Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İleri Yaş Yetişkin Eğitim Sistemleri ve Tazelenme Üniversitesi

Yıl 2021, Cilt: 29 Sayı: 4, 68 - 91, 30.11.2021
https://doi.org/10.24106/kefdergi.780577

Öz

Bu araştırma, dünyada ileri yaş yetişkin eğitimine yönelik sistemlerin amaçlarını, temel özelliklerini, kabul koşullarını, yürüttükleri faaliyetleri ve finansman sağlama yollarını inceleyerek, “Tazelenme Üniversitesi”nin dünyadaki ileri yaş eğitimine yönelik sistemler içindeki yerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Tümdengelimci bir yaklaşımla araştırmacı olgulara dışarıdan bakarak nesnel bir tavır geliştireceği için, araştırma nicel araştırma yaklaşımıyla tarama modellerinden kesitsel betimsel desen ile desenlenmiştir. Fransız modeli, İngiliz modeli ve Hibrit modeller şeklinde gruplandırarak çalışma evreni belirlenmiş, amaçlı örneklem yoluyla incelenecek on üniversite belirlenmiştir. Bu üniversitelerin biri Fransız modelini, biri İngiliz modelini, diğer sekiz üniversite ise Hibrit modelleri temsil etmektedir. Bu on ileri yaş yetişkin eğitimi sisteminin incelenen özellikleri Tazelenme Üniversitesi için de gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında örneklemde yer alan ileri yaş yetişkin üniversitelerinin web siteleri incelenmiş ve web sitelerinden ulaşılan kataloglar, raporlar, planlar, periyodik yazılı kaynaklar, dergiler, kitaplar, filmler, fotoğraflar ve videolar (dokümanlar) kullanılmıştır. Verilerin analizi, amaca ulaşmak için belirlenen sorular doğrultusunda oluşturulan tabloların sunumuyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada “Tazelenme Üniversitesi”nin Fransız modeline benzemesine karşın, hibrit bir model oluşturmaya aday olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Altunel, C. T., & Kartal, S. P. (2019). Senil Purpura ve Dermatoporozis. In A. Akgül (Ed.), Gerontolojik/65+ Deri ve Sorunları. (pp. 57-58). Ankara: Türkiye Klinikleri.
  • Aslan, R., & Borazan, S. (2019). Yaşlılığa Fizyolojik ve Entellektüel Bakış. Ayrıntı Dergisi, 6(72), 61-66.
  • Ay, F., Akkaya, D., & Başıbüyük, G. Ö. (2019). Yaşam Kalitesinin Yalnızlık Üzerindeki Etkisi: Antalya 60+ Tazelenme Üniversitesi Örneği. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, XLIII(2), 193-210.
  • Bahar, T., & Başıbüyük, H. H. (2019). Antalya 60+ Tazelenme Üniversitesi Öğrencilerinin İyilik Halinin Değerlendirilmesi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1, 163-173.
  • Baschiera, B. (2019). The University of the Third Age in Italy: A Dynamic, Flexible, and Accessible Learning Model. İçinde M. Formosa (Ed.), The University of the Third Age and Active Ageing (Vol. International Perspectives on Aging, ss. 57-68). Switzerland: Springer.
  • Baysan, S., & Telli, G. (2019). Hızla yaşlanan, karmaşık ve uzun ömürlü toplumlar için hazır mıyız? Paper presented at the Business and Organization Research (International Conference), İzmir.
  • Begum, R. V., Jasmin, H., & Vijayalakshmi, S. (2019). Analysis of Quality and Dignified life of Third age People. Cikitusi Journal for Multidisciplinary Reserch, 6(4), 730-736.
  • Best, J. W., & Kahn, J. V. (2017). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. (O. Köksal, Trans. 9 ed.). Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • Birinci, E. (2018). Y Kuşağındaki Üniversite Öğrencilerinin Yaşlılığa İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi: Anadolu Üniversitesi Örneği. (Doktora). Yalova Üniversitesi, Yalova.
  • Budryte, P., Pakhomova, M. V., Synenko, S. I., Garasymiev, T. Z., Chornopiskaya, V. Z., & Polonka, I. A. (2020). State Administration in the Field of Education of People of the “Third Age” in Ukraine. Public Policy And Administration, 19(1), 78-88. doi:10.5755/j01.ppaa.19.1.25187
  • Bulaç, E., & Kurt, M. (2019). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 125-161.
