Bu çalışma kapsamında ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin oluşum problemlerinin çözümünde, oluşum araçlarını (hesap makinesi ve geometrik çizim araçları) nasıl kullandıklarına ve oluşumu gerçekleştirirken var olan geometrik ilişkilere dayalı nasıl muhakeme yaptıklarına odaklanılmıştır. Bu bağlamda çalışmanın genel amacı, TI-Nspire CAS kullanımı ile desteklenmiş bir öğretim sürecinin, öğrencilerin istenilen geometrik oluşumlarda var olan geometrik ilişkilere dayalı muhakemeler yoluyla oluşumu gerçekleştirmelerine etkisini incelemektir. Ayrıca bu öğretim sürecinin öğrencilerin kullandıkları stratejiler üzerindeki etkisi de ele alınmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu araştırmada 77 ilköğretim matematik öğretmenliği birinci sınıf öğrencisi katılımcı olarak belirlenmiştir. Çalışmanın verileri, her biri açık uçlu üçer sorudan oluşan ön test ve son test aracılığıyla toplanmış, nitel olarak analiz edilmiştir. Çalışma sonunda öntest ve sontest sonuçlarına göre, öğrencilerin geometrik oluşum problemlerinin çözümündeki muhakeme becerilerinde ve kullandıkları stratejilerde gelişim gösterdikleri görülmüş ve bu gelişimde TI-Nspire CAS ile desteklenmiş bir öğretim sürecinin, kağıt kalem ortamında gerçekleştirilen geometrik oluşumlarda etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.