Bu araştırmanın
amacı, öğretmen adaylarının bazı akademik hizmetlere ilişkin görüşlerini ve bu
görüşlerle ilgili olabilecek değişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi, bölüm ve
akademik not ortalaması ) ile öğrencilerin üniversiteye ve eğitim fakültesine
yönelik memnuniyet düzeylerini incelemektir. Araştırmada, betimsel tarama
modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 öğretim yılında Trakya
Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören yaklaşık 2700 öğretmen adayı,
örneklemini ise, üst sınıflarda öğrenim gören ve basit tesadüfî örnekleme
yoluyla seçilen 300 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak
“Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklentileri”
ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma, faktör analizi ve
tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, akademik hizmetler alt boyutunda;
öğretim hizmeti alt faktörü, öğrencilerle iletişim alt faktörü, programın
etkililiği alt faktörü ve ders süreci alt faktörü olmak üzere toplam 4 alt
boyut ortaya çıkmıştır. Cinsiyet, sınıf düzeyi ve bölüm değişkenlerine göre
elde edilen bulgularda; eğitim fakültesi öğrencilerinin akademik hizmetlere
ilişkin görüşlerinin sınıf düzeyi ve bölüme göre farklılaştığı ancak cinsiyet
ve akademik not ortalamasına göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmüştür.
Öğrencilerin üniversite ve fakülteye ilişkin memnuniyetine ilişkin bulgularda
ise; memnuniyet düzeyinin “orta” olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçları, Trakya
Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının bazı
akademik hizmetlere ilişkin beklentilerinin karşılanmadığını, memnuniyet düzeylerinin ise ortalama düzeyde
olduğunu ortaya koymuştur.
Öğretmen yetiştirme öğretmen adayları program değerlendirme öğretim elemanları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 47 |