  • Canatan, Ü., & Boz, H. (2019). Hayat Boyu Ögrenme Kurs Ve Etkinliklerine Katılımın Aktif Yaşlanmanin Desteklenmesindeki Rolü. Turkish Studies-Social Sciences, 14, 343-363. doi:10.29228/TurkishStudies.22541
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2015). Araştırma Yöntemleri Desen ve Analiz (A. Aypay Ed. 2 ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswelll, J. W. (2017). Araştırma Deseni (S. Demir, Trans. 3 ed.). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Creswelll, J. W. (2019). Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi (H. Ekşi, Trans. C. Robb & K. Mason Eds. 2 ed.). İstanbul EDAM Yayınları.
  • Çapcıoğlu, İ., & Alpay, A. H. (2019). Çevresel Gerontoloji Bağlamında ‘Yerinde Yaşlanma’nın Temel Belirleyicileri ve Aktif Yaşlanma Süreciyle İlişkisi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8(3), 1949-1966. doi:10.15869/itobiad.614239
  • Çatal, T. (2019). Geçmİşten Günümüze Türkİye’de Yaşam Boyu Öğrenme. (Yüksek Lisans ). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Çiftçi, M., & Zelka, M. (2019). Türkİye'de Yaşlı Bakımı Hizmetlerinin Gelişimi İstanbul İli Üzerine Bir Araştırma. Paper presented at the Uluslararası Yönetim, Ekonomi ve Politika Kongresi, İstanbul.
  • Diogenis, A. (2019). Factors related to computer and internet use during the Third Age: Results from an empirical research in Greece. Gerontechnology, 18(1), 47-58.
  • Emeksiz, Ç. (2019). Yaşlılık Olgusunun Sosyal Güvenlik Açısından İncelenmesi. (Yüksek Lisans). Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ.
  • Font Palomar, M. (2020). The University of the Third Age and Active Ageing: European and Asian-Pacific Perspectives. Research on Ageing and Social Policy, 8(1), 115-117.
  • Formosa, M. (2019). Active Ageing Through Lifelong Learning: The University of the Third Age. İçinde M. Formosa (Ed.), The University of the Third Age and Active Ageing European and Asian-Pacific Perspectives (Vol. 23, pp. 3-18). Gewerbestrasse: Springer, Cham.
  • Görgün Baran, A., & Kurnaz, Z. (2019). Yaşlıların sosyoekonomik düzeylerine göre sosyal ilişkilerinin aktif yaşlanma açısından analizi. In N. Akdemir (Ed.), Geriatri ve Gerontolojiye Disiplinlerarası Yaklaşım (pp. 39-47). Ankara: Türkiye Klinikleri.
  • Gürdal, F. Y. (2018). Tazelenme Üniversitesi Örneğinde Yaşam Boyu Öğrenmenin Yaşam Durumuna Etkisi. (Yüksek Lisans). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • IAUTA. (2020). nternational Association of Universities of the Third Age Universités. 03 Mayıs 2020 tarihinde https://www.aiu3a.org/v2/universities-fr.html adresinden erişildi.
  • Jacob, L. (2019). Handbook, technical guide of conditions to create a third age university (U3A): The Portuguese model in Minute book. Paper presented at the III International Scientific Conference Of Educational Projects For Seniors, RUTIS, Portugal.
  • Karadayı, A., Baştürk, F. B., Türkaydın, D., Göker Kamalı, S., Bakırcı, T., & Sazak Öveçoğlu, H. (2019). Üniversite Hastanesine Geriatrik Hasta Başvuruları ve Endodontik Tedavi İnsidanslarının İncelenmesi. European Journal of Research in Dentistry, 2(3), 98-108. doi:10.35333/erd.2019.108
  • Kırdı, N., & Abit Kocaman, A. (2019). Yaşlanma sürecinde ve yaşlılık döneminde egzersizin önemi. İçinde N. Akdemir (Ed.), Geriatri ve Gerontolojiye Disiplinlerarası Yaklaşım (1 ed., ss. 32-38). Ankara: Türkiye Klinikleri.
