Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Flüt Eğitiminde Zihinsel Çalışma Yapmanın Motivasyon ve Tutum ve Görev Performansı Üzerine Etkisi

Yıl 2019, Sayı: 52, 377 - 399, 27.10.2019
https://doi.org/10.21764/maeuefd.494472

Öz

Çalgı eğitimi, bireyin
zihinsel ve motor yeteneklerini birleştirerek etkili biçimde çalgısının teknik
özelliklerini kavrama ve çalma işlemlerini gerçekleştirebilecek duruma
getirecektir.
Çalgı
eğitiminde yer alan devinişsel hareketlerin oluşturulması, geliştirilmesi ve
düzeltilmesi zihinsel süreçlere bağlı olarak meydana gelmektedir

Dolayısıyla flüt eğitimi veren eğitimcilerinin planlamaları içerisinde
uygulayacakları adımlardan biriside öğrencilerin bilişsel ve zihinsel
becerisini geliştirmek olmalıdır.
Bu anlamda öğrencilerin çalgılarına karşı motive olma
süreci, çalgılarına karşı tutumlarının gelişimi ve amaca uygun çalgı
performansının ortaya çıkarılması zihinsel çalışmalarla desteklenerek flüt
eğitiminde seviyenin daha yukarıya çıkarılmasını sağlayabilir.

