Bu araştırmanın
amacı, önlisans çocuk gelişimi programı öğrencilerinin bireysel yenilikçilik
düzeylerinin incelenmesidir. Bu kapsam
doğrultusunda Bingöl Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Genç
Meslek Yüksekokulu ve Solhan Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi programındaki 290 tane 1. ve 2. Sınıf
öğrencisinin tutumları incelenmiştir. Araştırmanın temel dayanağı olan veriler
araştırmacı tarafından geliştirilen öğretmene yöneltilen “Kişisel Bilgi Formu”
ve Hurt, Joseph ve Cook (1977) tarafından geliştirilen ve Türk
kültürüne uyarlaması Kılıçer ve Odabaşı (2010) tarafından gerçekleştirilen
“Bireysel Yenilikçilik” ölçeği aracılığıyla
toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise; betimsel
istatistikler, bağımsız örneklemler için t-testi ve bağımsız örneklemler için
tek faktörlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmada sonuç olarak, çocuk
gelişimi bölümünde okuyan öğrencilerin bireysel yenilikçilik düzeylerinin
yaşlarına göre farklılık gösterdiği; öğrenim türü, cinsiyet, sınıf, medeni
durum, okudukları MYO, kardeş sayısı, mezun olduğu liseye, aile gelir durumu,
anne-baba yaş ve anne-baba eğitim durumuna göre anlamlı farklılık göstermediği;
öğrencilerin bireysel yenilikçilik düzeylerinin “Öncü” ve ‘Sorgulayıcı”
kategorisinde olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |