BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 9 Sayı: 1, 101 - 112, 23.04.2013

Öz

Non- Govermental Organizations and Public Institution Managers’ Perceptions about The Service Learning at The Primary Education Department. The main purpose of this research is to Non- Govermental Organizations and Public Institution Managers’ perceptions about the Service Learning at The Primary Education Department. In the study, the phenomenological research which is one of the qualitative research methodologies was applied. The sampling strategy conducted was criterion sampling which is one of the purposive sampling strategies. The sample of managers consists of 10 institution and foundation managers the year of 2010- 2011. The data was collected through semi structered interviews technique.As a result of the analysis of findings obtained process of the research, is proved that institution and foundation managers regard Service Learning as important in terms of personal and social development of the pupils.On the other hand, it seems to be coordination and communication problems between institutions and university

Kaynakça

  • Ada, S. ve Ünal, S. (2004). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları.
  • Alkan, C.(2000). Bilimsel,Ulusal ve Evrensel Boyutlu Öğretmenlik Mesleği (Edt: Hsan Coşkun). Öğretmenlik Mesleği: Türkiye ve Almanya’da Öğretmen Yetiştirme. Ankara: CTB Yayınları.
  • Arslan, M.(2007). Öğretim Hizmetinin Niteliği ve Öğretmen (Edt: Mehmet Arslan). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ataünal, A. (1997). Türkiye’de İlkokul Öğretmeni Yetiştirme Sorunu (1923-1994) ABD, İngiltere,
  • Fransa ve Almanya’daki Çağdaş Uygulama ve Eğilimler. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Aydoğan, M. (2007). Köy Enstitüleri: Amaçlar, İlkeler ve Uygulamalar. Ankara: Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Balay, R.(2004). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri
  • Fakültesi,32,7, 61-82.
  • Binbaşıoğlu, C.(2008). Etkinlik Pedegojisi, Öğretmen Dünyası, ISSN:1300-2759, 342.
  • Butin, W.D.(2010). Service Learning in Theory and Practice: The Future of Community
  • Engagement in Higher Education. United States:Palgrave MacMillan.
  • EÜ(2008). Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
  • Flecky, K.(2011).Foundations of Service Learning, Service Learning in Occupational Therapy Education Philosophy anad Practice, Sudbury: Joness and Bartlett Publishers.
  • Gürol, A., Özercan, M. G.(2010). Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Uygulanmasına İlişkin Görüşlerin Belirlenmesi, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 20-22 Mayıs 2010, 539-544, Elazığ.
  • Grayy, M. J., Ondaatje,E.H., Zakaras, L.(1999). Combining Service and Learning in Higher Education, Summary Report, ISBN: 0-8330-2757-3, Rand Education.
  • Kapp, S.A.(2006). Bringing the Agency to the Classroom: Using Service Learning to Teacd Research to BSW Students, The Journal of Baccalaureate Social Work, 12, 1, 56-70.
  • Kesten, A., Elma, C., Kıroğlu, K., Dicle, A.N., Uzun, E.M. ve Palavan,Ö.(2011). Kurum Yöneticilerinin Bakış Açısıyla Topluma Hizmet Uygulamaları, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,10, 35, 45-63.
  • Longo, V. N.(2007). Why Community Matters Connecting Education with Civic Life. Albany: State University of Newyork Press.
  • McClam, T., Diambra J. F., Burton B., Fuss A., Fudge D. L.(2008). An Analysis of a Service- Learning Projects: Students’ Expectations, Concerns, and Reflections, Journal of Experiential Education, 30,3, 2008, 236-249.
  • Mıles, M. B. Ve A.M. Huberman (1994) Qualitative Data Analysis : An Expanded Sourcebook. (2nd Edition). Calif. : Sage Publications.
  • Musolf, G. R.(2001). John Dewey’s Social Psychology and Neo Pragmatism Theoretical Foundations of Human Agency and Social Reconstruction, The Social Science Journal, 38, 277-295.
  • MÜ(2009). Eğitim Fakültelerinde Topluma Hizmet Yönergesi, Topluma Hizmet Uygulamaları Ulusal Çalıştayı,Mersin Suphi Öner Öğretmenevi.
  • Numanoğlu, G.(1992). Bilgi Toplumu-Eğitim- Yeni Kimlikler I, Bilgi Topluma ve Eğitime Yansımalar”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri fakültesi Dergisi,1-2,32, 332-350.
  • Öğülmüş, S.(2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 2000.
  • Özden, Y.(2002). Eğitimde Yeni Değerler, (5. Baskı). Ankara: pegem A Yayıncılık.
  • PÜ(2009). Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi,Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Rama, D.V.; Sue, P. R.; Susan, K.W.; Edward, Z.(2000). Service Learning Outcomes: Guidelines for Educators and Researchers, Issues in Accounting Education,15,4, 657-692.
  • Simons, L., Clearly, B. (2006). The Influence of Service Learning On Students’Personal and Social Development, College Teaching, 54, 4, 307-318.
  • Şahin, Ç.(2005). Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Öğrenme-Öğretme Sürecinin Cinsiyet Açısından Dergisi,5,1,271-289. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Şentürk, Ü.(2008). Enformasyon Toplumunda Eğitimin Yeri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,6(3), 2008, 487-506.
  • Tanrıseven, I., Yelken,T.Y.(2011). Topluma Hizmet Uygulmaları Dersinin Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, e-Journal of New World SciencesAcademy, 6, 1,415-428.
  • Vincent, Alisha. “ An Examination of Factors That Affect The Institutionalization of Service- Learning At American Institutionof Service-Learning At American Institutions of Higher Education”.Yayınlanmamış Doktora Tezi, University of South Dakota, December 2010.
  • Yeşilyaprak, B.(2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 200.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H.(2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 6. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Sivil Toplum Kuruluşu ve Kamu Kurumu Yöneticilerinin Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’ndaki Topluma Hizmet Uygulamalarına İlişkin Görüşleri

