Bu araştırma ortaokul öğrencilerinin matematiğe ilişkin inançlarını incelemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırma, nitel araştırma modellerinden olgu bilim deseni kullanılarak yapılandırılmıştır. Araştırmaya büyük bir ilde öğrenim görmekte olan toplam 252 ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin matematiksel inançlarının farklı boyutlarını açığa çıkarabilmek amacıyla 3 açık uçlu soru yazılı olarak yöneltilmiştir. Öğrencilerin matematiksel inançları kullandıkları metaforlar aracılığıyla belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin matematiği bilgi verici ve hesaplama yapmak olarak gördükleri belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin matematiğin akıl ve zekâ gerektirdiğini, matematikte ezberin önemli olduğunu ve matematikte başarılı olmak için çok çalışmanın gerekli olduğunu düşündükleri tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 39 |