The study is aimed to investigate mathematics teachers’ beliefs in regarding to computer technology usage in mathematics teaching in terms of different variables. It is tried to identify how the belief differs according to their gender, the experience in the years of professional experience, the company or school they worked, software knowledge, being owner of a smart phone, being owner a computer, usage the technology in the classes. This is a survey research within the quantitative approaches . The participants of the research consist 172 mathematics teachers. As a data collector device with the 31 item “belief scale regarding to computer technology usage in the mathematics teaching” used for the evaluation. The data is analyzed with the usage of
frequency in the SPSS package program, percentage, standard deviation, independent sampling t-test, one way variance analysis (ANOVA) and the post-hoc test. As a result of the research it observed that teachers’ beliefs regarding to technology usage in mathematics teaching don’t differs according to their gender, their company or school, but it differs meaningfully to their experience year, software knowledge, being owner a computer or smart phone.
Bu çalışmada matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde bilgisayar teknolojisi kullanımına yönelik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde bilgisayar teknolojisi kullanımına yönelik inançlarının cinsiyet, mesleki deneyim yılı, çalışılan kurum, yazılım bilgisi, bilgisayara sahip olma, derslerde teknoloji kullanma ve akıllı telefona sahip olma durumlarına göre nasıl farklılık gösterdiği tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırma nicel araştırma yaklaşımları içerisinde yer alan bir tarama çalışmasıdır. Araştırmanın örneklemini 172 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak 31 maddelik “Matematik Öğretiminde Bilgisayar Teknolojisi Kullanımına Yönelik İnanç Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS paket programında frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve post-hoc testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde bilgisayar teknolojisi kullanımına yönelik inançlarının cinsiyete ve çalışılan kuruma göre farklılık göstermediği; deneyim yılı, yazılım bilgisi, bilgisayara sahip olma, derslerde teknoloji kullanma ve akıllı telefona sahip olma durumlarına göre ise anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2015 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 35 |