  • Kuo, S.-H., & Huang, C.-S. (2019). From Social Welfare to Educational Gerontology: The Universities of the Third Age in Taiwan. İçinde M. Formosa (Ed.), The University of the Third Age and Active Ageing (23 ed., ss. 233-246). Switzerland: Springer.
  • Laal, M. (2011). Lifelong Learning: What does it Mean? Procedia - Social and Behavioral Sciences, 28, 470-474. doi:10.1016/j.sbspro.2011.11.090
  • Minnigaleeva, G. (2019). universities of the Third Age: LeaOpportunities in the Russian Federation. In M. Formosa (Ed.), The University of the Third Age and Active Ageing (pp. 107-118). Switzerland: Springer.
  • Müftüler, H. G. (2018). İstanbul’da Yaşlılık ve Yaşlılığın Yapısal Değişimi. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 58-80.
  • Nascimento, M. d. M., & Giannouli, E. (2019). Active aging through the University of the Third Age: the Brazilian model. Educational Gerontology. doi:10.1080/03601277.2019.1572998
  • Nazlier Keser, E. N. (2019). Alzheimer Tanısı Konulan Yaşlıların Ailelerinin Sosyal Hizmet Gereksinimleri. (Yüksek Lisans ). Hacettepe Üniversitesi Ankara.
  • Özgöl, M. (2019). Yaşlılara Yönelik Tutumların Açıklanmasında Özgecilik ve Kişilik Özelliklerin Rolü: Karşılaştırmalı Bir Çalışma. (Yüksek Lisans ). Trabzon Üniversitesi, Trabzon.
  • Özgür, E. M. (2019). Yaşlanmanın Coğrafyaları: Coğrafi Gerontolojide İlerleme, Tartışmalar ve Araştırma Gündemi. Coğrafi Bilimler Dergisi, 17(1), 78-109. doi:10.33688/aucbd.512325
  • Palméra, L., Nyströma, M., Carlssona, G., Gillsjöb, C., Eriksson, I., & Dalheim-Englund. (2019). The meaning of growing old: A lifeworld hermeneutic study on existential matters during the third age of life. Healthy Aging Research, 8(8), 1-7.
  • Park, S. H. (2019). The direction of establishing a lifelong education system for seniors in Korean universities through analysis of German geriatric universities and U3A. Elderly Education Research, 5(2), 1-18.
  • Pehlivan, S., & Vatansever, N. (2019). Hemşirelerin Yaşlıya Tutumları ve Etkileyen Faktörler. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. doi:10.32708/uutfd.468622
  • Percy, K. (2019). "An Altern9ative Ageing Experience": An Account and Assessment of the University of hird Age in the United Kingdom. İçinde M. Formosa (Ed.), The University of the Third Age and Active Ageing (pp. 33-44). Switzerland: Springer.
  • Pruszynski, J., Putz, J., & Cianciara, D. (2020). Education for physical, psychological and social health as an element of preventive gerontology based on the example of Universities of the Third Age. Wiedza Medyczna, 2(1), 39-44. doi:10.36553/wm.22
  • Rogers, C. (1969). Freedom to Learn. Columbus, Ohio: Charles E. Merril Publishing. Sınmaz, S., & Erbey, S. (2019). Aktif yaşlanma sürecinin yerel ekonomi ile etkileşimi: Balıkesir üzerine bir araştırma ve sistem önerisi.
  • MEGARON / Yıldız Technical University, Faculty of Architecture E-Journal, 14(4), 567-578. doi:10.14744/megaron.2019.94840
  • Şentürk, Ü. (2018). Yaşlılık Sosyolojisi: Yaşlılığın Toplumsal Yörüngeleri. Bursa: Dora Basım Yayım.
  • T.C. Kalkınma Bakanlığı, Ö. İ. K. (2018). On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023) Yaşlanma. Ankara: Kalkınma Bakanlığı Yayınları.
  • Taşan, R. (2018). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Perspektifinden Yaşlıların Sosyal Medya Kulanım Motivasyonları: Tazelenme Üniversitesi Örneği. (Yüksek Lisans ). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Tufan, İ. (2020). Tazelenme Üniversitesi. 02 Nisan 2020 tarihinde https://tazelenme.com/kurucumuz adresinden erişildi.
