Bu araştırmada Türkiye’de portakal üreticilerinin ürün pazarlama şekilleriyle pazarlama hizmetlerine yönelik bilgi düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Türkiye’de portakal üretiminin yoğunlaştığı Akdeniz Bölgesi kıyı şeridinde yer alan Adana, Antalya, Mersin ve Hatay illeri araştırmanın alan kapsamı olarak dikkate alınmıştır. Çalışmada 145 portakal üreticisi ile yüz yüze görüşme yöntemi ile gerçekleştirilen anket uygulamasından elde edilen birincil veriler kullanılmıştır. Örnek işletme seçimi tabakalı örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Üretici düzeyinde elde edilen mikro verilerin analiz ve değerlendirilmesi SPSS 18.0 programında yapılmıştır. Araştırmada veri analiz yöntemi olarak Basit Tanımlayıcı İstatistikler ve Likert Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, üreticilerin % 76,7’si ürününü ihracatçı tüccara satarken, sadece % 0,7’sinin tüketim merkezi komisyoncusuna sattığı görülmektedir. Ürünlerin % 52,8’i alivre olarak satılırken, % 38,8’inin miktar üzerinden satıldığı görülmektedir. Ürünlerin % 88,7 oranında bahçede teslim edildiği tespit edilmiştir. Üreticiler tarafından semt pazarlarında satılma oranı % 0,7 olarak belirlenmiştir. Araştırma alanındaki işletmelerden yaklaşık ortalama % 90’ı pazarlama hizmetlerini bilmesine rağmen kullandığını belirtenlerin oranı yaklaşık ortalama % 4,0 olarak tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 - Özel Sayı (Sempozyum) |