Bu araştırmanın amacı, 2006 Türkçe Dersi Öğretim Programı (TDÖP) ve literatürde yer alan konuşma becerisi yöntem/tekniklerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın modelini nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni oluşturmaktadır. Veriler 2013-2014 eğitim öğretim yılında Bolu’nun Merkez ilçesinde görev yapan 26 Türkçe öğretmeninden elde edilmiştir. Çalışma grubunda yer alan öğretmenlerin belirlenmesinde amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme yöntemine baş vurulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak 8 maddeden oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemine göre çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin konuşma eğitimi yöntem/tekniklerini yeterince tanımadıkları, yöntem/teknikler konusunda kavramsal karmaşa yaşadıkları, yöntem/tekniklerin uygulanmasında teorik bilgi eksikliği içerisinde oldukları ya da bildikleri halde uygulama becerisine dönüştüremedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler yöntem/tekniklere ilişkin yetersizliklerini, lisans eğitimindeki eksikliğe, program ve kılavuz kitapların karmaşıklığına, literatürün yeterli olmayışına bağlamaktadır. Araştırmada bu bulgular kapsamında eğitime yönelik bazı çıkarımlara ve önerilere yer verilmiştir.
Konuşma eğitimi yöntem ve teknikler program öğretmen görüşleri
Sayın Editör, sağlık, afiyet ve esenlikler dilerim.
The aim of this research was to examine the teachers' views on the 2006 Turkish Lesson Curriculum (TLC)
and speaking skill methods/techniques in the literature. The model of the research was a
phenomenology pattern, which is one of the qualitative research methods. The data were obtained from
26 Turkish teachers working in the central district of Bolu in the 2013-2014 school year. Criteria sampling
method, one of the purposeful sampling types, was used to determine the participant teachers in the
study group. In the research, a semi-structured interview form consisting of 8 items was used as a data
collection tool. The data obtained were analyzed according to the content analysis method. According
to the findings of the research, it was concluded that the teachers did not know the methods/techniques
of speaking education sufficiently, that they experienced conceptual confusion about the
methods/techniques, they lacked theoretical knowledge in the application of the methods/techniques;
however, they could not turn them into practice skills. Teachers attribute their insufficiency in
methods/techniques to the deficiencies in undergraduate education, the complexity of programs and
guidebooks, and the inadequacy of the literature. In the research, some of the implications and
suggestions for education are included within the scope of these findings.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 14 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 29 Sayı: 3 |