BibTex RIS Kaynak Göster

APPLICATION OF THE KNOWLEDGE ACQUIRED IN GEOGRAPHY LESSONS IN DAILY LIFE

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 1, 229 - 240, 01.01.2009

Öz

The indicator of the extent to which the knowledge obtained in geography lessons at high schools is learned is the frequency at which it is used. Students are relatively efficient at basic geographical skills to be used in daily life. So much more importance must be given to the topics about the local environment and research excursions in order that students can use these skills efficiently.

Kaynakça

  • 1. (1) Taşpınar, M. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ss.280. Elazığ
  • 2. (2) Şahin, C. (2001). Türkiye’de Coğrafya Öğretimi. Ss.64. Ankara
  • 3. (3) Titiz, T. (1999). Ezbersiz Eğitimin Yol Haritası. Ss.17. İstanbul
  • 4. (4) Güngördü, E. (1999). Coğrafyada Öğretim Yöntemleri, İlkeler ve Uygulamalar.Ss.89. Ankara
  • 5. (5) Özden, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme. Ss.207-208. Ankara
  • 6. (6) Güngördü, E. (2001). Liselerde Coğrafya Dersi Öğretimi. Ss.1. Nobel Yayın
  • 7. (7)Küçükahmet, L. (2001). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ss.40. Ankara
  • 8. (8) Karabağ vd., (2005). Coğrafya Dersi ve Öğretim Programı ve Kılavuzu (9.-12.Sınıflar). MEB, TTKB. S.78
  • 9. (9) Atasoy, E. (2004). Coğrafya Bilimi ve Coğrafya Öğretimine Giriş. Ss.261. Bursa
  • 10. (10) Üçışık, S.; Sekin, S. (2002). Lise Coğrafya Öğretim Programının İncelenmesi. Marmara Coğrafya Dergisi. Sayı: 4, Ss. 113-125
  • 11. (11) Erden, M. (2004). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ss. 116. İstanbul
  • 12. (12, 14) Karabağ, S. (1998). Coğrafya Öğretiminde Anahtar Sorular ve Kavramlar.G.Ü.Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:18, Sayı:2, Ss. 38;39;31. Ankara
  • 13. (13) Doğan, M. (2000). Öğretmen Yetiştirmede Çevre Eğitiminin Önemi. II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu. Çanakkale
  • 14. Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analiz Kitabı. Pegama Yayıncılık.Ankara

COĞRAFYA DERSLERİNDE EDİNİLEN BİLGİLERİN GÜNLÜK HAYATTA KULLANILMA DURUMLARI

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 1, 229 - 240, 01.01.2009

Öz

Coğrafya derslerinde edinilen bilgilerin, ne derece öğrenildiğinin göstergesi günlük hayatta kullanılma sıklıklarıdır. Lise öğrencileri günlük hayatta kullanılabilecek temel coğrafi beceriler konusunda “kısmen” yeterlidirler. Bu becerilerin kullanılması konusunda öğrencilerin daha yeterli olması için derslerde yakın çevre konularına ve araştırma gezilerine daha fazla önem verilmelidir

Kaynakça

  • 1. (1) Taşpınar, M. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ss.280. Elazığ
  • 2. (2) Şahin, C. (2001). Türkiye’de Coğrafya Öğretimi. Ss.64. Ankara
  • 3. (3) Titiz, T. (1999). Ezbersiz Eğitimin Yol Haritası. Ss.17. İstanbul
  • 4. (4) Güngördü, E. (1999). Coğrafyada Öğretim Yöntemleri, İlkeler ve Uygulamalar.Ss.89. Ankara
  • 5. (5) Özden, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme. Ss.207-208. Ankara
  • 6. (6) Güngördü, E. (2001). Liselerde Coğrafya Dersi Öğretimi. Ss.1. Nobel Yayın
  • 7. (7)Küçükahmet, L. (2001). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ss.40. Ankara
  • 8. (8) Karabağ vd., (2005). Coğrafya Dersi ve Öğretim Programı ve Kılavuzu (9.-12.Sınıflar). MEB, TTKB. S.78
  • 9. (9) Atasoy, E. (2004). Coğrafya Bilimi ve Coğrafya Öğretimine Giriş. Ss.261. Bursa
  • 10. (10) Üçışık, S.; Sekin, S. (2002). Lise Coğrafya Öğretim Programının İncelenmesi. Marmara Coğrafya Dergisi. Sayı: 4, Ss. 113-125
  • 11. (11) Erden, M. (2004). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ss. 116. İstanbul
  • 12. (12, 14) Karabağ, S. (1998). Coğrafya Öğretiminde Anahtar Sorular ve Kavramlar.G.Ü.Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:18, Sayı:2, Ss. 38;39;31. Ankara
  • 13. (13) Doğan, M. (2000). Öğretmen Yetiştirmede Çevre Eğitiminin Önemi. II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu. Çanakkale
  • 14. Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analiz Kitabı. Pegama Yayıncılık.Ankara
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Necati Tomal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tomal, N. (2009). COĞRAFYA DERSLERİNDE EDİNİLEN BİLGİLERİN GÜNLÜK HAYATTA KULLANILMA DURUMLARI. Kastamonu Education Journal, 17(1), 229-240.