Çağımızın bilgi çağı olması ve öğrenmede kazanılması
gereken bilgi, beceri, tutum ve davranışların gün geçtikçe artması, bireylerin
bu bilgileri edinmesi için öğrenme süreçlerini öğrenmesini kaçınılmaz
kılmaktadır. Bu
araştırmanın amacı; Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar
ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencilerinin öğrenme stillerini
belirlemektir. Araştırmanın verileri, Kolb (1985) tarafından geliştirilen, daha
sonra da Akkoyunlu ve Aşkar (1993) tarafından Türkçe’ye çevrilerek,
güvenilirlik çalışması yapılan Öğrenme Stilleri Envanteri ve oluşturulan
kişisel bilgi formu kullanılarak elde edilmiştir. Kişisel bilgi formu ve envanter
yoluyla toplanan verilerin çözümlenmesinde; frekans, yüzde ve Ki
Kare (Chi-quare) Testi kullanılmıştır. Bu çözümlemeler sonucunda
öğrencilerin; %42,6’sının Özümseyen Öğrenme Stili’ne sahip oldukları tespit
edilmiş; cinsiyet özellikleri ve sınıf düzeylerine göre ise anlamlı bir
farklılık ortaya çıkmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 45 |