  • Tufan, İ., Kılavuz, A., Özgür, Ö., Ayan, S., Gürdal, F. Y., & Engin, B. (2019). Türkiye'de Gerontoloji Atlası: Yaşlı Yoksulluğu ve Yalnızlık Üzerine Bulgular. Geriatrik Bilimler Dergisi, 2(1), 1-7. doi:10.13140/RG.2.2.14441.54887
  • U3A National Office. (2020). Our History. 18 Şubat 2020 tarihinde https://www.u3a.org.uk/about/history adresinden erişildi. United Nations, D. o. E. a. S. A. P. D. (2019). World Population Ageing 2019: Highlights (ST/ESA/SER.A/430). New York: United Nations.
  • Urbančič, M., Kutin, M., Findeisen, D., Mezgec, M., Ličen, N., & Kožar Rosulnik, K. (2020). Expansive Learning and Research Practices at the Slovenian Third Age University. Andragoška spoznanja, 26(1), 97-114. doi:10.4312/as.26.1.97-114
  • Vellas, F. (2019). Origins and Dpment: The Francophone Model of Universities of the Third Age. İçinde M. Formosa (Ed.), The Universi the Third Age and Active Ageing (Vol. International Perspective on Aging, pp. 19-32): Springer.
  • Wilinska, M. (2012). Is There a Place for an Ageing Subject? Stories of Ageing at the University of the Third Age in Poland. Sociology, 46(2), 290-305. doi:10.1177/0038038511419179
  • World Health Organization. (2002). Active Ageing A Policy Framework (WHO/NMH/NPH/02.8). Madrid, Spain: World Health Organization.
  • World Health Organization. (2020). What is Healthy Ageing? 25 Şubat 2020 tarihinde https://www.who.int/ageing/healthy-ageing/en/ adresinden erişildi.
  • Zhao, X., & Chui, E. (2019). The Development and Characteristics of Universities of the Third Age in Mainland China. İçinde M. Formosa (Ed.), The University of the Third Age and Active Ageing (pp. 157-168). Switzerland: Springer.
  • Zimring, F. (1999). Carl Rogers. The Quarterly Review Of Comparative Education, XXIV(3/4), 411-422.

Old Age Adult Education Systems and Refreshment University

Yıl 2021, Cilt: 29 Sayı: 4, 68 - 91, 30.11.2021
https://doi.org/10.24106/kefdergi.780577

Öz

Purpose: This research aims to determine the place of the "Refreshment University" in the systems of older age education in the world by examining the purposes, basic features, admission conditions, activities, and ways of providing funding for the systems for older age education in the world.
Design/Methodology/Approach: Since the researcher will develop an objective attitude by looking at the facts from the outside with a deductive approach, the research has been designed with a cross-sectional descriptive design, one of the survey models, with a quantitative research approach. The study population was determined by grouping them as French model, English model, and hybrid models, and ten universities were determined to be examined through purposive sampling. One of these universities represents the French model, one represents the English model, and the other eight universities represent the Hybrid models. The investigated features of these ten older adult education systems were also carried out for Refreshment University. In collecting data, the websites of the older adult universities in the sample were examined and the catalogs, reports, plans, periodic written sources, magazines, books, films, photographs, and videos (documents) accessed from the websites were used. The data analysis was carried out by presenting the tables created in line with the questions determined to achieve the purpose.
Findings: Old age adult university systems in the research sample were analyzed in terms of their objectives, main characteristics, student admission conditions, educational areas and activities, and sources of funding. The research has concluded that although the "Refreshment University" is similar to the French model, it is a proper candidate to create a hybrid model. It should be noted that this could change, given that “Refreshment University” is more recent and developing.
Highlights: The primary purpose of the systems for older age adult education is to ensure healthy and quality aging as well as active aging in line with the philosophy of lifelong learning.

Kaynakça

  • Altunel, C. T., & Kartal, S. P. (2019). Senil Purpura ve Dermatoporozis. In A. Akgül (Ed.), Gerontolojik/65+ Deri ve Sorunları. (pp. 57-58). Ankara: Türkiye Klinikleri.
  • Aslan, R., & Borazan, S. (2019). Yaşlılığa Fizyolojik ve Entellektüel Bakış. Ayrıntı Dergisi, 6(72), 61-66.
