Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseniyle tasarlanan bu araştırma,
Eğitim Fakültesi 1. ve 4. Sınıf öğrencileriyle pedagojik formasyon alan
öğrencilerin öğretmenliğin uzmanlık gerektiren bir meslek olup olmadığına
yönelik görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bayburt Eğitim Fakültesi
1. ve 4. Sınıf öğrencileriyle 2014-2015 güz döneminde pedagojik formasyon alan
öğrencilerin öğretmenliğin uzmanlık gerektirip gerektirmediği konusundaki
görüşlerini ortaya çıkarmak için nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu, 2014-2015 öğretim yılında Bayburt Eğitim Fakültesi 1. (67) ve
4. Sınıf (75) öğrencileriyle yine bu dönemde pedagojik formasyon alan (75)
öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından öğrencilerin
öğretmenliğin uzmanlık gerektirip gerektirmediği konusundaki öznel
değerlendirmelerini alabilmek için öğretmenlik ve uzmanlaşma konusu ile ilgili
9 sorudan oluşan bir görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırmaya katılan
öğrenciler uzmanlaşmayı olumlu karşılarken, öğretmenlik mesleğinin bir uzmanlık
alanı olduğunu ifade etmektedirler. Eğitim fakültesi öğrencileri farklı
fakültelerden mezun olanların öğretmen olarak atanmasına karşı çıkarken
pedagojik formasyon öğrencileri doğal olarak bu eğitimi aldıktan sonra öğretmen
olarak atanmanın doğru olduğunu düşünmektedirler. Pedagojik formasyon
kaldırılmalı ve yalnızca Eğitim Fakülteleri öğretmen yetiştirmelidir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.