Çalgı eğitimi, bireyin
zihinsel ve motor yeteneklerini birleştirerek etkili biçimde çalgısının teknik
özelliklerini kavrama ve çalma işlemlerini gerçekleştirebilecek duruma
getirecektir. Çalgı
eğitiminde yer alan devinişsel hareketlerin oluşturulması, geliştirilmesi ve
düzeltilmesi zihinsel süreçlere bağlı olarak meydana gelmektedir
Dolayısıyla flüt eğitimi veren eğitimcilerinin planlamaları içerisinde
uygulayacakları adımlardan biriside öğrencilerin bilişsel ve zihinsel
becerisini geliştirmek olmalıdır. Bu anlamda öğrencilerin çalgılarına karşı motive olma
süreci, çalgılarına karşı tutumlarının gelişimi ve amaca uygun çalgı
performansının ortaya çıkarılması zihinsel çalışmalarla desteklenerek flüt
eğitiminde seviyenin daha yukarıya çıkarılmasını sağlayabilir.
Buradan yola çıkarak araştırmada motivasyon,
tutum ve görev performansı ölçeklerinden
faydalanılarak deneysel yöntem kullanılmıştır. Bu yöntemin “ön test-son test
deseni “ tercih edilmiştir. Çalışma NHBV Üniversitesi Müzik Bölümü flüt eğitimi alan 22 öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Yapılan 10 haftalık deney sürecinin ardından grupların
puanlamaları t testi kullanılarak sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda
bireysel çalgı flüt eğitiminde zihinsel çalışma yapmanın motivasyon, tutum ve
görev performansı üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.
Çalgı eğitimi flüt eğitimi zihinsel çalışma motivasyon tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 52 |