Buradan yola çıkarak araştırmada motivasyon,
tutum ve görev performansı
ölçeklerinden
faydalanılarak deneysel yöntem kullanılmıştır. Bu yöntemin “ön test-son test
deseni “ tercih edilmiştir. Çalışma NHBV Üniversitesi Müzik Bölümü flüt eğitimi alan 22 öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Yapılan 10 haftalık deney sürecinin ardından grupların
puanlamaları t testi kullanılarak sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda
bireysel çalgı flüt eğitiminde zihinsel çalışma yapmanın motivasyon, tutum ve
görev performansı üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Acar, K. (2013). “Futbol Eğitimi Alan Çocuklarda Problem Çözme Becerilerinin Ve Fonksiyonel Olmayan Tutumların İncelenmesi” Yüksek Lisans Tezi, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Konya.Açıkgöz, K. Ü., (1996). “Etkili Öğrenme Ve Öğretme”, Kanyılmaz Matbaası, İzmir.Altun, Z. D. (2018). “ Türk ve Yabancı Müzik Kitaplarında Yer Alan Batı Müzik Teorisine Ait Geçici Değiştirici İşaretler Terminolojisi Üzerine Bir İnceleme” Turkish Studies, Volume 13/4, Winter 2018, p.475-498, ISSN: 1308-2140, Ankara.Balım, A. G., Evrekli, E., Aydın, G. (2006). “Zihin Haritalama Tekniğinin Fen Ve Teknoloji Öğretimindeki Yeri” Avrupa Birliği ile Bütünleşme Sürecinde İlköğretim Eğitimi Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri, TAKEV Özel İ.Ö.O, İzmir.Barry, N. (1992). The Effects Of Practice Strategies, İndividual Differences İn Cognitive Style And Gender Upon Technical Accuracy And Musicality Of Student İnstrumental Performance” Psychology of Music, 20, 112–123.Başaran, İ. E. (1991). “Örgütsel Davranış: İnsanın Üretim Gücü” Ankara: Gül.Borman, W. C., & Motowidlo, S. J. (1997). “Task Performance And Cotextual Performance” The meaning for personel selection research. Human Performance, 10(2), 99-109.Cüceloğlu, D. (1996). “İnsan ve Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları”, Remzi Kitapevi, İstanbul.Çilden, Ş. (2001). “Müzik, Çocuk Gelişimi Ve Öğrenme” G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 21, Sayı 1. Demirel, Ö., Erdem, E., Koç, F., Köksal, N. ve Şendoğdu, M. C. (2002). “Beyin Temelli Öğrenmenin Yabancı Dil Öğretiminde Yeri” M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 123-136.Dizdar, A. (2009). “Çalışanların İçsel Motivasyon Algısı ve Konuyla İlgili Bir Uygulama” Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Doğan, Ö. (2009). “İngilizce Hazırlık Okuyan Öğrencilerin Motivasyon Düzeyleri” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.Dündar, M. (2003). “Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Alanda Eğitim” Gazi Üniversitesi Fakültesi Dergisi. 21, (1), 1-8.Fındıkçı, İ. (1999). “İnsan Kaynakları Yönetimi” İstanbul: Alfa.Freymuth, M. S. (1999). “Mental Practice And İmagery For Musicians” Saint Louis, USA: MMB Music Inc.Gardner, R. C. (1985).” Social Psychology And Second Language Learning” The Role of Attitudes and Motivation. London: Edward Arnold.Jay, R. (2000). “Build A Great Team” Choose the right people for the right roles. London: Prentice Hall.Kağıtçıbaşı, Ç. (1999). “Yeni İnsan ve İnsanlar”, Evrim Yayınları, İstanbul.Karasar, N. (2008). “Bilimsel Araştırma Yöntemi” Ankara: Nobel.Karasar, N. (2009). “Bilimsel Araştırma Yöntemi” Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Koçel, T. (2011). İşletme yöneticiliği. İstanbul: Beta.Lewis, Martha Beth (1996). How to Help Your Child Practice at Home. http://www.serve.com/marbeth.html.Okayı, H. (2015). “Çalgı Eğitiminde Mental Pratik” Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, The Journal of International Education Science Yıl: 2, Sayı: 3, s. 157-167. Özdemir, A. (2013). “Öğretim Elemanlarının Kullandıkları Güç Kaynakları İle Öğretmen Adaylarının Örgütsel Özdeşleşmeleri Arasındaki İlişki” Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 269-291.Özen, N. (2004). “Çalgı Eğitiminde Yararlanılan Müzik Eğitimi Yöntemleri” Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı2, 57-63 Özgüven, İ.E. (2000). “Psikolojik Testler”, Ankara, PDREM Yayınları.Özmenteş, S. (2008). “Çalgı Eğitiminde Özdüzenlemeli Öğrenme Taktikleri” İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9, Sayı:16, 157–175.Özsoy, P. (2014). “İlkokul Öğretmenlerinin İç Motivasyon ve Görev Performanslarının İl Eğitim Denetmenlerinin Uyguladıkları Denetim Yaklaşımları Açısından İncelenmesi” Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.Pancaroğlu, Ş. (2006) “Mental Practice” American Harp Journal, Summer, 58-59.Rosenthal, R. K. (1984). “The Relative Effects of Guided Model, Model Only, Guide Only and Practice Only Treatments on The Accuracy of Advanced Instrumentalists’ Musical Performance” Journal of Research in Music Education, 32, 265–273.Schleuter, S. (1997). “A Sound Approach to Teaching Instrumentalists” New York: Schirmer Books.Senemoğlu, N. (2007). “Gelişim Öğrenme Ve Öğretme” Ankara: Gönül Yayıncılık.Sever, G. & Çilden, Ş. (2012). “Çalgısal Belleğin Geliştirilmesinde Zihinsel Hazırlık Çalışmalarının Rolü” Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 15 - Sayı: 28.Sever, G. (2011). “Zihinsel Hazırlık Çalışmalarının Keman Performansına Etkisi” Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, Doktora Tezi, Ankara.Sungurtekin, M. (2010). “Motivasyon ve Çalgı Eğitimindeki Yeri” e-Journal of New World Sciences Academy, Fine Arts, D0009, 5, (1), 28-34.Şen, E., Çoban, S., (2018). “Zihin Haritası Tekniğinin Keman Eğitimi Derslerinde Kullanımının Öğrencilerin Bilişsel, Devinişsel Becerilerine ve Tutumlarına Etkisi” Eğitim ve Bilim 2018, Cilt 43, Sayı 194, 285-310.Şendurur, Y. (2001). “Eğitiminde Etkili Öğrenme - Öğretme Yöntemleri” Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21, Sayı 3, 145-155, Keman Şendurur, Y. (2001). “Keman Eğitimi Dersine Etkili Hazırlanma Süreci” Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 21, Sayı 2, 161-168.Tınaz, P. (2005). “Çalışma Yaşamından Örnek Olaylar” İstanbul: Beta.Uçan, A. (2001), “Keman Eğitimi için Özgün Parçalar” Yurtrenkleri Yayınevi, Ankara,Uluorta, N. ve Atabek, E. (2003). “Beyin Eğitimi ve Fen Bilgisi Laboratuvar Öğretimindeki Yeri” Sakarya Üni. Eğitim Fak. Dergisi, 6, 295-304.Wagner, M. J. (1975). The effect of a practice report on practice time and musical performance, In C.K. Madsen, C.A. Prickett (Ed.) Applications of Research in Music Behavior. 125–130. Alabama, Alabama University Press.Weidenbach, V.G. (1996). “The influence of self-regulation on instrumental practice” Unpublished Doctoral Dissertation, The University of AdelaideWeinstein, C. E. ve Mayer, R. E. (1986). The teaching of learning strategies. M. C. Wittrock (Ed.), Handbook of research on teaching içinde (3. bs., s. 315-327). New York: Macmillan.William L. J., & Anderson S. E. (1991). Job satisfaction and organizational commitment as predictors of organizational citizenship behaviors. Journal of Management, 17, 601-617.Wolfe, D. E. (1984). “Improve practice with motivational contracts” Music Educators Journal. 74, (1),34-41.Yıldırım, A. , Şimşek, H. (2006). “Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri”, Seçkin Yayıncılık, Ankara.Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). “Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri” (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Üstün 0000-0002-0496-1912

Yayımlanma Tarihi 27 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 10 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 52

Kaynak Göster

APA Üstün, E. (2019). Flüt Eğitiminde Zihinsel Çalışma Yapmanın Motivasyon ve Tutum ve Görev Performansı Üzerine Etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(52), 377-399. https://doi.org/10.21764/maeuefd.494472