Bu araştırma sosyobilimsel konuların temele alındığı uygulamalara katılan fen bilgisi öğretmen adayları (FBÖA)’nın yaşadıkları deneyimleri ve bu konulara ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada oluşturulan amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin fen bilgisi bölümünde öğrenim gören 3.sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veriler öğrenci günlükleri aracılığıyla toplamıştır. Uygulamaya katılan öğrencilerden haftalık olarak günlük yazmaları istenmiştir. Günlükler aracılığıyla öğretmen adaylarının sürece ilişkin duygu ve düşüncelerini neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğrenci günlüklerinden elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlardan bazılarını şu şekilde sıralamak mümkündür: öğretmen adayları daha önceden sosyobilimsel konulara dayalı uygulamalara katılmadıklarını bu nedenle özellikle ilk haftalarda tartışmalara katılma, tartışmaları yürütme ve iddia oluşturma gibi konularda zorluklar yaşadıklarını ifade etmişlerdir. İlerleyen uygulamalarla birlikte ise, sürece aktif olarak katılabildiklerini belirtmişlerdir. Ayrıca, sosyobilimsel konulara ilişkin araştırma yapmanın ve ders esnasında tartışmalar gerçekleştirmenin kendilerine eğlenceli, ilgi çekici geldiğini belirlenmiştir. Bu araştırma sonuçları dikkate alındığında sosyobilimsel konulara ilişkin uygulamalar bireylerin tartışmalara aktif katılma ve tartışmalara yönelik motivasyon arttırılması istenilen durumlarda kullanılabilecek bir bağlamdır.
Fen Bilgisi Öğretmen adayları sosyobilimsel konular argümantasyon
Purpose: This research was carried out to determine the experiences and views of candidate science teachers (CSTs)
participating in the applications dealing with socioscientific issues.
Design/Methodology/Approach: Phenomenological research design, a qualitative research method, was used in line with the
purpose of the study. The study group consisted of third-year teacher candidates studying at the science department of a state
university. Data were collected through student journals. Students who participated in the application were asked to write
journals on a weekly basis. The goal was to evaluate the feelings and thoughts about socioscientific issues of the candidate
teachers about the process through the journals. Data obtained from student journals were analyzed using the content analysis
method.
Findings: Some of the research results can be listed as follows: Candidate teachers stated that they did not participate in
practices based on socioscientific issues before, and therefore, they stated that they had difficulties in subjects such as
participating in discussions, conducting discussions, and making claims, especially in the first few weeks. With subsequent
applications, they indicated that they were able to actively participate in the process. Further, it was determined that research
on socioscientific issues and having discussions during the lesson was considered entertaining and interesting
Highlights: Considering the results of this research, practices related to socioscientific issues can be used in situations where
individuals want to participate actively in discussions and increase their motivation for discussions.
socioscientific issues argumentation science teacher candidates
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 16 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 29 Sayı: 3 |