  • Ay, F., Akkaya, D., & Başıbüyük, G. Ö. (2019). Yaşam Kalitesinin Yalnızlık Üzerindeki Etkisi: Antalya 60+ Tazelenme Üniversitesi Örneği. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, XLIII(2), 193-210.
  • Bahar, T., & Başıbüyük, H. H. (2019). Antalya 60+ Tazelenme Üniversitesi Öğrencilerinin İyilik Halinin Değerlendirilmesi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1, 163-173.
  • Baschiera, B. (2019). The University of the Third Age in Italy: A Dynamic, Flexible, and Accessible Learning Model. İçinde M. Formosa (Ed.), The University of the Third Age and Active Ageing (Vol. International Perspectives on Aging, ss. 57-68). Switzerland: Springer.
  • Baysan, S., & Telli, G. (2019). Hızla yaşlanan, karmaşık ve uzun ömürlü toplumlar için hazır mıyız? Paper presented at the Business and Organization Research (International Conference), İzmir.
  • Begum, R. V., Jasmin, H., & Vijayalakshmi, S. (2019). Analysis of Quality and Dignified life of Third age People. Cikitusi Journal for Multidisciplinary Reserch, 6(4), 730-736.
  • Best, J. W., & Kahn, J. V. (2017). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. (O. Köksal, Trans. 9 ed.). Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • Birinci, E. (2018). Y Kuşağındaki Üniversite Öğrencilerinin Yaşlılığa İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi: Anadolu Üniversitesi Örneği. (Doktora). Yalova Üniversitesi, Yalova.
  • Budryte, P., Pakhomova, M. V., Synenko, S. I., Garasymiev, T. Z., Chornopiskaya, V. Z., & Polonka, I. A. (2020). State Administration in the Field of Education of People of the “Third Age” in Ukraine. Public Policy And Administration, 19(1), 78-88. doi:10.5755/j01.ppaa.19.1.25187
  • Bulaç, E., & Kurt, M. (2019). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 125-161.
  • Canatan, Ü., & Boz, H. (2019). Hayat Boyu Ögrenme Kurs Ve Etkinliklerine Katılımın Aktif Yaşlanmanin Desteklenmesindeki Rolü. Turkish Studies-Social Sciences, 14, 343-363. doi:10.29228/TurkishStudies.22541
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2015). Araştırma Yöntemleri Desen ve Analiz (A. Aypay Ed. 2 ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswelll, J. W. (2017). Araştırma Deseni (S. Demir, Trans. 3 ed.). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Creswelll, J. W. (2019). Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi (H. Ekşi, Trans. C. Robb & K. Mason Eds. 2 ed.). İstanbul EDAM Yayınları.
  • Çapcıoğlu, İ., & Alpay, A. H. (2019). Çevresel Gerontoloji Bağlamında ‘Yerinde Yaşlanma’nın Temel Belirleyicileri ve Aktif Yaşlanma Süreciyle İlişkisi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8(3), 1949-1966. doi:10.15869/itobiad.614239
  • Çatal, T. (2019). Geçmİşten Günümüze Türkİye’de Yaşam Boyu Öğrenme. (Yüksek Lisans ). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Çiftçi, M., & Zelka, M. (2019). Türkİye'de Yaşlı Bakımı Hizmetlerinin Gelişimi İstanbul İli Üzerine Bir Araştırma. Paper presented at the Uluslararası Yönetim, Ekonomi ve Politika Kongresi, İstanbul.
  • Diogenis, A. (2019). Factors related to computer and internet use during the Third Age: Results from an empirical research in Greece. Gerontechnology, 18(1), 47-58.
  • Emeksiz, Ç. (2019). Yaşlılık Olgusunun Sosyal Güvenlik Açısından İncelenmesi. (Yüksek Lisans). Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ.
  • Font Palomar, M. (2020). The University of the Third Age and Active Ageing: European and Asian-Pacific Perspectives. Research on Ageing and Social Policy, 8(1), 115-117.
  • Formosa, M. (2019). Active Ageing Through Lifelong Learning: The University of the Third Age. İçinde M. Formosa (Ed.), The University of the Third Age and Active Ageing European and Asian-Pacific Perspectives (Vol. 23, pp. 3-18). Gewerbestrasse: Springer, Cham.