Yıl 2013, Cilt: 9 Sayı: 1, 101 - 112, 23.04.2013

Öz

Araştırmanın amacı, Sivil Toplum Kuruluşları ve Kamu Kurumları Yöneticilerinin Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’ndaki Topluma Hizmet Uygulamaları’na ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan “Olgu Bilim” deseni kullanılmıştır Araştırmada 2010-2011 yılında Çanakkale il merkezindeki Sivil Toplum Kuruluşları ve Kamu Kurumları’nda görev yapmakta olan yöneticiler oluşturmuştur. Araştırmada amaçlı örnekleme çeşitlerinden biri olan ölçüt örnekleme yoluna gidilip, araştırmanın örneklemini 2010-2011 yılında Çanakkale il merkezinde Topluma Hizmet Uygulamaları kapsamında etkinlik yürüten kurum ve kuruluş yöneticilerinin 10’u oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri nitel araştırma tekniklerinden biri olan yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada uygulanan görüşme formundan elde edilen verilerin incelenmesinde nitel veri analizlerinden betimsel analiz ve içerik analizi yaklaşımı sırasıyla kullanılmıştır. Araştırma bulgularının analizi sonucunda Sivil Toplum Kuruluşları ve Kamu Kurumları Yöneticileri’nin Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’ndaki Topluma Hizmet Uygulamaları’nın yürütülmesi sırasında birtakım sorunlarla karşılaştıklarını ifade ettikleri görülmüştür. Yöneticilerin Topluma Hizmet Uygulamaları’nın öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerine katkı sağladığını, toplumsal odaklı sorunları çözme becerilerini geliştirdiğini ifade ettikleri görülmüştür.

Anahtar Kelimeler:Yöneticiler, Topluma Hizmet, Olgu Bilim

 

