post test has been used in the research. Analyze results have shown that the achievements of students who were educated by constructivist theory are higher than the achievements of students who were educated by traditional method.

Kaynakça

  • 1. Treagust, D, F., Duit, R., Fraser, B, S. (1996). Improving Teaching in Science and Mathematics, Teacher College Pres, New York.
  • 2. Martin, D, J. (1997). Elementary Science Methods, A Constructivist Approach, Delmar Publishers, USA.
  • 3. Piburn, M.D., Baker, D.R. (1997). Constructing Science in Middle and Secondary School Classrooms, Allyn & Bacon, Needham Heights.
  • 4. Erdem, E., Demirel, Ö. (2002). Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 81–87.
  • 5. Yıldırım, A., Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • 6. Perkins, D, N. (1999). The Many Face of Constructivism. Educational Leadership, Nov., 6-11.
  • 7. Sönmez, V. (2004). Dizgeli Eğitim, Anı yayıncılık, Ankara.
  • 8. Tynjâlâ, P. (1999). “Towards Expert Knowledge? A Comparison Between a Constructivist and a Traditional Learning Environment in the University”, International Journal of Educational Research, 31, 357-442.
  • 9. Çepni, S., Küçük M., Bacanak, A. (2004). Bütünleştirici Öğrenme Yaklaşımına Uygun Bir Öğretmen Rehber Materyali Geliştirme Çalışması: Hareket ve Kuvvet, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Cilt III, 1701.
  • 10. Yaşar, Ş. (1998). Yapılandırmacı Kuram ve Öğrenme-Öğretme Süreci, VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Konya.
  • 11. İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F. ve Diğerleri (2002). Fen Bilgisi Eğitimi ve Yapısalcı Yaklaşım, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1, 85–92.
  • 12. Colburn, A. (2000). Constructivism: Science Education’s “Grand Unifying Theory”, The Clearing House, 74 (1), 9.
  • 13. Wandersee, J., H. (1985). Can The History of Science Help Science Educators Anticipate Students’ Misconceptions? Journal of Research in Science Teaching, 23 (7), 581-597.
  • 14. Appleton, K., Asoko, H. (1996). A Case Study of a Teacher’s Progress Toward Using a Constructivist View of Learning to Inform Teaching in Elementary Science, Science Education, 80 (2), 165-180.
  • 15. Yager, R, E. (1995). Science/technology/society: A Reform Arising From Learning Theory and Constructivist Research. Paper Presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Sanfrancisco, CA.
  • 16. Tümay, H. (2001). Üniversite Genel Kimya Laboratuvarlarında Öğrencilerin Kavramsal Değişimi, Başarısı, Tutumu ve Algılamaları Üzerine Yapılandırıcı Öğretim Yöntemlerinin Etkileri, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi).

YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE FOTOSENTEZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 3, 905 - 918, 01.09.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı fen öğretiminin ve geleneksel öğretim yöntemine dayalı fen öğretiminin, fen bilgisi öğretmen adayları 3.sınıf üzerinde başarıya olan etkisini karşılaştırmaktır Araştırmanın örneklemi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören ve Fen Bilgisi Laboratuarı II dersini alan 80 kişiden oluşmuş üçüncü sınıf öğrencileridir. Fotosentez konusu 2002-2003 öğretim yılı bahar döneminde 4 hafta süreyle iki sınıftan birinde Kontrol Grubu geleneksel öğretim metoduna diğerinde Deney Grubu yapılandırıcı yaklaşıma göre işlendi. Araştırmada ön test-son test gruplu deney deseni kullanılmıştır. Analiz sonuçları, yapılandırıcı kuram doğrultusunda eğitim gören öğrencilerinin başarılarının, geleneksel metotla eğitim gören öğrencilerin başarılarından daha yüksek olduğunu göstermiştir.

Kaynakça

  • 1. Treagust, D, F., Duit, R., Fraser, B, S. (1996). Improving Teaching in Science and Mathematics, Teacher College Pres, New York.
  • 2. Martin, D, J. (1997). Elementary Science Methods, A Constructivist Approach, Delmar Publishers, USA.
  • 3. Piburn, M.D., Baker, D.R. (1997). Constructing Science in Middle and Secondary School Classrooms, Allyn & Bacon, Needham Heights.
  • 4. Erdem, E., Demirel, Ö. (2002). Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 81–87.
  • 5. Yıldırım, A., Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • 6. Perkins, D, N. (1999). The Many Face of Constructivism. Educational Leadership, Nov., 6-11.
  • 7. Sönmez, V. (2004). Dizgeli Eğitim, Anı yayıncılık, Ankara.
  • 8. Tynjâlâ, P. (1999). “Towards Expert Knowledge? A Comparison Between a Constructivist and a Traditional Learning Environment in the University”, International Journal of Educational Research, 31, 357-442.
  • 9. Çepni, S., Küçük M., Bacanak, A. (2004). Bütünleştirici Öğrenme Yaklaşımına Uygun Bir Öğretmen Rehber Materyali Geliştirme Çalışması: Hareket ve Kuvvet, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Cilt III, 1701.
  • 10. Yaşar, Ş. (1998). Yapılandırmacı Kuram ve Öğrenme-Öğretme Süreci, VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Konya.
  • 11. İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F. ve Diğerleri (2002). Fen Bilgisi Eğitimi ve Yapısalcı Yaklaşım, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1, 85–92.
  • 12. Colburn, A. (2000). Constructivism: Science Education’s “Grand Unifying Theory”, The Clearing House, 74 (1), 9.
  • 13. Wandersee, J., H. (1985). Can The History of Science Help Science Educators Anticipate Students’ Misconceptions? Journal of Research in Science Teaching, 23 (7), 581-597.
  • 14. Appleton, K., Asoko, H. (1996). A Case Study of a Teacher’s Progress Toward Using a Constructivist View of Learning to Inform Teaching in Elementary Science, Science Education, 80 (2), 165-180.
  • 15. Yager, R, E. (1995). Science/technology/society: A Reform Arising From Learning Theory and Constructivist Research. Paper Presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Sanfrancisco, CA.
  • 16. Tümay, H. (2001). Üniversite Genel Kimya Laboratuvarlarında Öğrencilerin Kavramsal Değişimi, Başarısı, Tutumu ve Algılamaları Üzerine Yapılandırıcı Öğretim Yöntemlerinin Etkileri, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ahmet Turan Orhan Bu kişi benim

Orçun Bozkurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Orhan, A. T., & Bozkurt, O. (2009). YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE FOTOSENTEZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNİN İNCELENMESİ. Kastamonu Education Journal, 17(3), 905-918.

10037