This descriptive case study investigates how self-regulated learning is promoted by teachers when learning environment is effectively used. Data were collected from an elementary school in Newcastle, the U.K. The questionnaire, observation and document analysis enabled information to be gathered on self-regulated learning. It was concluded that self-regulated learning would occur when the teacher assumes the role of facilitator of knowledge, becomes a supporter of helping pupil self-responsibility, self-confidence and self-direction and creates a child-centered classroom which helps children to be independent or autonomous.
Self-regulated learning child-centered education learning environment classroom teachers
Bu betimsel durum çalışması, öğrenme ortamı verimli bir şekilde düzenlendiğinde öğretmenlerin öz-sınıf içinde öğrencilerin öz-düzenleyici öğrenmelerini nasıl desteklediklerini araştırmaktadır. İngiltere’de bir ilköğretim okulunda yapılan bu araştırmada öz-düzenleyici öğrenme etkinliklerini derinlemesine incelemek için gözlem, çeşitli okul dokümanları ve anket kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öz-düzenleyici öğrenmenin, öğretmenlerin bilgiyi kolaylaştırıcı rol üstlenmeleri durumunda; öğrencilerin öz-yeterlik, sorumluluk ve yönlendirmelerini desteklediklerinde ve öğrencilerin otonomilerini destekleyici sınıf ortamları yarattıklarında amacına ulaştığı görülmüştür
Öz-düzenleyici öğrenme öğrenci-merkezli eğitim öğrenme ortamı sınıf öğretmenleri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 14 Sayı: 1 |