Bu
çalışmada, öğretmen ve yönetici görüşlerine göre yöneticilerin kriz yönetme
becerilerinin ne düzeyde olduğunu belirlemek amaçlanmıştır. Mersin ili merkez
ilçelerinde (Akdeniz, Mezitli, Toroslar, Yenişehir) 122 ortaokulda görev yapan 735
öğretmen ve 149 yönetici oluşturmaktadır. Katılımcılara, Aksu ve Deveci (2009)
tarafından geliştirilen “İlköğretim Okulu
Müdürlerinin Kriz Yönetim Becerileri” ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın
sonuçlarına göre okul yöneticilerinin kriz yönetim becerileri, kriz öncesi ve
kriz sonrası dönemde “çoğunlukla” düzeyinde; kriz anında ise “bazen” düzeyindedir.
Öğretmenlerin kıdem ve yaş değişkenlerine göre yöneticilerin kriz yönetim
becerilerine ilişkin görüşleri anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır. Öğretmenlerin
kriz eğitimi alıp-almama değişkenine göre yöneticilerinin kriz durumlarını
yönetme becerileri, kriz öncesi boyutta ve kriz dönemi boyutunda anlamlı bir
farklılık yaratırken, kriz sonrası dönemde anlamlı bir farklılık yaratmamaktadır.
Yönetici görüşlerine göre kriz yönetim becerileri kriz öncesi ve kriz sonrası
dönemde “çoğunlukla” düzeyinde, kriz döneminde ise “bazen” düzeyindedir.
Yöneticilerin görüşleri kıdem, yaş ve kriz eğitimi alıp-almama değişkenlerine
göre kriz öncesi, kriz dönemi ve kriz sonrası dönemde anlamlı düzeyde
farklılaşmamaktadır. Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre yöneticilerin kriz durumlarını
yönetmelerine ilişkin görüşleri konum değişkenine göre, yöneticilerin kriz yönetim
becerilerine ilişkin görüşleri arasında kriz sonrası dönemde anlamlı farklılık
vardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.