Bu çalışmanın amacı Tarık Demirkan’ın Her Güne Bir Masal isimli eserinin değerler eğitimine katkısını incelemektir. Çalışma “nitel araştırma yöntemi” ne uygun olarak yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden “doküman incelemesi” kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen “Değer İnceleme Formu” kullanılmıştır. Çalışmanın materyalini Her Güne Bir Masal eserinde yer alan 365 masal metni oluşturmaktadır. Verilerin analizinde niteliz analiz tekniklerinden betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda değer inceleme formunda yer alan ve kök değerleri de kapsayan 20 ana değerin incelenen masal metinlerinde farklı frekanslarla işlendiği belirlenmiştir. Masal metinlerinde işlenen değerler ve işlenme sıklıkları ve 365 masal içindeki oranları şu şekildedir: Yardımlaşma f=341 (341:365=0,93), Öz denetim f=183 (183:365=0,51), Dostluk 158 (158:365=0,43), Liderlik f=146 (146:365=0,4), Cesaret f=142 (142:365=0,38), Aile f=132 (132:365=0,36), Dürüstlük f=121 (121:365=0,33), Sevgi f=110 (110:365=0,30), Çalışkanlık f=85 (85:365=0,23) , Bilimsellik f=84 (84:365=0,23), Sabır f=67(67:365=0,18), İnanç f=66 (66:365=0,18), Nezaket f=61 (61:365=0,16), Saygı f=60 (60:365=0,16), Vatanseverlik f=54 (54:365=0,14), Adalet f=51 (51:365=0,13), Sorumluluk Alma f=49 (49:365=0,13), Misafirperverlik f=36 (36:365=0,09), Estetik f=33 (33:365=0,09), Sağlık f=23 (23:365=0,06). Değer çeşitliliği bakımından Her Güne Bir Masal eseri zengin bulunmuştur. Ancak masallarda yer verilen değerlerin işlenme sıklığının Türk masallarıyla kıyaslandığında kısmen yetersiz olduğu söylenebilir.
The aim of this study is to examine the contribution of Tarık Demirkan's work named A Tale for Every Day to values education. The study was carried out in accordance with the "qualitative research method". In the study, "document analysis", one of the qualitative research designs, was used. The "Value Review Form" developed by the researcher was used to collect the data. The material of the study consists of 365 fairy tale texts in the work of Every Day Bir Tales. Descriptive analysis, one of the qualitative analysis techniques, was used in the analysis of the data. At the end of the study, it was determined that 20 main values in the value analysis form, including root values, were processed with different frequencies in the examined tale texts. The values and frequency of processing in fairy tale texts and their ratios in 365 fairy tales are as follows: Solidarity f=341 (341:365=0.93), Self-control f=183 (183:365=0.51), Friendship 158 (158:365) =0.43), Leadership f=146 (146:365=0.4), Courage f=142 (142:365=0.38), Family f=132 (132:365=0.36), Integrity f =121 (121:365=0.33), Love f=110 (110:365=0.30), Diligence f=85 (85:365=0.23) , Science f=84 (84:365=0) .23), Patience f=67(67:365=0.18), Faith f=66 (66:365=0.18), Kindness f=61 (61:365=0.16), Respect f=60 (60:365=0.16), Patriotism f=54 (54:365=0.14), Justice f=51 (51:365=0.13), Taking Responsibility f=49 (49:365=0, 13), Hospitality f=36 (36:365=0.09), Aesthetics f=33 (33:365=0.09), Health f=23 (23:365=0.06). A Fairy Tale for Every Day was found rich in terms of value diversity. However, it can be said that the frequency of processing the values in the tales is partially insufficient when compared to the Turkish tales.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.