Bibliyografya çalışmaları, alanda yapılan araştırmalar için oldukça önemli kaynaklar arasında yer alır. Belirli bir konu etrafında kapsamlı ve sistemli bir düzen içerisinde hazırlanmış bibliyografya çalışmaları, mevcut yayınlara ulaşılmasında araştırmacılara büyük kolaylık sağlamaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden arşiv taraması ile gerçekleştirilmiştir. Türkiye’de sanat tarihi anabilim dalında yapılmış doktora tezlerinin YÖK verilerine dayanarak hangi konularda, hangi üniversitelerde, hangi danışmanlarca yapıldığını analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda sadece doktora tezleri ele alınmıştır. Meydana getirilen bu çalışmada analizler oluşturulduktan sonra Türk sanat tarihi eğitiminin tarihinden özetler sunulmuş olacaktır. Bu doğrultuda sanat tarihi anabilim dalında yapılmış tüm doktora tez çalışmalarına ulaşılıp listelenmiş ve künyelenmiştir. Daha sonra bu listeler tezlerin yapıldığı yıllara göre dört tabloya ayrılarak değerlendirilmiştir. Tablolar 1981-1990, 1991-2000, 2001-2010, 2011-2020 yılları aralığı göz önünde tutularak oluşturulmuştur. Doğal olarak bu yıllar aralığında en fazla sanat tarihi doktora çalışması yapılan yıl aralığı 2011-2020 olmuştur. Ayrıca bu yıl aralığında tez üretilen kurumlarda da artış olduğu görülür. 1981-1990 yılları aralığında 5 üniversite kurumu varken 2011-2020 yılları arasında üniversite sayısı 19’a ulaşmıştır. Bu artış danışman hoca sayısına da yansımıştır. 1981-1991 yılları arasında 6 farklı hoca tez danışmanlığı yaparken 2011-2020 yılları arasında 102 farklı hoca tez danışmanlığı yapmıştır.
Sanat Tarihi, Bibliyografya, Literatür, Yüksek Lisans, Doktora
Bibliographic studies are among the sources which are of upmost importance for the other researches within a specific field. These studies which have been published in a systemic order and extensively on a specific topic enable the researches to a great extent. The study was conducted through archive research being one of the methods of qualitative research. It analyzes the dissertations in the departments of Art History on the basis of the data of YÖK in terms of the writer, supervisor and the universities where they were produced. Only doctoral dissertations were included within the framework the study. After the analysis have been completed in the study summaries of the education of Turkish art history will have been provided. Accordingly, all doctoral dissertations written in the departments of art history were accessed and listed; besides their records were provided. Then, these lists were evaluated by dividing them into four tables according to the years when they were written. The tables were created considering the years 1981-1990, 1991-2000, 2001-2010, 2011-2020. As expected, the most doctoral dissertations on art history were conducted between 2011 and 2020. In addition, it was observed that there was an increase in institutions that produce theses in the same slot. While there were only 5 universities between 1981-1990, the number of universities reached 19 between 2011-2020. This increase was also reflected onto the number of supervisors. Between 1981-1991, 6 different professors supervised dissertations, and between 2011-2020, the number of supervisors was 102.
Key Words: Art History, Bibliography, Literature, Master, Doctorate.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.