Yıl 2012, Cilt 1 , Sayı 23, Sayfalar 371 - 388 2012-04-10

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖZYETERLİLİK DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE BAZI DEĞİŞKİNLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
A STUDY ON SELF-EFFICACY LEVELS OF PRIMARY EDUCATION STUDENTS IN TERMS OF ACADEMIC SUCCESS AND SOME VARIABLES

Ercan YILMAZ [1] , Ruhi YİĞİT [2] , İsmail KAŞARCI [3]


Bu araştırmanın amacı, İlköğretim öğrencilerinin öz yeterlik düzeylerinin akademik başarı,cinsiyet, yaş, kardeş ve okulun yeri gibi bir kısım değişkenler bakımından farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada Öz-Yeterlik ve Başarı Tespit Sınavı Ölçeği kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu, Konya’da yer alan farklı ilköğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan, 2487’si kız, 2575’i erkek öğrenci olmak üzere toplam 5062 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın ilk bulgusunda, kız öğrencilerin öz yeterlik puanları erkek öğrencilerden yüksek bulunmuştur. İkinci bulguda, öğrencilerin öz-yeterlilik puanlarında sınıflara göre farklılık tespit edilmiş, 8. Sınıfların puanı, 6 ve 7. Sınıflara göre yüksek bulunmuştur. Ayrıca 2 kardeşi olanların, 4 ve daha fazla kardeşi olanlardan , 3 kardeşi olanların ise 5 ve daha fazla kardeşi olanlardan öz-yeterlilik puanları yüksek  bulunmuştur. Büyükşehirlerde oturan öğrencilerin, öz-yeterlilik puanları, diğer tüm yerleşim birimlerindeki öğrencilerden yüksek bulunmuştur. Son bulguda ise, öz-yeterlilik ile BTS puanları arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur.

The purpose of this research is to determine whether or not the self-efficacy levels of primary school students differentiate in terms of academic success and some variables such as gender, age, sibling and the location of school. The research utilized Self-Efficacy and Achievement Assessment Test Scale. The study group of the research was 5062 students – 2487 girls and 2575 boys – studying at different schools in Konya. The first finding from the research indicated that self-efficacy scores of girls were higher than those of boys. Second finding showed that self-efficacy scores of students differentiated on the basis of grades; scores of 8 grade students were found higher than those of 6 and 7 grade students. Moreover, students who have 2 siblings had higher self-efficacy scores than those who have 4 or more siblings; similarly, students with 3 siblings scored higher than those with 5 or more siblings. Students living in metropolises had higher self-efficacy scores than those of students living in all other settlements. Final finding of the research showed a significant positive relationship between self-efficacy and achievement assessment test (AAT) scores

Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Ercan YILMAZ

Yazar: Ruhi YİĞİT

Yazar: İsmail KAŞARCI

Tarihler

Başvuru Tarihi : 14 Mart 2012
Kabul Tarihi : 14 Mayıs 2021
Yayımlanma Tarihi : 10 Nisan 2012

Bibtex @konferans bildirisi { maeuefd206059, journal = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, eissn = {1302-8944}, address = {}, publisher = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi}, year = {2012}, volume = {1}, pages = {371 - 388}, doi = {}, title = {İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖZYETERLİLİK DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE BAZI DEĞİŞKİNLER AÇISINDAN İNCELENMESİ}, key = {cite}, author = {Yılmaz, Ercan and Yiğit, Ruhi and Kaşarcı, İsmail} }
APA Yılmaz, E , Yiğit, R , Kaşarcı, İ . (2012). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖZYETERLİLİK DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE BAZI DEĞİŞKİNLER AÇISINDAN İNCELENMESİ . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 1 (23) , 371-388 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19396/206059
MLA Yılmaz, E , Yiğit, R , Kaşarcı, İ . "İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖZYETERLİLİK DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE BAZI DEĞİŞKİNLER AÇISINDAN İNCELENMESİ" . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (2012 ): 371-388 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/19396/206059>
Chicago Yılmaz, E , Yiğit, R , Kaşarcı, İ . "İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖZYETERLİLİK DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE BAZI DEĞİŞKİNLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (2012 ): 371-388
RIS TY - JOUR T1 - İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖZYETERLİLİK DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE BAZI DEĞİŞKİNLER AÇISINDAN İNCELENMESİ AU - Ercan Yılmaz , Ruhi Yiğit , İsmail Kaşarcı Y1 - 2012 PY - 2012 N1 - DO - T2 - Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 371 EP - 388 VL - 1 IS - 23 SN - -1302-8944 M3 - UR - Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖZYETERLİLİK DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE BAZI DEĞİŞKİNLER AÇISINDAN İNCELENMESİ %A Ercan Yılmaz , Ruhi Yiğit , İsmail Kaşarcı %T İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖZYETERLİLİK DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE BAZI DEĞİŞKİNLER AÇISINDAN İNCELENMESİ %D 2012 %J Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1302-8944 %V 1 %N 23 %R %U
ISNAD Yılmaz, Ercan , Yiğit, Ruhi , Kaşarcı, İsmail . "İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖZYETERLİLİK DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE BAZI DEĞİŞKİNLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 / 23 (Nisan 2012): 371-388 .
AMA Yılmaz E , Yiğit R , Kaşarcı İ . İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖZYETERLİLİK DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE BAZI DEĞİŞKİNLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 1(23): 371-388.
Vancouver Yılmaz E , Yiğit R , Kaşarcı İ . İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖZYETERLİLİK DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE BAZI DEĞİŞKİNLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 1(23): 371-388.
IEEE E. Yılmaz , R. Yiğit ve İ. Kaşarcı , "İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖZYETERLİLİK DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE BAZI DEĞİŞKİNLER AÇISINDAN İNCELENMESİ", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sayı. 23, ss. 371-388, Nis. 2012