Ortaokul öğrencilerinin geometrik cisimler konusunda ortaklaşa argümantasyon süreçlerinin incelenmesinin amaçlandığı bu araştırma 2019-2020 eğitim-öğretim yılının 2.döneminde üç farklı şubede öğrenim gören gönüllü sekiz, ortaokul 8. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Daha kapsamlı bir doktora tez çalışmasının parçası olan araştırmada öğrencilere, zihinlerinde oluşturdukları matematiksel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açığa çıkarıcı, argüman oluşturmalarını destekleyici yönergelerin yer aldığı Geogebra destekli bir etkinlik uygulanmıştır. Bu etkinlik, geometrik cisimler konusu kazanımları henüz işlenmeden uzaktan öğretim yoluyla çevrimiçi olarak nitel yöntemlerden öğretim deneyi ile yürütülmüştür. Öğrencilerin etkileşimi ile gerçekleştirilen etkinlikte veriler; görüşme, görüş formu, ses ve görüntü kaydı ile ileri ve geriye dönük incelemelerle söylem analizi, Toulmin’in (1958) argümantasyon şeması temelinde Krummheuer (1995), Conner (2008) ile Conner ve arkadaşlarının (2014a, 2014b) perspektifleri ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak; öğrencilerin argüman oluşturma sürecinde aktif rol üstlendikleri, geometrik kavramlara dayanak oluşturarak anlam verme çabasında oldukları ve Geogebra destekli etkinliğin ortaklaşa argümantasyon sürecine katkı sağladığı belirlenmiştir. Geometri kavramlarının öğrencilerin kendilerinin keşfetmesi sürecinde, farklı etkinliklerle ortaklaşa argümantasyon sürecinin ilk kademelerden itibaren uygulanmaya başlanmasının geometri öğretimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 59 |