Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği ile gerçekleştirilen bu çalışmada, 2005-2010 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen “Bu Benim Eserim Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması”nda gerçekleştirilen öğrenci projeleri sayısının, ilköğretim düzeyindeki bazı okul türleri açısından kıyaslaması yapılmıştır. Kıyaslama sonucunda devlet ilköğretim ve yatılı ilköğretim okullarının özel ilköğretim okulları ile Bilim ve Sanat Merkezlerine göre proje sayısı bakımından oldukça düşük bir düzeyde kaldığı anlaşılmıştır. Bu sonuç, özel öğretim kurumlarındaki öğretmenlerin motivasyon düzeyinin devlet okullarında çalışanlardan daha yüksek olduğu gerçeği ile de örtüşmektedir. Özel ilköğretim okullarında bu düzeyin yüksek çıkması, öğrencilere motivasyon ve gerekli imkanların aileler tarafından sağlanması ile mümkün olabilirken, Bilim ve Sanat Merkezlerinde bu durum öğrencilerin mevcut potansiyelleri ile ilgilidir. Oysaki iyi düzenlendiğinde, projeler ile öğrenme her sosyo-ekonomik düzeydeki bireyler için eğitim sürecine etkin katılımı sağlayacak bir uygulamadır. Çalışmanın sonuçları, proje yarışmasında okul türüne göre önemli oransal farklılıkların bulunduğunu ortaya koyması bakımından önem taşımaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Türkiye çapında gerçekleştirilen bu yarışmada, yerel ve ulusal düzeyde projelerden sorumlu olanların yatılı ve parasız devlet ilköğretim okullarının düşük düzeydeki katılımlarına yönelik olarak bazı önlemleri alması gerekmektedir.
proje tabanlı öğrenme fen ve teknoloji eğitimi özel ve devlet okulları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2012 |
Gönderilme Tarihi | 28 Temmuz 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 22 |