Matematik eğitiminde önemi sıklıkla vurgulanan değişkenlerden biri de inançtır. Bu çalışma matematik öğretmen adaylarının matematik ve matematik eğitimine yönelik inançlarını belirlemeyi amaçlayan bir tarama çalışmasıdır. Bu amaçla bir üniversitenin İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı’nda öğrenim görmekte olan tüm öğretmen adaylarına Matematik Hakkındaki İnanışlar Ölçeği uygulanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları ölçeğin geliştiricileri tarafından belirlenen teorik yapısının bu çalışmanın verileri ile doğrulanmadığını göstermiştir. Ancak, açımlayıcı faktör analizleri belirlenen yeni yapının ölçeğin Yapılandırmacı ve Geleneksel İnanışlar olmak üzere iki boyutlu olduğunu ve bir maddenin orjinal ölçek yapısından farklı boyutta yer aldığını göstermiştir. Ölçeğin iç tutarlık katsayıları tüm maddeler için 0,76, Yapılandırmacı İnanışlar boyutu için 0,77, Geleneksel İnanışlar boyutu için ise 0,63 olarak hesaplanmıştır. Gerçekleştirilen tek yönlü çok değişkenli varyans analizi sonuçları farklı sınıf seviyelerinde öğrenim görmekte olan matematik öğretmen adaylarının Yapılandırmacı İnanışlar boyutunda istatistiksel olarak farklılık göstermediği ve Geleneksel İnanışlar boyutun ise anlamlı farklılıklar olduğu göstermiştir.
Anahtar sözcükler: matematik öğretmeni adayı, inanç, geçerlik, güvenirlik, sınıf seviyesi
ilköğretim matematik öğretmeni adayı matematik matematik eğitimi inanç
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 39 |