Non- Govermental Organizations and Public Institution Managers’ Perceptions about The Service Learning at The Primary Education Department. The main purpose of this research is to Non- Govermental Organizations and Public Institution Managers’ perceptions about the Service Learning at The Primary Education Department. In the study, the phenomenological research which is one of the qualitative research methodologies was applied. The sampling strategy conducted was criterion sampling which is one of the purposive sampling strategies. The sample of managers consists of 10 institution and foundation managers the year of 2010- 2011. The data was collected through semi structered interviews technique.As a result of the analysis of findings obtained process of the research, is proved that institution and foundation managers regard Service Learning as important in terms of personal and social development of the pupils.On the other hand, it seems to be coordination and communication problems between institutions and university
Araştırmanın amacı, Sivil Toplum Kuruluşları ve Kamu Kurumları Yöneticilerinin Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’ndaki Topluma Hizmet Uygulamaları’na ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan “Olgu Bilim” deseni kullanılmıştır Araştırmada 2010-2011 yılında Çanakkale il merkezindeki Sivil Toplum Kuruluşları ve Kamu Kurumları’nda görev yapmakta olan yöneticiler oluşturmuştur. Araştırmada amaçlı örnekleme çeşitlerinden biri olan ölçüt örnekleme yoluna gidilip, araştırmanın örneklemini 2010-2011 yılında Çanakkale il merkezinde Topluma Hizmet Uygulamaları kapsamında etkinlik yürüten kurum ve kuruluş yöneticilerinin 10’u oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri nitel araştırma tekniklerinden biri olan yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada uygulanan görüşme formundan elde edilen verilerin incelenmesinde nitel veri analizlerinden betimsel analiz ve içerik analizi yaklaşımı sırasıyla kullanılmıştır. Araştırma bulgularının analizi sonucunda Sivil Toplum Kuruluşları ve Kamu Kurumları Yöneticileri’nin Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’ndaki Topluma Hizmet Uygulamaları’nın yürütülmesi sırasında birtakım sorunlarla karşılaştıklarını ifade ettikleri görülmüştür. Yöneticilerin Topluma Hizmet Uygulamaları’nın öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerine katkı sağladığını, toplumsal odaklı sorunları çözme becerilerini geliştirdiğini ifade ettikleri görülmüştür.
Anahtar Kelimeler:Yöneticiler, Topluma Hizmet, Olgu Bilim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.