BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINING THE CLASS MANAGEMENT PERFORMANCE OF TEACHERS WORKING IN ELEMENTARY SCHOOLS

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 2, 335 - 344, 01.10.2008

Öz

The aim of this study is to determine the class management performance of the teachers working in elementary schools and to make proposals to improve their career success. The study is carried out on 36 class teachers working in elementary schools in the center of Amasya and 977 students attending 4th and 5th level by using questionnaire. Evaluating the data, meaningful differences are seen according to sex of teachers and socioeconomic levels of the school.

Kaynakça

  • 1. Altuntepe, Özlem (1999). “ Ortaöğretim Kurumlarında Öğretmen Performansının Değerlendirilmesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi: Sosyal Bilimler Dergisi, 1.
  • 2. Bandura, A. (1993). “Perceived Self-efficacy in Cognitive Development and Functioning”, Educational Psychologist, 28(2), 117-148.
  • 3. Baştürk, Ramazan (2005). “Performans Değerlendirme Üzerin Genel bir Bakış”, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 21, 62-75.
  • 4. Cemaloğlu, Necati (2002). “Öğretmen Performansının Artırılmasında Okul Yöneticisinin Rolü” Milli Eğitim Dergisi, 154, 180-192.
  • 5. Demirel, Özcan (2003). “Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı”, Pegem A, Ankara.
  • 6. Emmer, E.T., Evertson, C.M. ve Diğerleri (1985). “Classroom Management for Secondary Teachers”, Prentice Hall, Englewood Cliffs .
  • 7. Eraslan, E. ve Algün, O. ( 2005). “İdeal Performans Değerlendirme Formu ve Tasarımında Analitik Hiyerarşi Yönetimi Yaklaşımı.” Gazi Üniversitesi Müh. Mim. Fakültesi Dergisi, Cilt 20, No. 1, 95-106.
  • 8. Erten, G. ve Canay D. (2005). “Öğretmen Adaylarının ve İlköğretim Okullarında Görev Yapan Uygulama Öğretmenlerinin Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerine İlişkin Görüşleri.” Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 38 (1), 43-73.
  • 9. Filiz, A. (2004). “Performans Değerlendirme Ve Yönetimi”, Sektorel Tanitim Dergisi, Agustos, 2004
  • 10. Gordon, T. (1999). “Lehrer-Schüler-Konferenz.”, Heyne, München.
  • 11. Grell, J.ve Grell, M. (1999). “Unterrichtsrezepte”, Weinheim, Beltz, Weinheim.
  • 12. Helmke, A., Weinert, F.E. (1997). “Bedingungsfaktoren schulıscher Leistung.”, Psychologie des Unterrichts und der Schule,Hogrefe, Göttingen, 71-176.
  • 13. Helmke, A. & Renkl, A. (1993). “Unaufmerksamkeit in Grundschulklassen: Problem der Klasse oder des Lehrers?” Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 25, 185-205.
  • 14. Işığıçok, Erkan (2005)“Performans Ölçümü, Yönetimi ve İstatistiksel Analizi.” VII. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • 15. Kounin, J.S. (1970). “Discipline and Group Management in Classrooms.”, Holt, Reinehart &Winston, New York.
  • 16. Kurbanoğlu, Serap (2004). “ Öz-Yeterlik İnancı ve Bilgi Profesyonelleri İçin Önemi”, Bilgi Dünyası, 5 (2), 137-152.
  • 17. Mayr, J (2002). “Mitarbeit und Störung im Unterricht: Klassenführung an HASCH und HAK”, Peter Baumgartner & Heike Welte (Hrsg.).: Reflektierendes Lernen. Beiträge zur Wirtschaftspädagogik. Studien-Verlag, Innsbruck.
  • 18. Mayr, J (2002). “Linzer Diagnosebogen zur Klassenführung”
  • 19. www.padl.ac.at/staff/maj/ff11.htm (20.07.2004).
  • 20. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2006). “Öğretmen Performans Göstergeleri”
  • 21. http://oygem.meb.gov.tr (30.09.2006).
  • 22. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Teftiş Kurulu Başakanlığı (2005). “İlköğretimde Denetim ve Performans Değerlendirme Easları”, Ankara.
  • 23. Nazik, M. H., Arlı, M. (2001). “Bilimsel Araştırmaya Giriş”, Gazi Kitapevi. Ankara.
  • 24. Ravitch, Diane (1995). “National Standards in American Education. A Citizen’s Guide, Brookings İnstitution Press, Washington. D.C..
  • 25. Robertson, J. (1996). “Effective Classroom Control.” Hodder and Stoughton, London.
  • 26. Singer, K. (1996). “Lehrer-Schüler-Konflikte Gewaltfrei Regeln.”, Beltz, Weinheim.
  • 27. Tausch, R. ve Tausch, A.M. (1998). “Erziehungspsychologie. Begegnung von Person zu Peson.”, Hogrefe, Göttingen.
  • 28. Üredi, Işıl ve Lütfi (2006). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Cinsiyetlerine, Bulundukları Sınıflara ve Başarı Düzeylerine Göre Fen Öğretimine İlişkin ÖzYeterlilik
  • 29. İnançlarının Karşılaştırılması”, http://www.istekyasam.com/edu7dergi/edu7/ makale7.doc, (15.12.2006).
  • 30. YÜKSEK ÖĞRETİM KURULU (YÖK) (2006). “İlköğretim okullarında çalışma yapan öğretmen adayları”, www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/kitaplar/uygulama/ ilkogretimuyg.doc (10.09.2006).
  • 31. YÜKSEK ÖĞRETİM KURULU (YÖK) (2006). “Öğretmen Yeterlilikleri”
  • 32. http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/kitaplar/uygulama/ilkogretimuyg.doc (01.09.2006).

