İlkokul öğrencilerinin okul kavramına yönelik metaforik algılarını belirlemeyi amaçlayan araştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilir durum örneklemesine göre belirlenen Bolu ili Yeniçağa ilçesinde bulunan üç ilkokulda 2017-2018 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 124 ilkokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması tekniği kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan form kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler nitel araştırma desenine uygun olarak içerik analizi ile çözümlenmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda kodlar ve kavramsal kategoriler oluşturulmuştur. Kodlar ve kavramsal kategoriler belirlenirken iki uzmanın görüşüne başvurulmuştur. Verileri daha iyi yorumlayabilmek için yüzde ve frekanslara yer verilmiştir. Araştırma sonucuna göre, öğrencileri okul kavramına yönelik 32 metafor üretmişlerdir. Öğrenciler okul kavramını en çok lunapark, oyun, ev, aile, yuva, güneş, harita, pusula, anne, fener ve tiyatro metaforlarıyla açıklamışlardır. Öğrencilerin okul kavramına yönelik ürettikleri metaforlar güvenli ve huzur verici okul, eğlendirici okul, aydınlatıcı ve bilgilendirici okul, yönlendirici okul, şekillendirici okul, ve çalışma yeri olarak okul olarak altı kavramsal kategoride toplanmıştır Öğrencilerin okul kavramına yönelik ürettikleri metaforlar en çok güvenli ve huzur verici okul ile eğlendirici okul kategorilerinde yer almaktadır.
-
-
-
The study group, which aims to determine the metaphorical perceptions of primary school students towards the concept of school, consists of 124 primary school students studying in three primary schools in Yeniçağa district of Bolu province, determined according to the easily accessible situation sampling, in the 2017-2018 academic year. Case study technique, one of the qualitative research designs, was used in the research. The data were collected using a form consisting of semi-structured questions. The collected data were analyzed by content analysis in accordance with the qualitative research design. Codes and conceptual categories were created in line with the data obtained. Two experts were consulted while determining the codes and conceptual categories. Percentages and frequencies are included in order to better interpret the data. According to the results of the research, their students produced 32 metaphors about the concept of school. The students mostly explained the concept of school with the metaphors of amusement park, game, home, family, home, sun, map, compass, mother, lantern and theater. The metaphors that students produce for the concept of school are categorized into six conceptual categories: a safe and peaceful school, an entertaining school, an enlightening and informative school, a guiding school, a formative school, and a school of study. The metaphors students produce for the concept of school are mostly included in the categories of safe and peaceful school and entertaining school.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 25 |