Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin İş Doyumu Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 25, 119 - 137, 28.03.2013

Öz

Araştırmanın amacı, ortaöğretim öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını saptamaktır. Araştırmaya, Aydın ili merkez ortaöğretim kurumlarında görev yapan 526 öğretmen katılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Hackman ve Oldham İş Doyum Ölçeği” ve demografik özellikler ile birlikte öğretmen görüşlerinin alındığı açık uçlu soru listesinin de yer aldığı “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler t-testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri; yaş, çalıştıkları okul türü ile okulun fiziksel şartlarına, okuldaki meslektaşlarla ilişkilerine, yenilenen ortaöğretim ders programına, üniversiteye geçiş sınav sistemine, hizmet içi eğitimlere katılma düzeylerine ilişkin görüşlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Çalışmada, öğretmenlerin iş doyumunu arttırmak amacıyla bazı çözüm önerilerinde bulunulmuştur. 

Examining Teachers Job Satisfaction Level According to Some Variables

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 25, 119 - 137, 28.03.2013

Öz

The purpose of this study is to examine whether the job satisfaction level of secondary education teachers differ in terms of some variables. The sample is consisted of 526 teachers in secondary education in the central province of Aydin. Hackman and Oldham Job Satisfaction Scale, and personal Information Form, which was consisted of demographic characteristics and  the views of teachers', including a list of open-ended question, was used. The data obtained were analyzed by t-test and ANOVA. As a result, teachers' job satisfaction levels showed significant differences according to age, type of school they work and the views of teachers about the school's physical conditions, relationships with colleagues at the school, the renewed secondary education curriculum, examination system,  level of participation in in-service training. In the study, some solutions are made for teachers in order to increase job satisfaction.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nermin Koruklu Bu kişi benim

Burak Feyzioğlu

Hatice Özenoğlu Kiremit

Elif Kaldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2013
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Koruklu, N., Feyzioğlu, B., Özenoğlu Kiremit, H., Kaldırım, E. (2013). Öğretmenlerin İş Doyumu Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 119-137.