Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinde Olumlu Davranış Kazandırmaya Yönelik Psiko-Eğitim Programı

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 6, 2284 - 2294, 30.11.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.833493

Öz

Öğrenciler okulda çeşitli sorunlar yaşamakta ve bu sorunlar onların akademik başarıları kadar sosyal ilişkilerini de etkilemektedir. İstenmeyen davranışlar olarak adlandırılan bu sorunların çeşitli nedenleri bulunmaktadır. Ancak alan yazına göre öğrenciden kaynaklı sorunlarla baş etmede empati kurma, iletişim becerilerini geliştirme ve duygularını ifade etme gibi becerilerin geliştirilmesi kullanılabilir. Bu doğrultuda, bu araştırmanın genel amacı, istenmeyen davranışlar sergileyen öğrenciler için “Olumlu Davranış Kazandırmaya Yönelik Psiko-Eğitim Programı” geliştirmek ve etkililiğini incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını iki ayrı köy ortaokulunda 5. ve 6. sınıfa devam eden 9 kız, 11 erkek, toplam 20 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “İstenmeyen Öğrenci Davranışları Ölçeği” kullanılmıştır. Psiko-eğitim programı, haftada bir saat olmak üzere 6 oturum şeklinde tasarlanmış ve iki ayrı köy okulunda uygulanmıştır. Elde edilen bulgular, “Olumlu Davranış Kazandırmaya Yönelik Psiko-Eğitim Programı”nın ardından öğrencilerin ön-test ve son-test puanları arasında anlamlı bir fark olduğunu, bu programın öğrencilerin istenmeyen davranışlarını azaltmayı olumlu yönde etkilediğini göstermiştir

Kaynakça

  • Aksoy, S. (2014). Öğrencilerde görülen istenmeyen davranışların nedenleri ve çözüm yolları ile ilgili öğretmen ve veli görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Zirve Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Alkan, V. (2002). İlköğretim 1. kademe öğrencilerinin sınıf-içi uygun olmayan davranışları gösterme sıklıkları ve bu davranışların öğretmen performansına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Alkaş, B. (2010). İlköğretim öğrencileri arasındaki istenmeyen öğrenci davranışlarının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Arslan, H. (2007). İlköğretim okullarında istenmeyen davranışların düzeltilmesinde ödül ve cezanın öğrenci davranışları üzerindeki etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ali Sonkur 0000-0001-9651-8231

Gökçen Aydın Bu kişi benim 0000-0003-0781-7817

Aysel Kadı Dönder Bu kişi benim 0000-0002-0487-6830

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2020
Kabul Tarihi 16 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Sonkur, A., Aydın, G., & Kadı Dönder, A. (2020). Ortaokul Öğrencilerinde Olumlu Davranış Kazandırmaya Yönelik Psiko-Eğitim Programı. Kastamonu Education Journal, 28(6), 2284-2294. https://doi.org/10.24106/kefdergi.833493