Bu
çalışma, son 10 yılda (2010-2019) üç bilgisayar destekli dil öğretimi odaklı
amiral gemi dergisinde (Language Learning & Technology, CALL ve ReCALL)
yayınlanan teknolojiyle dil öğrenimi araştırmaları üzerinde yapılan çalışmaları
incelemektedir. Bu dergiler Sosyal Bilimler Atıf İndeksinde (SSCI)
indekslenmektedir ve yalnızca teknolojinin dil öğreniminde kullanımı ile ilgili
makaleler yayınlamaktadır. Makale seçimi için belirlenen kriter, çalışmaların
bir dil alanında (örneğin ana dil becerileri, dilbilgisi, kelime bilgisi, kaygı
ve özerklik) belirli bir teknolojik araç kullanmanın yararları üzerine ampirik
kanıtlar sunması gerektiğidir. Yayınların eğilimlerini, metodolojilerini,
teorilerini, araştırma odağını, kullanılan teknolojiyi ve dil öğrenme
faydalarını izlemek için toplam 286 çalışma tespit edilmiş ve içerik analizi
tekniği kullanılmıştır. Bulgular, yaygın olarak kullanılan teknolojilerin derlem
(veriye dayalı öğrenme), bilgisayar aracılı iletişim, sanal dünyalar, blog
oluşturma, wiki'ler, tele-işbirliği ve altyazı olduğunu göstermiştir.
Teknolojiden en çok yararlanan dil alanları; yazma, kelime bilgisi, konuşma,
okuma, özerklik, telaffuz, dinleme, dilbilgisi, pragmatik, kaygı, hata düzeltme
ve motivasyondur. Çalışmalarda teknolojiyi, dille ilgili yardım ve teşvik
sağlayarak dil öğrenimini desteklemek için kullanıldığı bulunmuştur. Sonuçlar,
teknolojiyi dil öğrenimine entegre etmenin bazı sonuçları doğrultusunda
tartışılmaktadır.
This study probes into the research studies on language learning with
technology published in three CALL-focused flagship journals (Language Learning
& Technology, CALL, and ReCALL) in the last 10 years (2010-2019). These
journals are indexed in the Social Science Citation Index (SSCI) and they
solely publish articles on the use of technology in language learning. The
established criterion for article selection is that the studies should provide
empirical evidence on the benefits of using a specific technological tool on a
language area (e.g. main language skills, grammar, vocabulary, anxiety, and
autonomy). A total of 286 studies were identified and the content analysis
technique was used to track the publications’ trends, methodologies, theories,
research focus, the technology used, and language learning benefits. The findings
showed that the commonly used technologies were corpus (data-driven learning),
computer-mediated communication (CMC), virtual worlds, blogging, wikis,
telecollaboration, and captioning. The language areas that mostly benefited
from technology were writing, vocabulary, speaking, reading, autonomy,
pronunciation, listening, grammar, pragmatics, anxiety, error correction, and
motivation. The studies utilized technology mainly to support language learning
by providing language-related assistance and encouragement. The results are discussed in line with some
implications for integrating technology into language learning.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 53 |