Bu
çalışma, üstün yetenekli öğrenciler için “Elektriğin İletimi” ünitesine ilişkin
zenginleştirilmiş altıncı sınıf fen bilimleri öğretim programı geliştirmek
amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada, var olan uygulamanın eleştirel bir
değerlendirilmesi yapılarak, durumu iyileştirmek için yapılması gerekenlerin
belirlenmesi amaçlandığı için araştırma yöntemi eylem araştırması olarak
belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı
Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan Yasemin Karakaya Bilim ve Sanat
Merkezi’ndeki (BİLSEM), Bilimsel Yetenekleri Fark Ettirme (BYF) programına
kayıtlı üstün yetenekli olarak tanılanmış 32 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada daha çok kişiye uygulama yapılabilmesi için araştırmacı üç hafta
süre ile hafta içi altı grupla ayrı ayrı çalışmıştır. Bu üç haftalık sürede her
bir grupla haftada üç ders saati ders yapılmıştır. Tüm derslere katılan 19
öğrencinin verileri değerlendirmeye alınmıştır.Araştırmanın veri toplama
araçlarını “Bilimsel Süreç Becerileri Testi”, açık uçlu değerlendirme sorularından
oluşan başarı testi, öğrencilere uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme
formları, etkinliklerin sonunda öğrencilere yazdırılan yansıtıcı günlükler ve
araştırmacı tarafından hazırlanan araştırmacı notları oluşturmaktadır.
Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre zenginleştirilen programın öğrencilerin
bilimsel süreç becerileri üzerine olumlu katkılarının olduğu ve başarılarını
arttırdığı görülmüştür. Öğrenci görüşlerine bakıldığında öğrencilerin ilgi
çekici ve daha önce görmedikleri etkinliklerle karşılaşmaktan, bu etkinliklere
aktif katılım sağlamaktan, öğrendiklerini günlük hayatla ilişkilendirmekten ve
bilgileri yapılandırarak öğrenmelerini daha kalıcı kılmaktan keyif aldıkları
görülmektedir.
Üstün yeteneklilik fen bilimleri zenginleştirilmiş öğretim programı altıncı sınıf bilimsel süreç becerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 49 |