Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVİD-19 SÜRECİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2020, , 273 - 292, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.775620

Öz

Bu araştırmada, Covid 19 sürecinde ilkokuldaki uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmada tipik durum örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, farklı ilkokullarda görev yapan 44 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler Covid-19 sürecinde uzaktan eğitime hazırlık yapma, öğrencilerle paylaşımda bulunma, çevrimiçi ders verme, veli ve öğrencilerle iletişime geçme ve öğrencileri izleme gibi eğitim faaliyetlerini gerçekleştirmişlerdir. Öğretmenler, uzaktan eğitim faaliyetlerini bilgisayar, internet, iletişim araçları ve çeşitli mesajlaşma programlarından yararlanarak, veli ve öğrencilerle iletişime geçerek, öğrencileri yönlendirip takip ederek, EBA ve çeşitli çevrim içi platformları kullanarak gerçekleştirmişlerdir. Uzaktan eğitim faaliyetlerini memnun edici, elverişsiz ve sınırlı olmak üzere üç faklı şekilde değerlendirmişlerdir. Uzaktan eğitim faaliyetlerinde alt yapı, katılım, planlama, haberleşme, belirsizlik ve EBA platformu ile ilgili sorunlarla karşılaşmışlardır. EBA platformunun alt yapısı, sürece hazırlık, sürecin planlaması, eğitimde kullanılan içerikler ve faaliyetlerin uygulanması ile ilgili önerilerde bulunmuşlardır.

Teşekkür

İyi çalışmalar.

Kaynakça

  • AKTAY, Sayım ve KESKİN, Tuba (2016). Eğitim bilişim ağı (EBA) incelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.
  • ARAT, Turgay ve BAKAN, Ömer (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14(1-2), 363-374. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/116745 adresinden alınmıştır.
  • BİLGİÇ, Hatice Gökçe ve TÜZÜN, Hakan (2020). Issues and challenges in web-bases distance education programs in Turkish higher education institutes. Turkish Online Journal of Distance Education, 21(1), 143-164.
  • CAN, Ertuğ (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. 6(2), 11-53.
  • DİKMEN, Semih ve BAHÇECİ, Ferhat (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejileri: Fırat Üniversitesi örneği. Turkish Journal of Educational Studies , 7 (2) , 78-98. https://doi.org/10.33907/turkjes.721685
  • EMİN, Muberra Nur (2020). Koronavirüs salgını ve acil durumda eğitim. Seta Perspektif, 268, 1-4.
  • HARRİSON, Tom (2019). How distance education students perceive the impact of teaching videos on their learning, Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, https://doi.org/10.1080/02680513.2019.1702518
  • KAYA, Zeki (2002). Uzaktan eğitim, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • KIRMIZIGÜL, Hafize Gamze (2020). Covid-19 Salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289. https://dergipark.org.tr/en/pub/asead/issue/54658/725274 adresinden alınmıştır.
  • MARSHALL, Cacherine and ROSSMAN, Gretchen B. (2006). Designing qualitative research, Sage, London.
  • MİLES, Matthew B. and HUBERMAN, A. Michael (1994). Qualitative data analysis, Sage. New York.
  • ÖZER, Bekir (1990). Uzaktan eğitim sisteminin evrensel yapısı. Kurgu Dergisi, 8, 569- 594.
  • ÖZER, Mahmut (2020). Türkiye’de COVID-19 salgını sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722280
  • PINAR, Mehmet Ali ve AKGÜL, Güldem Dönel (2020). Covid-19 salgını sürecinde fen bilimleri dersinin uzaktan eğitim ile verilmesine yönelik öğrenci görüşleri. Journal of Current Researches on Social Sciences, 2020, 10 (2), 461-486. https://doi.org/10.26579/jocress.377
  • WILLIAMSON, Ben; EYNON, Rebecca and POTTER, John (2020). Pandemic politics, pedagogies and practices: Digital technologies and distance education during the coronavirus emergency. Learning, Media and Technology, 45(2), 107-114. https://doi.org/10.1080/17439884.2020.1761641
  • YAMAMOTO, Gonca Telli ve ALTUN, Deniz (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi(online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • YILDIRIM, Ali ve ŞİMŞEK, Hasan. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • YILMAZ, Ayşe Bağrıaçık and BANYARD, Phil (2020). Engagement in distance education settings: A trend analysis. Turkish Online Journal of Distance Education, 21(1), 101-120. https://doi.org/10.17718/tojde.690362
  • YILMAZ, Ercan; MUTLU, Hüseyin; GÜNER, Burak; DOĞANAY, Gökhan ve YILMAZ, Demet (2020). Veli algılarına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet Yayınları, Konya
  • YIN, Robert K. (2003). Case study research design and methods, Sage Publications, London.
  • ZHANG, Wunong; WANG, Yuxin; YANG, Lili and WANG, Chuanyi (2020). Suspending classes without stopping learning: China’s education emergency management policy in the COVID-19 outbreak. Journal of Risk and Financial Management, 13(3), 3-6. https://doi.org/10.3390/jrfm13030055
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fehmi Demir 0000-0003-4111-0700

Faysal Özdaş 0000-0002-2261-9504

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Demir, F., & Özdaş, F. (2020). COVİD-19 SÜRECİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. https://doi.org/10.37669/milliegitim.775620

Cited By























Online Çalgı Eğitiminde Değerlendirme
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
https://doi.org/10.15869/itobiad.1264388


















































Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
https://doi.org/10.53444/deubefd.970496