Bu araştırmanın amacı, açık uçlu deney tekniğine dayalı yapılan öğretimin 6.sınıf öğrencilerinin temel fen kavramlarını öğrenmelerine etkisini incelemektir. Araştırmada, çalışma konusu olarak ilköğretim fen ve teknoloji dersi 6.sınıf Madde ve Isı ünitesi seçilmiştir. Araştırma 67 6. sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney ve kontrol grubu oluşturulmuş ve deney grubunda açık uçlu deney tekniğine dayalı öğretim, kontrol grubunda ise normal öğretim (düz anlatım, tartışma, gösteri deneyi vb.) yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak başarı testi ve açık uçlu sorular kullanılmıştır. Uygulamadan önce ve sonra başarı testi her iki gruba da ön test-son test olarak uygulanmıştır. Açık uçlu sorular ise uygulama sonunda her iki gruba uygulanmıştır. Sonuçlar, açık uçlu deney tekniğine dayalı öğretimin öğrencilerin başarılarını artırdığını ve bazı kavram yanılgılarını gidermeye yardımcı olduğunu göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Nisan 2015 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 33 |