BibTex RIS Kaynak Göster

ÖTMT Dersi Kapsamında Tasarlanan Eğitsel Materyallerin Örgün Eğitime Aktarılması: Üniversite- Okul İşbirliği

Yıl 2017, Sayı: 43, 1 - 24, 29.09.2017
https://doi.org/10.21764/efd.05747

Öz

Eğitsel materyaller, öğretimi görselleştirerek ve somutlaştırarak öğrenmeyi kolaylaştırır. Eğitim fakültelerinde 'Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı' (ÖTMT) dersinde öğretmen adayları eğitsel materyaller tasarlamakta ve üretmektedir. Bu çalışma  İnönü Üniversitesi BAP biriminin desteği ile araştırma projesi olarak hazırlanmıştır. Proje kapsamında ÖTMT derslerinde öğretmen adayları tarafından geliştirilen eğitsel materyallerin  ihtiyaç duyan devlet okullarına ulaştırılması hedeflenmiştir. Böylece Milli Eğitim Okulları ve Eğitim Fakültesi arasında işbirliği sağlanması amaçlanmıştır. Bu amaçla Malatya il merkezinde yer alan iki ilkokul ve iki ortaokul olmak üzere 4  okul uygulama okulu olarak seçilmiştir. Bu okullarda ihtiyaç duyulan eğitsel materyaller tespit edildikten sonra, ÖTMT dersi kapsamında lisans öğrencileri tarafından bu materyaller üretilmiştir. Daha sonra uygulama okullarına bu materyallerin dağıtımı yapılmıştır. Bir eğitim-öğretim dönemi süresince bu materyaller okullarda öğretmenler tarafından kullanıldıktan sonra, ilgili okullarda idareci ve öğretmenlerle materyallerin değerlendirilmesi amacıyla odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Çalışma sonucunda, idareci ve öğretmenlerin bu uygulamadan memnun kaldıkları, okulda verimli bir öğrenme atmosferi oluştuğu anlaşılmıştır. Bu çalışmanın, 'Üniversite-Okul İşbirliği' çalışmalarının devamı konusunda iyi bir örnek olması umulmaktadır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pelin Yuksel Arslan

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 20 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Arslan, P. Y. (2017). ÖTMT Dersi Kapsamında Tasarlanan Eğitsel Materyallerin Örgün Eğitime Aktarılması: Üniversite- Okul İşbirliği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(43), 1-24. https://doi.org/10.21764/efd.05747