Bu çalışmanın amacı, komşuluk ve yığılma noktası kavramlarının dinamik matematik ortamında keşfedilmesini öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda incelemektir. Bu amaçla gerçekleştirilen çalışmada, nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Çalışmanın katılımcılarını ise, toplam 15 matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında gerçekleştirilen uygulamalarda, toplam 10 ders saati boyunca komşuluk, yığılma noktası ve limit tanımı GeoGebra yazılımıyla dinamik bir öğrenme ortamında ele alınmıştır. Veri toplama aracı olarak, uygulama öncesinde ve sonrasında kullanılan açık uçlu sorulardan oluşan iki adet görüş ve bilgi formu kullanılmıştır. Uygulamalardan sonra, öğretmen adaylarının komşuluk ve yığılma noktası kavramlarını doğru tanımlayabildikleri ve kavramlar arasında ilişki kurabildikleri belirlenmiştir. Ayrıca, komşuluk ve yığılma noktası kavramlarının dinamik bir ortamda inşa edilerek öğrenilmesi ve uygulama fırsatının oluşması, kalıcı ve kavramsal bir öğrenmenin gerçekleşmesine katkı sağladığı belirlenmiştir. GeoGebra yazılımının komşuluk ve yığılma noktası kavramlarının keşfedilmesinde faydalı bir araç olarak kullanılabileceği de, araştırma kapsamında açıklanmıştır.
Anahtar Sözcükler: Komşuluk, yığılma noktası, dinamik öğrenme ortamı, GeoGebra.Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 43 |