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN “SINIF YÖNETİMİ PERFORMANSININ” ARAŞTIRILMASI

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 2, 335 - 344, 01.10.2008

Öz

Bu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin, sınıf yönetimi performansını belirlemek ve belirlenen bu iş başarımlarının artırılması ile ilgili önerilerin yapılması amacı için gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2005-2006 eğitim-öğretim yılında, Amasya ili merkez ilköğretim okullarında görev yapan toplam 36 sınıf öğretmenine ve 4. ile 5. sınıfta okuyan 977 öğrenciye anket uygulanarak yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda öğretmenlerin cinsiyetlerine ve okulların sosyoekonomik düzeylerine göre sınıf yönetimi performanslarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir

Kaynakça

  • 1. Altuntepe, Özlem (1999). “ Ortaöğretim Kurumlarında Öğretmen Performansının Değerlendirilmesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi: Sosyal Bilimler Dergisi, 1.
  • 2. Bandura, A. (1993). “Perceived Self-efficacy in Cognitive Development and Functioning”, Educational Psychologist, 28(2), 117-148.
  • 3. Baştürk, Ramazan (2005). “Performans Değerlendirme Üzerin Genel bir Bakış”, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 21, 62-75.
  • 4. Cemaloğlu, Necati (2002). “Öğretmen Performansının Artırılmasında Okul Yöneticisinin Rolü” Milli Eğitim Dergisi, 154, 180-192.
  • 5. Demirel, Özcan (2003). “Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı”, Pegem A, Ankara.
  • 6. Emmer, E.T., Evertson, C.M. ve Diğerleri (1985). “Classroom Management for Secondary Teachers”, Prentice Hall, Englewood Cliffs .
  • 7. Eraslan, E. ve Algün, O. ( 2005). “İdeal Performans Değerlendirme Formu ve Tasarımında Analitik Hiyerarşi Yönetimi Yaklaşımı.” Gazi Üniversitesi Müh. Mim. Fakültesi Dergisi, Cilt 20, No. 1, 95-106.
  • 8. Erten, G. ve Canay D. (2005). “Öğretmen Adaylarının ve İlköğretim Okullarında Görev Yapan Uygulama Öğretmenlerinin Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerine İlişkin Görüşleri.” Ankara Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 38 (1), 43-73.
  • 9. Filiz, A. (2004). “Performans Değerlendirme Ve Yönetimi”, Sektorel Tanitim Dergisi, Agustos, 2004
  • 10. Gordon, T. (1999). “Lehrer-Schüler-Konferenz.”, Heyne, München.
  • 11. Grell, J.ve Grell, M. (1999). “Unterrichtsrezepte”, Weinheim, Beltz, Weinheim.
  • 12. Helmke, A., Weinert, F.E. (1997). “Bedingungsfaktoren schulıscher Leistung.”, Psychologie des Unterrichts und der Schule,Hogrefe, Göttingen, 71-176.
  • 13. Helmke, A. & Renkl, A. (1993). “Unaufmerksamkeit in Grundschulklassen: Problem der Klasse oder des Lehrers?” Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 25, 185-205.