  • Görgün Baran, A., & Kurnaz, Z. (2019). Yaşlıların sosyoekonomik düzeylerine göre sosyal ilişkilerinin aktif yaşlanma açısından analizi. In N. Akdemir (Ed.), Geriatri ve Gerontolojiye Disiplinlerarası Yaklaşım (pp. 39-47). Ankara: Türkiye Klinikleri.
  • Gürdal, F. Y. (2018). Tazelenme Üniversitesi Örneğinde Yaşam Boyu Öğrenmenin Yaşam Durumuna Etkisi. (Yüksek Lisans). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • IAUTA. (2020). nternational Association of Universities of the Third Age Universités. 03 Mayıs 2020 tarihinde https://www.aiu3a.org/v2/universities-fr.html adresinden erişildi.
  • Jacob, L. (2019). Handbook, technical guide of conditions to create a third age university (U3A): The Portuguese model in Minute book. Paper presented at the III International Scientific Conference Of Educational Projects For Seniors, RUTIS, Portugal.
  • Karadayı, A., Baştürk, F. B., Türkaydın, D., Göker Kamalı, S., Bakırcı, T., & Sazak Öveçoğlu, H. (2019). Üniversite Hastanesine Geriatrik Hasta Başvuruları ve Endodontik Tedavi İnsidanslarının İncelenmesi. European Journal of Research in Dentistry, 2(3), 98-108. doi:10.35333/erd.2019.108
  • Kırdı, N., & Abit Kocaman, A. (2019). Yaşlanma sürecinde ve yaşlılık döneminde egzersizin önemi. İçinde N. Akdemir (Ed.), Geriatri ve Gerontolojiye Disiplinlerarası Yaklaşım (1 ed., ss. 32-38). Ankara: Türkiye Klinikleri.
  • Kuo, S.-H., & Huang, C.-S. (2019). From Social Welfare to Educational Gerontology: The Universities of the Third Age in Taiwan. İçinde M. Formosa (Ed.), The University of the Third Age and Active Ageing (23 ed., ss. 233-246). Switzerland: Springer.
  • Laal, M. (2011). Lifelong Learning: What does it Mean? Procedia - Social and Behavioral Sciences, 28, 470-474. doi:10.1016/j.sbspro.2011.11.090
  • Minnigaleeva, G. (2019). universities of the Third Age: LeaOpportunities in the Russian Federation. In M. Formosa (Ed.), The University of the Third Age and Active Ageing (pp. 107-118). Switzerland: Springer.
  • Müftüler, H. G. (2018). İstanbul’da Yaşlılık ve Yaşlılığın Yapısal Değişimi. Yıldız Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1), 58-80.
  • Nascimento, M. d. M., & Giannouli, E. (2019). Active aging through the University of the Third Age: the Brazilian model. Educational Gerontology. doi:10.1080/03601277.2019.1572998
  • Nazlier Keser, E. N. (2019). Alzheimer Tanısı Konulan Yaşlıların Ailelerinin Sosyal Hizmet Gereksinimleri. (Yüksek Lisans ). Hacettepe Üniversitesi Ankara.
  • Özgöl, M. (2019). Yaşlılara Yönelik Tutumların Açıklanmasında Özgecilik ve Kişilik Özelliklerin Rolü: Karşılaştırmalı Bir Çalışma. (Yüksek Lisans ). Trabzon Üniversitesi, Trabzon.
  • Özgür, E. M. (2019). Yaşlanmanın Coğrafyaları: Coğrafi Gerontolojide İlerleme, Tartışmalar ve Araştırma Gündemi. Coğrafi Bilimler Dergisi, 17(1), 78-109. doi:10.33688/aucbd.512325
  • Palméra, L., Nyströma, M., Carlssona, G., Gillsjöb, C., Eriksson, I., & Dalheim-Englund. (2019). The meaning of growing old: A lifeworld hermeneutic study on existential matters during the third age of life. Healthy Aging Research, 8(8), 1-7.
  • Park, S. H. (2019). The direction of establishing a lifelong education system for seniors in Korean universities through analysis of German geriatric universities and U3A. Elderly Education Research, 5(2), 1-18.
