Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri

Yıl 2018, Sayı: 45, 210 - 229, 15.02.2018
https://doi.org/10.21764/maeuefd.334738

Öz

Çağımızın bilgi çağı olması ve öğrenmede kazanılması
gereken bilgi, beceri, tutum ve davranışların gün geçtikçe artması, bireylerin
bu bilgileri edinmesi için öğrenme süreçlerini öğrenmesini kaçınılmaz
kılmaktadır
. Bu
araştırmanın amacı; Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar
ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencilerinin öğrenme stillerini
belirlemektir. Araştırmanın verileri, Kolb (1985) tarafından geliştirilen, daha
sonra da Akkoyunlu ve Aşkar (1993) tarafından Türkçe’ye çevrilerek,
güvenilirlik çalışması yapılan Öğrenme Stilleri Envanteri ve oluşturulan
kişisel bilgi formu kullanılarak elde edilmiştir. Kişisel bilgi formu ve envanter
yoluyla toplanan verilerin çözümlenmesinde; frekans, yüzde ve
Ki
Kare (Chi-quare) Testi kullanılmıştır. Bu çözümlemeler sonucunda
öğrencilerin; %42,6’sının Özümseyen Öğrenme Stili’ne sahip oldukları tespit
edilmiş; cinsiyet özellikleri ve sınıf düzeylerine göre ise anlamlı bir
farklılık ortaya çıkmamıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Kamile. Etkili Öğrenme ve Öğretme. Kanyılmaz Matbaası, İzmir: 1996. Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Learning Styles and Preferences For Students of Computer Education and Instructional Technologies. Eurasian Journal of Educational Research, 30. Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Öğrenme Sitili Envanteri. Eğitim ve Bilim, (87).
  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı ve Öğretmenlerin Rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11.
  • Babadoğan, C. (2000). Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarısı Geliştirme. Milli Eğitim Dergisi, (147). Chen, C. J., & Toh, S. C. , Ismail, W. M. F. W. (2005). A Feasible Instructional Development Model for Virtual Reality (VR)-Based Learning Environments: Its efficacy in the novice car driver instruction of Malaysia. Educational Technology Research & Development, 53(1), 111– 123.
  • Çubukçu, Z. (2005). Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Öğrenme Biçimlerini Tercih Etmelerindeki Etkisi, Çağdaş Eğitim, 324.
  • Dalkılıç, N. (2004). İngilizce Öğretmen Adayları Tarafından Kullanılan Dil Öğrenme Stratejileri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (www.e-sosder.com), Duckworth, A. L., Seligman, M.E 3 (10). Demirkaya, H (2004). Yaşantısal Öğrenme Kuramının Coğrafya Öğretimine Uygulanması. SDÜ Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7). Diaz, David P. ve Ryan B. Cartnal. “Students Learning Styles In Two Classes”, College Teaching. 47, 4, Fall 1999.
  • Dunn, R., Beudury, J., Klavas, A. (1989). Survey of Research on Learning Styles, Education Leadership. s. 50-57, Çev. Cem Babadoğan, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2001, 24-2.
  • Dunn K. ve R. Dunn. “The Look of Learning Styles”, Early Years. 8; 46 - 52, March 1986.
  • Erden, M. & Altun, S. (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Ltd. Şti.
  • Ergür, D. O. (1998). Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programındaki Öğrenci ve Öğretim Üyelerinin Öğrenme Sitillerinin Karşılaştırılması. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Given, Barbara K. (1996). Learning Styles; A Syntesized Model. Journal of Accelerated Learning and Teaching,21, 11-44, (Online): http://www.ialearn.org/files_jalt/jalt 21 1996 1%20&%202.pdf adresinden 26.08.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Kaplan, E. J. ve Kies, D. A. Teaching Styles and Learning Styles. Journal of Instructional Psychology, 1995; 22 (1).
  • Keefe, J. W. Learning Style Profile Handbook: Volume II, Developing Cognitive Skills. Reston: Oral, B.
  • Küçükahmet, L. (1997). Eğitim Programları ve Öğretim-Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Gazi Kitabevi (2003).
  • Kaptan, S. (1989). Bilimsel Araştırma ve Gözlem Teknikleri. Ankara: Tekışık A. Ş. Veb Ofset Tesisleri.
  • Oğuz, A. (2004).Bilgi Çağında Yüksek Öğretim Programları. Milli Eğitim Dergisi. Güz- 164, 15 Haziran 2008 http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/164/oguz.htm.
  • Prawat, R.S. (2008). Constructivism. In N. Salkind (Ed.) Encyclopedia of educational psychology. Thousand Oaks, CA: Sage Publications. Silver , H ve Strong, Richard (1997). İntegrating Learning Styles and Multiple Intelligences, Educational Leadership. September, 1997, 55(1).
  • Kolb, A.Y ve Kolb (2005). The Kolb Learning Style Inventory-Version 3.1 2005 Technical Specific Cations.
  • Kolb, D.A (1985). Learning Style Inventory: Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet. Boston: McBer and Company.
  • Şimşek, N. (2002). Big16 Öğrenme Biçemleri Envanteri, Eğitim Bilimleri ve Uygulama 1, (1).
  • Uzuntiryaki, E., Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2004). İlköğretim Düzeyi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri Tercihleri ile Cinsiyetleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26.
  • Ülgen, Gülten. Kavram Geliştirme - Kuram ve Uygulamalar-. Ankara: 1996.
  • Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı Kuram ve Öğrenme Öğretme Süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1-2).
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Feti Çelik

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2018
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 45

Kaynak Göster

APA Çelik, F. (2018). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(45), 210-229. https://doi.org/10.21764/maeuefd.334738