  • 14. Işığıçok, Erkan (2005)“Performans Ölçümü, Yönetimi ve İstatistiksel Analizi.” VII. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • 15. Kounin, J.S. (1970). “Discipline and Group Management in Classrooms.”, Holt, Reinehart &Winston, New York.
  • 16. Kurbanoğlu, Serap (2004). “ Öz-Yeterlik İnancı ve Bilgi Profesyonelleri İçin Önemi”, Bilgi Dünyası, 5 (2), 137-152.
  • 17. Mayr, J (2002). “Mitarbeit und Störung im Unterricht: Klassenführung an HASCH und HAK”, Peter Baumgartner & Heike Welte (Hrsg.).: Reflektierendes Lernen. Beiträge zur Wirtschaftspädagogik. Studien-Verlag, Innsbruck.
  • 18. Mayr, J (2002). “Linzer Diagnosebogen zur Klassenführung”
  • 19. www.padl.ac.at/staff/maj/ff11.htm (20.07.2004).
  • 20. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2006). “Öğretmen Performans Göstergeleri”
  • 21. http://oygem.meb.gov.tr (30.09.2006).
  • 22. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Teftiş Kurulu Başakanlığı (2005). “İlköğretimde Denetim ve Performans Değerlendirme Easları”, Ankara.
  • 23. Nazik, M. H., Arlı, M. (2001). “Bilimsel Araştırmaya Giriş”, Gazi Kitapevi. Ankara.
  • 24. Ravitch, Diane (1995). “National Standards in American Education. A Citizen’s Guide, Brookings İnstitution Press, Washington. D.C..
  • 25. Robertson, J. (1996). “Effective Classroom Control.” Hodder and Stoughton, London.
  • 26. Singer, K. (1996). “Lehrer-Schüler-Konflikte Gewaltfrei Regeln.”, Beltz, Weinheim.
  • 27. Tausch, R. ve Tausch, A.M. (1998). “Erziehungspsychologie. Begegnung von Person zu Peson.”, Hogrefe, Göttingen.
  • 28. Üredi, Işıl ve Lütfi (2006). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Cinsiyetlerine, Bulundukları Sınıflara ve Başarı Düzeylerine Göre Fen Öğretimine İlişkin ÖzYeterlilik
  • 29. İnançlarının Karşılaştırılması”, http://www.istekyasam.com/edu7dergi/edu7/ makale7.doc, (15.12.2006).
  • 30. YÜKSEK ÖĞRETİM KURULU (YÖK) (2006). “İlköğretim okullarında çalışma yapan öğretmen adayları”, www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/kitaplar/uygulama/ ilkogretimuyg.doc (10.09.2006).
  • 31. YÜKSEK ÖĞRETİM KURULU (YÖK) (2006). “Öğretmen Yeterlilikleri”
  • 32. http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/kitaplar/uygulama/ilkogretimuyg.doc (01.09.2006).
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ali Rıza Ayar Bu kişi benim

Rumiye Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ayar, A. R., & Arslan, R. (2008). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN “SINIF YÖNETİMİ PERFORMANSININ” ARAŞTIRILMASI. Kastamonu Education Journal, 16(2), 335-344.