The aim of this study is to determine the class management performance of the teachers working in elementary schools and to make proposals to improve their career success. The study is carried out on 36 class teachers working in elementary schools in the center of Amasya and 977 students attending 4th and 5th level by using questionnaire. Evaluating the data, meaningful differences are seen according to sex of teachers and socioeconomic levels of the school.
Elementary School Teacher Class Management Teacher Performance.
Bu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin, sınıf yönetimi performansını belirlemek ve belirlenen bu iş başarımlarının artırılması ile ilgili önerilerin yapılması amacı için gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2005-2006 eğitim-öğretim yılında, Amasya ili merkez ilköğretim okullarında görev yapan toplam 36 sınıf öğretmenine ve 4. ile 5. sınıfta okuyan 977 öğrenciye anket uygulanarak yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda öğretmenlerin cinsiyetlerine ve okulların sosyoekonomik düzeylerine göre sınıf yönetimi performanslarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 2 |