Bu çalışmada, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin 19 MayısAtatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramının kutlanış biçimine ilişkin görüşleri ve bu görüşler doğrultusunda bayramın okul kültürüne katkılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunun oluşturulmasında amaçlı ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu Malatya ilinde 19 Mayıs Atatürk’üAnma, Gençlik ve Spor Bayramı etkinliklerine en az 3 kez katılmış, en az 5 yılkıdeme sahip ortaöğretim okullarında çalışan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinden oluşturulmuştur. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Buna göreelde edilen veriler düzenlenerek kodlanmış, kodlanan verilerden temalar belirlenmiş ve bu doğrultuda bulgular tanımlanmış ve yorumlanmıştır. Sonuç olarak, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramının okul kültürüne katkısı sınırlıdır. Toplu gösteri yapma, birlikte hareket etme gibi biçimsel özelliklere önem verilmektedir. Halk oyunları ve temsil dışında etkinliklerin mili birlikve beraberliğe, Türk gelenek ve göreneklerine uygun olmadığı tespit edilmiştir
Milli Bayramlar 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı örgüt kültürü okul kültürü
Diğer ID | JA68AS28GJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 202 |