The purpose of the study was to examine the intended learning outcomes in geometry and measurement learning areain the middle school mathematics curriculum which were applied from 1924 to 2018 with respect to geometric habits of mind. This research covered the 1924, 1930, 1938, 1949, 1951, 1962, 1970, 1988, 1995, 1997, 2002, 2005, 2009, 2013, 2015 and 2018 middle school mathematics curriculum implemented during the Republican period. The intended learning outcomes in these sixteen mathematics curriculums were examined with respect to geometric habits of mind.In particular, they were examined based on the framework proposed by Driscoll, DiMatteo, Nikula and Egan (2007) for the geometric habits of minds (i.e. reasoning with relationships, generalizing geometric ideas, investigating invariants and balancing exploration and reflection). The findings of this study showed that the learning outcomes in the middle school mathematics curriculums applied until 2005 were predominantly aimed at acquiring the habit of reasoning with relationships, whereas the mathematics curriculums applied in 2005 and after were aimed at gaining all types of geometric habits of minds.
Geometric thinking geometric habits of mind middle school mathematics curriculum
Bu
çalışmanın amacı, Cumhuriyetin ilanından günümüze (1924-2018) ortaokul
matematik öğretim programları geometri ve ölçme öğrenme alanındaki kazanımları,
geometrik düşünme alışkanlıkları bakımından incelemektir. Araştırma, Cumhuriyet
döneminde uygulanan 1924, 1930, 1938, 1949, 1951, 1962, 1970, 1988, 1995, 1997,
2002, 2005, 2009, 2013, 2015 ve 2018 ortaokul matematik öğretim programlarını
kapsamaktadır. Bu on altı öğretim programında geometri ve ölçme öğrenme
alanındaki kazanımlar geometrik düşünme alışkanlıkları bakımından
incelenmiştir. Bu incelemede ortaokul matematik öğretim programları
değerlendirilirken Driscoll, DiMatteo, Nikula ve Egan’ın (2007) önerdiği ilişki
kurarak muhakeme etme, geometrik fikirlerin genelleştirilmesi, değişmeyenlerin incelenmesi
ile keşfetme ve yansıma dengesi kurma şeklindeki alışkanlık sınıflandırması
temel alınmıştır. Bu araştırmanın sonucunda 2005 yılına kadar uygulanan
ortaokul matematik öğretim programlarının geometri ve ölçme öğrenme alanına
ilişkin kazanımlarının ağırlıklı olarak ilişki kurarak muhakeme etme
alışkanlığını kazandırmaya yönelik olduğu, 2005 ve sonrası uygulanan ortaokul
matematik öğretim programlarının geometri ve ölçme öğrenme alanı kazanımlarının
ise tüm geometrik düşünme alışkanlıklarını kazandırmaya dönük olduğu tespit
edilmiştir
Geometrik düşünme geometrik düşünme alışkanlıkları ortaokul matematik öğretim programları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.