İletişim, insanların sosyalleşmesini sağlayan en önemli
unsurların başında gelmektedir. Bu iletişim unsurları aracılığıyla insanlar
arasında bir etkileşim başlamaktadır. İnsanlar etkileşimi iletişime evirmek
için bazen kelimelere bazen de beden diline başvurmaktadırlar. Bu bağlamda
günlük yaşamda insanlar bu unsurları yerinde ve zamanında kullandığında daha
başarılı bir iletişim gerçekleştirebilmektedir. Dolayısıyla insanların iletişim
becerilerini arttırmak için hem sözel hem de beden dilini eşgüdümlü kullanmaları
gerekmektedir. Özellikle beden dilinin kullanımı etkili iletişim için ayrı bir
yere sahiptir. Çünkü beden dilinin kullanımında kültürel özellikler devreye
girmektedir. Kültürel özelliklerin devreye girmesiyle birlikte etkili
iletişimin boyutu da değişebilmektedir. Bu çalışmanın amacı farklı ülke
vatandaşı olan öğrencilerin iletişim kurma ve çatışmaları çözme anlayışlarını
incelemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemine göre desenlenmiş olup çalışmada
toplanan verilerin incelenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışma grubu
Türkiye'de lisans programlarında eğitimine devam eden Türkiye 5, Azerbaycan 4,
Türkmenistan 5, Mali 5, Somali 5, Fransa 4 ve Gine'den 5 olmak üzere toplam 33
öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın verileri yapılandırılmış görüşme tekniğiyle
toplanmıştır. Öğrencilerle bire bir farklı saatlerde görüşülmüş, sorulara
verdikleri cevaplar not edilmiştir. Daha sonra her soruya verilen cevaplar
tablolaştırılarak ülkelere göre öğrenciler kodlanmıştır. Toplanan veriler
içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin iletişim
kurma ve çatışma çözme anlayışlarının bazı noktalarda benzer, bazı noktalarda
ise farklılaştığı görülmüştür. Sonuçlara göre, etkili iletişimde ilk iletişime
geçilenler arasında aile ve arkadaş yer almaktadır. Etkili iletişimde çatışmayı
çözücü olarak ise sırasıyla aile, arkadaş ve uzmana başvurulduğu görülmüştür.
People sometimes use words and
sometimes body language to invert interaction to communication. Especially, the
use of body language has an important place for effective communication since
cultural features come in to play in the use of body language. With the
introduction of cultural features, the dimension of effective communication can
change. The aim of this study is to examine
the understanding of communicating and resolving conflicts among students of
different nationalities. The study was qualitative and content analysis was
used in studying collected data. The study group consist of 5 students from
Turkey, 4 students from Azerbaijan, 5students from Turkmenistan, 5 students
from Mali, 5 students from Somalia, 4 students from France, 5 students from
Guinea, total of 33 students who continue their education in undergraduate
programs in Turkey. The data of the study was collected by structured interview
technique. The students were interviewed at different times, and the answers
that they gave to the questions were noted. Then the answers given to each
question were tabulated and the students were coded according to the countries.
The collected data were subjected to content analysis. In the result of the
study, students' understanding of communication and conflict resolution seemed
to be similar at some points and at some points differentiated. According to
the results, the first communication in effective communication is family and
friends. It was seen that family, friends and experts are consulted
respectively in order to solve the conflict in effective communication.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 6 |