Kaynakça

  • Ada, S. ve Ünal, S. (2004). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları.
  • Alkan, C.(2000). Bilimsel,Ulusal ve Evrensel Boyutlu Öğretmenlik Mesleği (Edt: Hsan Coşkun). Öğretmenlik Mesleği: Türkiye ve Almanya’da Öğretmen Yetiştirme. Ankara: CTB Yayınları.
  • Arslan, M.(2007). Öğretim Hizmetinin Niteliği ve Öğretmen (Edt: Mehmet Arslan). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ataünal, A. (1997). Türkiye’de İlkokul Öğretmeni Yetiştirme Sorunu (1923-1994) ABD, İngiltere,
  • Fransa ve Almanya’daki Çağdaş Uygulama ve Eğilimler. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Aydoğan, M. (2007). Köy Enstitüleri: Amaçlar, İlkeler ve Uygulamalar. Ankara: Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Balay, R.(2004). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri
  • Fakültesi,32,7, 61-82.
  • Binbaşıoğlu, C.(2008). Etkinlik Pedegojisi, Öğretmen Dünyası, ISSN:1300-2759, 342.
  • Butin, W.D.(2010). Service Learning in Theory and Practice: The Future of Community
  • Engagement in Higher Education. United States:Palgrave MacMillan.
  • EÜ(2008). Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
  • Flecky, K.(2011).Foundations of Service Learning, Service Learning in Occupational Therapy Education Philosophy anad Practice, Sudbury: Joness and Bartlett Publishers.
  • Gürol, A., Özercan, M. G.(2010). Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Uygulanmasına İlişkin Görüşlerin Belirlenmesi, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 20-22 Mayıs 2010, 539-544, Elazığ.
  • Grayy, M. J., Ondaatje,E.H., Zakaras, L.(1999). Combining Service and Learning in Higher Education, Summary Report, ISBN: 0-8330-2757-3, Rand Education.
  • Kapp, S.A.(2006). Bringing the Agency to the Classroom: Using Service Learning to Teacd Research to BSW Students, The Journal of Baccalaureate Social Work, 12, 1, 56-70.
  • Kesten, A., Elma, C., Kıroğlu, K., Dicle, A.N., Uzun, E.M. ve Palavan,Ö.(2011). Kurum Yöneticilerinin Bakış Açısıyla Topluma Hizmet Uygulamaları, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,10, 35, 45-63.
  • Longo, V. N.(2007). Why Community Matters Connecting Education with Civic Life. Albany: State University of Newyork Press.
  • McClam, T., Diambra J. F., Burton B., Fuss A., Fudge D. L.(2008). An Analysis of a Service- Learning Projects: Students’ Expectations, Concerns, and Reflections, Journal of Experiential Education, 30,3, 2008, 236-249.
  • Mıles, M. B. Ve A.M. Huberman (1994) Qualitative Data Analysis : An Expanded Sourcebook. (2nd Edition). Calif. : Sage Publications.
  • Musolf, G. R.(2001). John Dewey’s Social Psychology and Neo Pragmatism Theoretical Foundations of Human Agency and Social Reconstruction, The Social Science Journal, 38, 277-295.
  • MÜ(2009). Eğitim Fakültelerinde Topluma Hizmet Yönergesi, Topluma Hizmet Uygulamaları Ulusal Çalıştayı,Mersin Suphi Öner Öğretmenevi.
  • Numanoğlu, G.(1992). Bilgi Toplumu-Eğitim- Yeni Kimlikler I, Bilgi Topluma ve Eğitime Yansımalar”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri fakültesi Dergisi,1-2,32, 332-350.
  • Öğülmüş, S.(2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 2000.
  • Özden, Y.(2002). Eğitimde Yeni Değerler, (5. Baskı). Ankara: pegem A Yayıncılık.
  • PÜ(2009). Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi,Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Rama, D.V.; Sue, P. R.; Susan, K.W.; Edward, Z.(2000). Service Learning Outcomes: Guidelines for Educators and Researchers, Issues in Accounting Education,15,4, 657-692.
  • Simons, L., Clearly, B. (2006). The Influence of Service Learning On Students’Personal and Social Development, College Teaching, 54, 4, 307-318.
  • Şahin, Ç.(2005). Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Öğrenme-Öğretme Sürecinin Cinsiyet Açısından Dergisi,5,1,271-289. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Şentürk, Ü.(2008). Enformasyon Toplumunda Eğitimin Yeri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,6(3), 2008, 487-506.
  • Tanrıseven, I., Yelken,T.Y.(2011). Topluma Hizmet Uygulmaları Dersinin Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, e-Journal of New World SciencesAcademy, 6, 1,415-428.
  • Vincent, Alisha. “ An Examination of Factors That Affect The Institutionalization of Service- Learning At American Institutionof Service-Learning At American Institutions of Higher Education”.Yayınlanmamış Doktora Tezi, University of South Dakota, December 2010.
  • Yeşilyaprak, B.(2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 200.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H.(2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 6. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdar Arcagök

Çavuş Şahin

Yayımlanma Tarihi 23 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arcagök, S., & Şahin, Ç. (2013). Sivil Toplum Kuruluşu ve Kamu Kurumu Yöneticilerinin Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’ndaki Topluma Hizmet Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 101-112. https://doi.org/10.17860/efd.00062

Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.