  • Pehlivan, S., & Vatansever, N. (2019). Hemşirelerin Yaşlıya Tutumları ve Etkileyen Faktörler. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. doi:10.32708/uutfd.468622
  • Percy, K. (2019). "An Altern9ative Ageing Experience": An Account and Assessment of the University of hird Age in the United Kingdom. İçinde M. Formosa (Ed.), The University of the Third Age and Active Ageing (pp. 33-44). Switzerland: Springer.
  • Pruszynski, J., Putz, J., & Cianciara, D. (2020). Education for physical, psychological and social health as an element of preventive gerontology based on the example of Universities of the Third Age. Wiedza Medyczna, 2(1), 39-44. doi:10.36553/wm.22
  • Rogers, C. (1969). Freedom to Learn. Columbus, Ohio: Charles E. Merril Publishing. Sınmaz, S., & Erbey, S. (2019). Aktif yaşlanma sürecinin yerel ekonomi ile etkileşimi: Balıkesir üzerine bir araştırma ve sistem önerisi.
  • MEGARON / Yıldız Technical University, Faculty of Architecture E-Journal, 14(4), 567-578. doi:10.14744/megaron.2019.94840
  • Şentürk, Ü. (2018). Yaşlılık Sosyolojisi: Yaşlılığın Toplumsal Yörüngeleri. Bursa: Dora Basım Yayım.
  • T.C. Kalkınma Bakanlığı, Ö. İ. K. (2018). On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023) Yaşlanma. Ankara: Kalkınma Bakanlığı Yayınları.
  • Taşan, R. (2018). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Perspektifinden Yaşlıların Sosyal Medya Kulanım Motivasyonları: Tazelenme Üniversitesi Örneği. (Yüksek Lisans ). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Tufan, İ. (2020). Tazelenme Üniversitesi. 02 Nisan 2020 tarihinde https://tazelenme.com/kurucumuz adresinden erişildi.
  • Tufan, İ., Kılavuz, A., Özgür, Ö., Ayan, S., Gürdal, F. Y., & Engin, B. (2019). Türkiye'de Gerontoloji Atlası: Yaşlı Yoksulluğu ve Yalnızlık Üzerine Bulgular. Geriatrik Bilimler Dergisi, 2(1), 1-7. doi:10.13140/RG.2.2.14441.54887
  • U3A National Office. (2020). Our History. 18 Şubat 2020 tarihinde https://www.u3a.org.uk/about/history adresinden erişildi. United Nations, D. o. E. a. S. A. P. D. (2019). World Population Ageing 2019: Highlights (ST/ESA/SER.A/430). New York: United Nations.
  • Urbančič, M., Kutin, M., Findeisen, D., Mezgec, M., Ličen, N., & Kožar Rosulnik, K. (2020). Expansive Learning and Research Practices at the Slovenian Third Age University. Andragoška spoznanja, 26(1), 97-114. doi:10.4312/as.26.1.97-114
  • Vellas, F. (2019). Origins and Dpment: The Francophone Model of Universities of the Third Age. İçinde M. Formosa (Ed.), The Universi the Third Age and Active Ageing (Vol. International Perspective on Aging, pp. 19-32): Springer.
  • Wilinska, M. (2012). Is There a Place for an Ageing Subject? Stories of Ageing at the University of the Third Age in Poland. Sociology, 46(2), 290-305. doi:10.1177/0038038511419179
  • World Health Organization. (2002). Active Ageing A Policy Framework (WHO/NMH/NPH/02.8). Madrid, Spain: World Health Organization.
  • World Health Organization. (2020). What is Healthy Ageing? 25 Şubat 2020 tarihinde https://www.who.int/ageing/healthy-ageing/en/ adresinden erişildi.
  • Zhao, X., & Chui, E. (2019). The Development and Characteristics of Universities of the Third Age in Mainland China. İçinde M. Formosa (Ed.), The University of the Third Age and Active Ageing (pp. 157-168). Switzerland: Springer.
  • Zimring, F. (1999). Carl Rogers. The Quarterly Review Of Comparative Education, XXIV(3/4), 411-422.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Muhammet Recep Okur 0000-0003-2639-4987

Özlem Oktay 0000-0003-2419-405X

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2021
Kabul Tarihi 25 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 29 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Okur, M. R., & Oktay, Ö. (2021). Old Age Adult Education Systems and Refreshment University. Kastamonu Education Journal, 29(4), 68-91. https://doi.org/10.24106/kefdergi.780577