Özet – Bu çalışmanın amacı, öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında öğretmen adaylarının uygulama öğretim elemanından, uygulama öğretmeninden, uygulama okulu koordinatöründen, uygulama okulundan, akranlarından, uygulama okulundaki diğer öğretmelerden, uygulama okulundaki öğrencilerden, öğretmen yetiştirme programından ve öğretmenlik uygulaması paydaşlarından beklentilerini ortaya koymaktır. Araştırma Sakarya Üniversitesi Hendek Eğitim Fakültesi’nde bulunan 88’i Sınıf Öğretmenliği ABD, 65’i Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD, 73’ü İlköğretim Matematik Öğretmenliği ABD, 59’u Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD, 73’ü Türkçe Öğretmenliği ABD ve 80’i Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ABD’sinde öğrenim gören Öğretmenlik Uygulaması dersini almamış toplam 438 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasından Beklentileri” anketi kullanılmıştır. 85 maddelik anketin Cronbach Alpha katsayısı .94 olarak bulunmuştur. Verilerin yüzde ve frekans dağılımlarına bakılmış ve frekans dağılımları ki-kare testi ile .05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının uygulama öğretmeninden, uygulama okulu koordinatöründen, uygulama okulundan, akranlarından, öğretmen yetiştirme programından ve öğretmenlik uygulaması paydaşlarından beklentileri öğrenim gördüğü ABD’ye göre anlamlı farklılık gösterdiği fakat uygulama öğretim elemanından, uygulama okulundaki diğer öğretmelerden ve uygulama okulundaki öğrencilerden beklentilerinin öğrenim gördüğü ABD’ye göre anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur.
Öğretmen yetiştirme öğretmenlik uygulaması öğretmen adayı beklenti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.